۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

صعود بعدی بیت کوین چه زمانی خواهد بود؟

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۶
کد خبر: 613953
صعود بعدی بیت کوین چه زمانی خواهد بود؟

به گفته یکی از بنیانگذاران صرافی Huobi، که جزو بزرگترین صرافی‌های رمزارز است، طبق چرخه‌های قیمتی گذشته بیت‌کوین ممکن است تا اواخر سال 2024 تا آغاز سال 2025 شاهد بازار صعودی نباشد.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ Du Jun به CNBC گفت که بیت کوین با فرآیندی به نام هاوینگ روبرو است که هر چند سال یک بار اتفاق می افتد.

این اتفاق به ماینرهای شبکه بیت کوین مربوط می شود که رایانه های تخصصی قدرتمندی برای حل معادلات پیچیده ریاضی برای اعتبارسنجی تراکنش ها در شبکه بیت کوین هستند.بعد از هر هاوینگ درآمد بیت کوینی ماینرها نصف میشود.

رویداد هاوینگ در کد زیربنایی بیت کوین نوشته شده است و پاداشی را که ماینرها برای اعتبارسنجی تراکنش ها در شبکه دریافت می کنند، به نصف کاهش می دهد و هر چهار سال یکبار اتفاق می افتد.

آخرین هاوینگ در می 2020 اتفاق افتاد و در سال 2021، بیت کوین به بالاترین حد خود یعنی 68000 دلار رسید.

 مشابه این اتفاق هاوینگ سال 2016 بود که باعث شد بیت کوین به رکورد قیمتی در سال 2017 برسد.

پس از ثبت قله های قیمتی بعد از هاوینگ، بیت کوین سقوط کرد.

در حال حاضر، ارزش بیت کوین تقریباً 40 درصد از بالاترین رکورد خود نسبت به نوامبر کاهش یافته است. رویداد بعدی هاوینگ قرار است در سال 2024 اتفاق بیفتد.

Du گفت: اگر این چرخه ادامه یابد، ما اکنون در مرحله اولیه یک بازار نزولی هستیم.

Du گفت: پیش‌بینی دقیق واقعاً سخت است زیرا عوامل بسیار دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند بر بازار نیز تأثیر بگذارند - مانند مسائل ژئوپلیتیکی از جمله جنگ یا کووید اخیر نیز بر بازار تأثیر می‌گذارند.

پس از این چرخه، تا پایان سال 2024 و آغاز سال 2025 نمی توانیم از بازار صعودی بعدی بیت کوین حرف بزنیم.

کاهش اخیر قیمت رمزارزها، برخی از فعالان بازار را نگران آغاز "زمستان کریپتو" کرده که یک دوره طولانی نزولی است. در چنین مواقعی، بیت کوین ممکن است در یک الگوی متفاوت معامله شود.