۰ نفر

نویسنده کتاب قوی سیاه؛

بیت کوین بهترین بازی نابود کننده پول است

۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰
کد خبر: 613134
بیت کوین بهترین بازی نابود کننده پول است

نسیم نیکلاس طالب، نویسنده «قوی سیاه» در توییتر بار دیگر به بیت کوین حمله کرد و مدعی شد که رمزارز شماره یک دنیا نمی تواند در برابر هیچ چیز از خود محافظت کند.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ نسیم نیکلاس طالب بیت کوین را به عنوان " بهترین بازی نابود کننده پول " در دوره های با نرخ بهره پایین توصیف کرد.

نسیم نیکلاس طالب که زمانی بیت کوین را تحسین می کرد، در فوریه گذشته یک چرخش کامل انجام داد و بیت کوین را شکست خورده اعلام کرد. در 12 فوریه، این ریاضیدان برجسته گفت که فروش بیت کوین های خود را آغاز کرده است و از نوسانات رمزارز پرچمدار انتقاد کرد و ادعا کرد که پس از درگیری با نویسنده «استاندارد بیت کوین» Saifedean Ammous، این ارز قادر به تبدیل شدن به ابزاری مناسب برای پرداخت نیست.

نویسنده چندین کتاب محبوب مالی با شخصیت‌های معروف رمزارزها درگیر شده است و به شوخی می‌گوید که دن هلد، علاقه‌مند به بیت‌کوین، مغز «تک سلولی» دارد.

طالب پس از اینکه جامعه رمزارز را با نظرات تند خود به هم ریخته، موضع خود را در مورد بیت کوین ملایم نکرده است. ژوئن گذشته، او مقاله‌ای به نام «بیت‌کوین، ارزها و حباب‌ها» منتشر کرد. در ماه جولای، او در توییتی نوشت که بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان "آهنربایی برای نادانان" است.

در ماه دسامبر، او گفت که بیت کوین محصولی «منسوخ» برای دوره های که نرخ بهره پایین است و پیش‌بینی کرد که به دلیل تورم بالا،بیت کوین سقوط خواهد کرد. ماه گذشته طالب بیت کوین را یک بیماری مسری توصیف کرد.

با اینکه این آمارشناس مشهور نسبت به بیت کوین محتاط بوده اما اعتقاد دارد که از بین بردن آن «غیر منطقی» است.