۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

عوامل مهم در انتخاب محل استخراج بیت کوین در مقیاس صنعتی

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۲۸
کد خبر: 611033
عوامل مهم در انتخاب محل استخراج بیت کوین در مقیاس صنعتی

استخراج بیت کوین یک صنعت هیجان انگیز و با بازگشت سرمایه سریع است، که باید بخشی از آن بود. فقط مطمئن شوید که در جای مناسب سرمایه گذاری کنید.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ ماینرهای مقیاس بزرگ بازیگران غالب در استخراج بیت کوین (BTC) هستند.

ممکن است فکر کنید چون ماینینگ به صورت دیجیتالی اتفاق می افتد، می توانید در هر کجای دنیا مزرعه استخراج بیت کوین بسازید،این نکته را بدانید که ساخت فروشگاه تجاری در هر جای جهان بسیار راحت تر از ساخت مزرعه استخراج در هر جای جهان است.

چه بخواهید مزرعه خود را راه اندازی کنید و چه به دنبال یافتن مزارع برای سرمایه گذاری در آن باشید، مکان عامل ایجاد شکست در عملیات استخراج شما خواهد بود.

عوامل مهم در انتخاب محل استخراج بیت کوین در مقیاس صنعتی

نقشه پراکندگی ماینینگ بیت کوین در جهان

از آنجا که این صنعت بسیار جدید است، هیچ کتابچه راهنمای عملیات استخراج بیت‌کوین وجود ندارد.

در اینجا چهار عامل اصلی وجود دارد که باید هنگام بررسی موقعیت مزرعه ماینینگ جدید خود به آنها فکر کنید.

عامل 1: نرخ برق

از آنجا که عملیات ماینینگ برای حل سریع الگوریتم‌ها به ریگ‌های استخراج سریع و قدرتمند نیاز دارد، تامین انرژی سخت‌افزار گران‌ترین بخش عملیات استخراج است.بنابراین، وقتی نوبت به انتخاب یک مکان می‌رسد، سرمایه گذار نه تنها باید بداند چه گزینه‌های برق ارزان‌ترین هستند، بلکه باید بداند که کدام حالت‌های برق در آن منطقه موجود است.

عوامل مهم در انتخاب محل استخراج بیت کوین در مقیاس صنعتی

ارزان ترین نرخ برق در کشور های جهان

استخراج بیت کوین انرژی الکتریکی زیادی مصرف می کند 

حدود 110 تراوات ساعت در سال که تقریباً مصرف انرژی الکتریکی یک کشور کوچک است،مصرف برق ماینینگ بیتکوین در جهان است.

 یک ماینر ASIC تنها بیش از 3000 وات برق مصرف میکند، که معادل راه اندازی یک واحد AC، یک خشک کن یا یک بخاری برقی است. با توجه به اینکه در مزارع ماینینگ بیت کوین صدها یا هزاران ماینر تمام روز و شب کار می کنند فقط برای اینکه بفهمید مصرف برق آن چقدر است به قبض برق آن توجه کنید، اگر جای مناسبی را انتخاب نکرده باشد هرگز سودی نخواهد داشت.

عامل 2: در دسترس بودن انرژی سبز

ممکن است برق ارزان قیمت پیدا کنید، اما آیا پایدار است؟ خبر خوب این است که منابع انرژی سبز مانند باد، خورشید و انرژی آبی همگی منابع ارزان‌تری نسبت به گاز و زغال سنگ هستند. گزارشی در سال 2019 نشان داد که «56 درصد از کل ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر در مقیاس شهری که به تازگی راه اندازی شده است، برق را با هزینه کمتری نسبت به ارزان ترین گزینه جدید با سوخت فسیلی تأمین می کند.

عوامل مهم در انتخاب محل استخراج بیت کوین در مقیاس صنعتی

اما در حالی که انرژی پایدار بهترین گزینه از نظر هزینه است، ماینرها همه از انرژی پایدار استفاده نکرده‌اند. همانطور که افراد بیشتری روی بیت کوین سرمایه گذاری می کنند و از آن آگاه می شوند،سؤالات بیشتری در مورد استفاده آن از انرژی پایدار مطرح می شود، به خصوص پس از اینکه توییت های ایلان ماسک در این زمینه زیاد شد.

این استدلال که همه ماینرهای بیت کوین حریصانه و بی توجهانه از سوخت های فسیلی استفاده می کنند، بی اساس است. ARK Invest و مرکز تامین مالی جایگزین کمبریج دریافته اند که 76 درصد از معدنچیان به طور فعال از منابع انرژی پایدار به عنوان بخشی از عملیات استخراج خود استفاده می کنند. علاوه بر این، صنعت به عنوان یک کل تلاش می‌کند تا راه‌های پایدارتری را برای فعالیت از تعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از طریق توافقنامه جدید Crypto Climate Accord تا استفاده از گرمای اضافی مرکز داده خود برای تأمین انرژی گلخانه‌ها، مزارع و شهرک‌های محلی اتخاذ کند.

عامل 3: مناطق دوستدار استخراج بیت کوین

یک سوال دیگر در مورد انتخاب مکان: آیا آنها به من اجازه می دهند اینجا من را انتخاب کنم؟ اگر به من اجازه دهند اینجا استخراج کنم، آیا نگرش سیاسی نسبت به استخراج به گونه ای است که یک شبه بتوانند نظر خود را تغییر دهند و عملیات معدن را به طور کلی تعطیل کنند؟

این اتفاق اخیراً در چین رخ داده است، دولت چین اعلام کرد که شروع به سرکوب استخراج و تجارت بیت کوین خواهد کرد. تا 20 ژوئن، مقامات محلی عملیات استخراج بیت کوین را در سراسر استان سیچوان تعطیل کردند و اکنون پیش بینی می شود که 90 درصد از عملیات استخراج به طور کامل تعطیل یا مجبور به خروج از کشور شوند. علاوه بر این، ایران اخیرا استخراج بیت کوین را در پی قطعی برق اخیر ممنوع کرده است. بنابراین، بهتر است یک مزرعه استخراج نسازید که ناگهان مجبور شوید آن را تعطیل کنید.

این اقدامات نشان می دهد که کدام کشورها مخالف استخراج بیت کوین هستند، و کدام یک از آنها آینده استخراج بیت کوین را تشویق می کنند. بسیاری از معدنچیان بیت کوین به کشورهای شمال اروپا که دارای انرژی سبز فراوان هستند، نگاه می کنند. کانادا تا حدی ماینینگ را تشویق می‌کند که عملیات استخراج را به عنوان «خدمات ضروری» در طول تعطیلی همه‌گیر COVID-19 خود تلقی کرد و بسیاری از ماینرهای چینی به دلیل وجود انرژی سبز فراوان و فضای سیاسی مطلوب برای راه‌اندازی عملیات جدید به ایالات متحده هجوم می‌آورند.

عوامل مهم در انتخاب محل استخراج بیت کوین در مقیاس صنعتی

عامل 4: استعدادهای محلی

همانطور که قبلاً اشاره کردم، هیچ کتابچه راهنمای ساخت مزرعه استخراج بیت کوین وجود ندارد.

 به این معنی که افراد زیادی در نحوه انجام آن تجربه مستقیم ندارند. همانطور که به دنبال استخدام استعدادها هستید، باید از صنایع یا موقعیت هایی که کارکردهای مشابه و حل مشکلات مشابهی دارند، جایی که مهارت ها می توانند منتقل شوند، آگاه باشید.

به عنوان مثال، ما در شمال سوئد مزرعه هایی داریم که اتفاقاً فیسبوک، گوگل و بسیاری دیگر مراکز داده دارند، یافتن مراکز داده و مزارع استخراج در نزدیکی یکدیگر غیر معمول نیست. این امکان دسترسی به استعدادهایی را فراهم می کند که آموزش آنها آسان تر از جایی است که استعدادهای موجود آن تجربه کار در کارخانه یا صنایع دیگر را داشته باشند.