۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

اولین صندوق سرمایه گذاری کریپتو در کره جنوبی راه اندازی شد

۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۷
کد خبر: 613737
اولین صندوق سرمایه گذاری کریپتو در کره جنوبی راه اندازی شد

این صندوق سرمایه‌گذاری اولین ابزار سرمایه گذاری رمزارز است که توسط یک بانک در کره جنوبی ارائه می‌شود و انتظار می‌رود از نوع ETF باشد.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ بانک کوکمین( KB ) در حال آماده شدن برای تبدیل به اولین بانک در کره جنوبی است که محصولات سرمایه گذاری رمزارز را به سرمایه گذاران خرد عرضه می کند.

KB در 21 فوریه اعلام کرد که کمیته آماده سازی مدیریت دارایی دیجیتال را برای تعیین قابلیت های محصول و استراتژی در مورد دارایی های دیجیتال و صندوق های سرمایه گذاری هوش مصنوعی تشکیل داده است. این بانک انتظار دارد صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در مبادلات رمزنگاری (ETF) و محصولات آتی را راه اندازی کند. این کمیته همچنین مسائل مربوط به ریسک و انطباق برای صندوق های سرمایه گذاری را ارزیابی خواهد کرد.

این برنامه ها توسط هونگگان کیم، رییس بخش مدیریت کوانت KB در انتشارات رسمی بانک تایید شد. او گفت: ما یک صندوق سرمایه گذاری مجازی با موضوع دارایی و غیره راه اندازی خواهیم کرد.

بر اساس پلتفرم تحقیقاتی MacroTrends، گروه مالی KB، بزرگترین گروه مالی کره جنوبی تا سپتامبر 2021 حدود 520 میلیارد دلار دارایی داشت.

برنامه‌های فعلی راه‌اندازی یک صندوق شاخص سرمایه‌گذاری رمزارز و صندوقی است که از مدیر سرمایه‌گذاری برون‌سپاری شده (OCIO) که به آن مدیریت سرمایه‌گذاری برون‌سپاری شده نیز گفته می‌شود، استفاده می‌کند تا ضمانت‌هایی برای سرمایه‌گذاری‌های اصلی ارائه کند. صندوق OCIO همچنین ممکن است در امور بازنشستگی استفاده شود.

این صندوق سرمایه گذاری مانند صندوق های سرمایه گذاری Grayscale و Fidelity Asset Management است که هر کدام صندوق های سرمایه گذاری کریپتو را ارائه می دهند.

KB به مشتریان خود گفت: به بازاری وارد شوید که به طور فزاینده ای پذیرای سرمایه گذاری در سراسر جهان است.

KB قرار است به غیر از رمزارزهای مطرح بازار از NFT   هم در این صندوق استفاده کند.