۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کلمبیا کنترل مالیات بر استفاده از رمزارزها را تشدید می کند

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۳۳
کد خبر: 606557
کلمبیا کنترل مالیات بر استفاده از رمزارزها را تشدید می کند

سازمان مالیاتی کلمبیا، اعلام کرده است که اقدامات ویژه ای را برای تشدید کنترل بر کسانی که در حال حاضر از ارزهای رمزنگاری شده برای تراکنش استفاده می کنند، اتخاذ می کند.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ سازمان مالیاتی کلمبیا با این اقدامات، به دنبال شناسایی مالیات دهندگانی است که از دارایی های رمزنگاری استفاده کرده اند و این فعالیت ها را گزارش نکرده یا به اشتباه گزارش کرده اند. این اقدام به دنبال جلوگیری از فرار مالیاتی مربوط به رمزارز ها در این کشور است.

سازمان مالیاتی کلمبیا فرارهای مالیاتی را هدف قرار می دهد

سازمان مالیاتی کلمبیا، موسوم به DIAN، اعلام کرده است که هدف بعدی آن فرار مالیاتی از رمزارزها است. بر اساس بیانیه روابط عمومی منتشر شده در 28 ژانویه، این موسسه اعلام کرد که در حال انجام یک سری اقدامات برای تشدید کنترل بر کسانی است که از رمزارزها برای مقاصد معاملاتی یا تجاری استفاده می کنند.

این اقدامات با هدف به دست آوردن شفافیت بیشتر در مورد حرکت کاربران و معامله گران رمزارز در این کشور دنبال می شود. DIAN بیان کرد:

این اقدامات به دنبال ایجاد یک کنترل مالیاتی برای کسانی است که مالیات تکمیلی درآمد حاصل از عملیات با رمزارز ها را ثبت نکرده و یا آنها را به اشتباه ثبت کرده اند.

 

این سازمان همچنین توضیح داد که این بخشی از سیاست های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم دولت کلمبیا است. برای این هدف، این موسسه همچنین اعلام کرد که توافق نامه امضا شده بین کلمبیا و فنلاند کلیدی خواهد بود و امکان تجارت آزاد اطلاعات بین مؤسسات هر دو کشور را فراهم می کند. Localbitcoins، یکی از پیشروترین صرافی‌های رمزارز همتا به همتا (P2P) در جهان بوده که در فنلاند مستقر است.

کلمبیا و کریپتو

کلمبیا و کریپتو

حضور ارزهای رمزپایه در کلمبیا به طور پیوسته در حال رشد بوده است، اگرچه پذیرش آن در مقایسه با سایر کشورهای این قاره - مانند ونزوئلا یا آرژانتین، هنوز کم است. با این حال، تلاش‌هایی برای ادغام کریپتو در امور مالی سنتی با هدف تسهیل ورود دارایی‌های جدید به اکوسیستم صورت گرفته است.

یکی از این پروژه ها به نام crypto sandbox، به صرافی ها اجازه می دهد تا در کنار بانک ها کار کنند و این فرصت را برای کاربران رمزارز فراهم می کند تا با پشتیبانی مستقیم موسسات بانکی، خریدهای رمزنگاری را انجام دهند. همچنین، کلمبیا از نظر بیشترین تعداد دستگاه خودپرداز رمزارز در آمریکای جنوبی، پس از السالوادور در رتبه دوم قرار دارد.