۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

املاک متاورس در حال رونق است

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۹
کد خبر: 610518
املاک متاورس در حال رونق است

املاک و مستغلات ممکن است برای همیشه متحول شوند. همانطور که متاورس رشد می کند املاک دیجیتال نیز رشد می کنند.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ مارک زاکربرگ ممکن است ادعا کند متاورس آینده است - اما از نظر دیگران، آینده از قبل آغاز شده است. نیل استفنسون، نویسنده داستان‌های علمی تخیلی، اصطلاح متاورس را در سال 1994 در رمان خود، تصادف برفی، ابداع کرد. در درون صفحات، شخصیت اصلی، هیرو پروتاگونیست، در دنیای مجازی حرکت می کند.

از سال 2003، میلیون‌ها نفر نیز در Metaverse در دنیای آنلاین Second Life کار، بازی و معاشرت کرده‌اند. در حالی که بازی، با اوج گیری در دهه اول دهه 2000 و دارای برخی گرافیک های پیچیده، با دیدگاه مدرن متاورس که توسط شرکت هایی مانند متا و مایکروسافت ارائه شده است، فاصله زیادی دارد. ایده یک دنیای مجازی که در آن افراد با یکدیگر تعامل دارند، ایده جدیدی نیست.

در حال حاضر، Decentraland مسلما شناخته شده ترین متاورس مدرن است که شبکه جهانی از کاربران را برای خرید و فروش املاک دیجیتال، کاوش، تعامل و بازی کردن تشویق می کند. بنیاد Decentraland در سال 2015 به وجود آمد و عرضه اولیه توکن (ICO) پروژه در سال 2017 حدود 26 میلیون دلار در آن زمان به دست آورد. در حالی که Decentraland گسترده است و امکانات زیادی برای انجام دادن دارد، این پلتفرم چشمان بسیاری را به سمت صنعت پرسود و همیشه در حال رشد املاک و مستغلات دیجیتال جلب کرده است.

2

در 25 نوامبر، گزارش‌های رسانه‌ها نشان داد که شرکت املاک و مستغلات Metaverse Group در غالب توکن غیرقابل تعویض (NFT) قطعه‌ای از "زمین" Decentraland را به مبلغ 2.43 میلیون دلار برای کمک به برنامه‌های ورود به صنعت مد دیجیتال خریداری کرد.

درآمدزایی متاورس صنعت املاک و مستغلات را تکان داد

املاک تجاری در متاورس نقش بزرگی در صنعت املاک و مستغلات جهانی در سال های آینده ایفا خواهد کرد. در پاییز 2021، Tokens.com نامه‌ای مبنی بر خرید 50 درصد از سهام یک سبد املاک دیجیتال متعلق به گروه متاورس امضا کرد، که سپس قصد دارد این پیشنهادات را به عنوان اولین REIT برای املاک دیجیتال به بازار عرضه کند. گروه متاورس معتقد است که یک فهرست عمومی ممکن است در سال 2022 یا 2023 ارائه شود.

محبوبیت خرید و فروش ملک دیجیتال به این معنی است که شرکت هایی مانند گروه متاورس در اکثر موارد بر روی همان نوع وظایف مربوط به خرید، فروش و بازاریابی مانند یک شرکت سنتی املاک و مستغلات کار می کنند. با افزایش قیمت‌ها و به نظر می‌رسد خریداران در مورد زمین مجازی دیوانه شده‌اند. برخی ابراز تردید می‌کنند که سرمایه‌گذاری در املاک دیجیتال باید محتاطانه باشد.

با این حال، با وجود قیمت‌های بالا، علاقه به املاک و مستغلات متاورس همچنان در حال افزایش است، به ‌ویژه که همه‌گیری ویروس کرونا افراد بیشتری را آنلاین کرده و آنها را مستعدتر کرده است تا عملاً اجتماعی شوند. علاقه مندان به املاک و مستغلات متاورس نیز با هم رقابت دارند.

3

در اواخر سپتامبر، The Sandbox شراکت با رپر افسانه‌ای اسنوپ داگ را برای راه‌اندازی عمارت و مجموعه NFT خود در متاورس اعلام کرد. در ماه بعد، پاریس هیلتون با Decentraland و Genies همکاری کرد تا به عنوان یکی از هنرمندان اصلی اولین جشنواره متاورس که در اواخر اکتبر برگزار شد، خدمت کند.

چگونه سرمایه گذاران املاک و مستغلات به سمت املاک مجازی حرکت می کنند

توجه و علاقه ای که به متاورس داده شده است، به غیر از متا و مایکروسافت از دیگر شرکت ها دور نمانده است، آنها نیز مشتاق هستند که وارد عمل شوند.

مانند املاک و مستغلات سنتی که اغلب حتی در زمان‌های سخت اقتصادی ارزش خود را حفظ می‌کنند، دارایی‌های متاورس با وجود افت و خیز بیت‌کوین (BTC) و سایر رمزارزها به رونق خود ادامه می‌دهند.

محبوبیت NFT ها همراه با افزایش علاقه به محیط های آنلاین با مقدار محدود زمین در دنیای مجازی در متاورس باعث افزایش قیمت ها می‌شود.

 دسنترالند تنها 90000 pockets زمین دارد

شرکت‌های سرمایه‌گذاری همچنان به یادگیری بیشتر در مورد نحوه مشارکت خود در متاورس ادامه می‌دهند. قیمت های بالا، محبوبیت و سهولت خرید و فروش زمین مجازی (برخلاف املاک سنتی) به این معنی است که متاورس چیزی بیش از یک کلمه رایج خواهد بود. مانند تقلا نام دامنه در دوران اولیه اینترنت، سرمایه‌گذاران و خریداران باهوشی که دارایی‌هایی را در مکان‌های برتر خریداری می‌کنند، بسیار هوشمندانه به نظر می‌رسند، زیرا افراد بیشتر و بیشتری وارد دنیای متاورس می‌شوند.

این مطلب توصیه مالی و سرمایه گذاری نیست و مسئولیت هرگونه سرمایه گذاری بر عهده خودتان است.