۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

روسیه رمزارزها را قانونی می کند

۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۵۴
کد خبر: 609070
روسیه رمزارزها را قانونی می کند

بر اساس اعلامیه روز سه‌شنبه، دولت و بانک مرکزی روسیه درباره نحوه قانونگذاری رمزارزها به توافق رسیده‌اند.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ دولت و بانک مرکزی روسیه اکنون در حال کار بر روی پیش‌نویس، قانونی هستند که کریپتو را به‌عنوان «مشابه ارزها» به جای دارایی‌های دیجیتالی تعریف کنند.

روزنامه روسی کومرسانت خاطرنشان کرد که معاملات بیت کوین (BTC) و در اختیار داشتن رمزارز ها در فدراسیون روسیه ممنوع نیست و باید از طریق "سازمان تبادل رمزارز" (یک بانک) یا یک صرافی همتا به همتا دارای مجوز در این کشور انجام شود.

این گزارش همچنین تاکید می‌کند که تراکنش‌های رمزارز بیش از 600000 روبل (تقریباً 8000 دلار) باید اعلام شوند. در غیر این صورت می تواند یک عمل مجرمانه تلقی شود. کسانی که به صورت غیرقانونی رمزارزها را به عنوان پرداخت می پذیرند، جریمه خواهند شد.

این خبر پس از ماه ها گمانه زنی درباره نحوه برخورد دولت روسیه با رمزارز منتشر شد. در حالی که هنوز مشخص نیست که این تصمیم چه معنایی برای مشاغل و شهروندان روسیه خواهد داشت، به نظر می رسد که این کشور به آرامی درحال پذیرش رمزارزها است.

در ژانویه، بانک روسیه در گزارشی که در مورد ماهیت سوداگرانه این صنعت هشدار داد، خواستار ممنوعیت سراسری رمزارزها شد. این بانک همچنین اعلام کرد که شرکت های مالی نباید تراکنش های رمزنگاری را تسهیل کنند.

با این حال، این پیشنهاد با مخالفت وزارت دارایی روسیه مواجه شد. چند روز پس از درخواست بانک مرکزی برای ممنوعیت آن، ایوان چبسکوف، یکی از مقامات این وزارتخانه، گفت که دولت باید به جای ممنوعیت کامل کریپتو، آن را قانونگذاری کند. او هشدار داد که ممنوعیت کامل ممکن است منجر به عقب افتادن روسیه از فناوری شود.

همچنین گزارش‌هایی مبنی بر حمایت ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه از تلاش‌ها برای تنظیم بخش ماینینگ کریپتو در این کشور منتشر شده است.