۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بهبود احساسات سرمایه‌گذاران نشان دهنده احتمال تغییر روند

۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۴۱
کد خبر: 608261
بهبود احساسات سرمایه‌گذاران نشان دهنده احتمال تغییر روند

پول در حال بازگشت به بازار رمزارزها است. داده های مشتقات بازار( فیوچرز،توکن های لوریج دار، قرارداد آپشن یا اختیار معامله‌) نشان می دهد که اعتماد سرمایه گذاران در حال بهبود است.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ در هفته گذشته ارزش بازار کریپتو با 13.5 درصد افزایش به 1.91 تریلیون دلار رسید که 28 درصد بهبودی نسبت به کف 24 ژانویه است. هنوز خیلی زود است که بگوییم بازار به کف خود رسیده است، اما دو شاخص کلیدی - CNY/USDT و CME futures  اخیراً صعودی شده اند و نشان می دهد که احساسات مثبت سرمایه گذاران از بهبود قیمت فعلی حمایت می کند.

نمودار

معامله گران نباید تصور کنند که روند نزولی صرفاً با مشاهده نمودارهای قیمت به پایان رسیده است. به عنوان مثال، بین 13 تا 27 دسامبر، ارزش کل بازار از 1.9 تریلیون دلار به 2.33 تریلیون دلار افزایش یافت. با این حال، بازیابی 22.9 درصدی در عرض 9 روز به طور کامل از بین رفت.

حتی با تغییر روند فعلی، برخی بر این باورند که کانال نزولی 3 ماهه شاخص توتال هنوز شکسته نشده است.

داده ها نشان می دهند که فدرال رزرو فضای کمتری برای افزایش نرخ ها دارد

لین آلدن، تحلیلگر بازار مستقل اخیراً پیشنهاد کرد که فدرال رزرو ایالات متحده می تواند افزایش نرخ بهره را پس از انتشار داده های ناامیدکننده اشتغال ایالات متحده که بدترین رقم از مارس 2020 بود، به تعویق بیندازد.

بررسی شاخص CNY/USDT

شاخص CNY/USDT نرخ تبدیل یوان چین به رمزارز را در صرافی OKX نشان می دهد.

وثیقه تتر (USDT) در OKX به بالاترین سطح خود در چهار ماه گذشته رسید. این شاخص معاملات همتا به همتا (P2P) مبتنی بر یوان چین و دلار آمریکا را مقایسه می‌کند.

نمودار2

تقاضای بیش از حد برای رمزارزها این اندیکاتور را بالاتر از ارزش منصفانه یا 100٪ میرساند. از سوی دیگر، در بازارهای نزولی که همه تمایل به خرید Tether دارند،باعث افت این اندیکاتور میشود.

CME دیگر نزولی نیست

برای اثبات بیشتر اینکه بازار کریپتو بهبود یافته است، معامله گران باید نمودار،حق بیمه قراردادهای آتی بیت کوین CME را تجزیه و تحلیل کنند. این متریک قراردادهای آتی بلندمدت و قیمت سنتی بازار نقدی را مقایسه می کند.

هر زمان که این نشانگر منفی شود و از خط چین قرمز پایین تر برود یک هشداراست زیرا نشان می دهد که احساسات نزولی وجود دارد.

نمودار3

نمودار بالا نشان می دهد که چگونه این اندیکاتور در ژانویه وارد سطوح پایین زیر خط چین قرمز شد زیرا بیت کوین به زیر 46000 دلار رسید، افزایش اخیر قیمت بیتکوین نشان دهنده اولین تغییر روند احساسات در یک ماه است.

در حالی که نمودار CNY/Tether ممکن است تغییر روند را نشان داده باشد، نمودار CME به ما یادآوری می کند که بی اعتمادی زیادی به بیت کوین برای عملکرد به عنوان یک محافظ تورمی وجود دارد. با این حال، فقدان هیجان معامله گران CME می تواند دقیقاً همان چیزی باشد که BTC برای تقویت بیشتر رالی صعودی در صورت شکسته شدن مقاومت 42000 دلاری به آن نیاز دارد.