۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش ۲۰ درصدی مالیات معاملات بیت کوین در ونزوئلا

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۱۲
کد خبر: 608388
افزایش ۲۰ درصدی مالیات معاملات بیت کوین در ونزوئلا

پذیرش بیت‌کوین در سال‌های اخیر در بحبوحه تورم و بحران پول ملی در ونزوئلا رو به افزایش بوده است. طبق گزارش‌های اخیر محلی، دولت ونزوئلا لایحه مالیاتی جدیدی را تصویب کرده که طبق آن این کشور هدف افزایش ۲۰ درصدی مالیات بر تراکنش‌های رمز ارزها را دارد.

اقتصاد آنلاین - حسین قطبی؛ در روز پنجشنبه 20 ژانویه، مجلس ملی ونزوئلا دومین جلسه بحث و گفتگو را برای پیش‌نویس لایحه‌ی جدیدی برگزار کرد. این جلسه موضوع مالیات بر «تراکنش‌های بزرگ مالی» در ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین (BTC) را هدف قرار داد.

طبق گزارش‌ها، دولت ونزوئلا در این جلسه پیش‌نویس لایحه‌ای را تصویب کرد که شرکت‌ها و افراد محلی را ملزم می‌کند، تا ۲۰ درصد مالیات برای فعالیت‌های مربوط به حوزه رمز ارزها و همچنین ارزهای خارجی مانند دلار آمریکا بپردازند.

این پیش‌نویس قانون با هدف جمع‌آوری 2  تا 20 درصد از تراکنش‌های هر ارزی غیر از ارزهای صادر شده توسط خود جمهوری بولیواری ونزوئلا و ال پترو (El Petro)، ارز رمزنگاری شده با پشتوانه نفت این کشور است.

هدف اصلی این لایحه، ایجاد انگیزه برای استفاده از پول ملی است که طبق گزارش‌ها تنها در سال گذشته بیش از 70 درصد از ارزش خود را از دست داده و تقریباً تمام ارزش خود را در دهه گذشته کاهش داده است.

در این لایحه همچنین آمده است: «ضروری است که رفتاری حداقل برابر یا مطلوب‌تر، با پرداخت‌ها و تراکنش‌های انجام‌شده با پول ملی یا رمزارزهای صادر شده توسط جمهوری بولیواری ونزوئلا، در مقابل پرداخت‌های انجام‌شده با ارز خارجی، تضمین شود».