۰ نفر

هشدار آمریکا به ورزشکاران المپیک زمستانی چین؛

استفاده از یوان دیجیتال خطرناک است

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۱۱
کد خبر: 607118
استفاده از یوان دیجیتال خطرناک است

با اتمام مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی 2022 پکن ، دو عضو کنگره در مورد خطرات احتمالی استفاده از یوان دیجیتال در این رویدادها هشدار می دهند.

اقتصاد آنلاین- حسین عسکری؛ به گزارش روز جمعه رویترز، پت تومی، سناتور پنسیلوانیا، روز پنجشنبه نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و جنت یلن، وزیر خزانه‌داری ارسال کرد و در آن ابراز نگرانی کرد که دولت چین می‌تواند از این بازی‌ها برای ترویج پذیرش بیشتر ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) استفاده کند. یوان دیجیتال این کشور از آوریل 2020 آزمایشات CBDC را انجام داده و بعداً اعلام کرد ورزشکاران و بازدیدکنندگان خارجی این فرصت را خواهند داشت تا در طول حضور خود در بازی های المپیک از آن استفاده کنند.

تام ایمر نماینده مینه سوتا ادعا کرد که عرضه یوان دیجیتال در میان جمعیت بین المللی می تواند به تعیین استانداردی در پرداخت های فرامرزی کمک کند و به طور بالقوه منافع ایالات متحده را تهدید کند.

فدرال رزرو ایده انتشار دلار دیجیتال را مطرح کرده، اما تصمیمی برای این کار نگرفته است. گزارش شده که سناتور پنسیلوانیا از وزارت امور خارجه و خزانه‌داری خواسته است تا در مورد استفاده ورزشکاران و بازدیدکنندگان خارجی که از یوان دیجیتال چین استفاده می‌کنند گزارش دهند تا مشخص شود که آیا عرضه آن کارساز است یا خیر.

المپیک زمستانی چین می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار مقامات آمریکایی که CBDC را در نظر دارند بگذارد.

تومی گفت: «اهمیت پیشرو ماندن در اقتصاد دیجیتال جهانی و حمایت از نوآوری‌های جدید مانند ارزهای دیجیتال، حوزه رقابت استراتژیک با سایر کشورها از جمله چین است.

بسیاری از قانونگذاران ایالات متحده از کسانی که در این بازی ها شرکت می کنند حمایت می کنند، برخی از آنها از جمله تام ایمر، نماینده مینه سوتا، در آخرین لحظه به ورزشکاران هشدار دادند که از یوان دیجیتال در هنگام حضور در چین استفاده نکنند.

2

در ماه جولای، گروهی متشکل از سه سناتور نامه‌ای به کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده ارسال کردند و مدعی شدند که حزب کمونیست چین می‌تواند از CBDC برای نظارت بر ورزشکاران بازدیدکننده هم در حین بازی‌ها و هم پس از بازگشت به ایالات متحده استفاده کند. طبق گزارش‌ها، این کمیته به اعضای تیم ایالات متحده پیشنهاد کرده است که گوشی‌های هوشمند خود را به چین نبرند و تنها در زمانی که در چین هستند از تلفن‌های ساده استفاده کنند، زیرا ممکن است تلفن‌های هوشمند به «نرم‌افزارهای مخرب» آلوده شوند.

 در زمان انتشار این خبر، صفحه اینستاگرام Team USA همچنان استوری های خود را از چین ارسال می کند و آن ها را از حساب های ورزشکاران شرکت کننده به اشتراک می گذارد.

بازی‌های المپیک زمستانی 2022 پکن اولین محل آزمایش بزرگ برای CBDC این کشور در میان گروه وسیعی از بازدیدکنندگان بین‌المللی است. از زمان راه اندازی آن تقریباً دو سال پیش، تراکنش با استفاده از یوان دیجیتال بیش از 13 میلیارد دلار بوده است.