۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

۲۰۰ هزار دلار بیت کوینی که فدای عشق جعلی شد

۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۱۱
کد خبر: 605330
۲۰۰ هزار دلار بیت کوینی که فدای عشق جعلی شد

بنا بر گزارش ها، یک شهروند بریتانیایی که ناشناس است، پس از اینکه زنی در یک برنامه دوستیابی به او پیام داده بود، نزدیک به 200000 دلار از موجودی بیت‌کوین خود را از دست داد.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ این مرد اعتراف کرد که پس از کلاهبرداری به قدری ناامید شده که به فکر خودکشی افتاده است.

"در یک چشم به هم زدن، همه چیز از بین رفت"

طبق گزارش اخیر بی‌بی‌سی، این شهروند بریتانیایی در سال 2020 از همسر سابق خود جدا شده بود. او در فراق یار پس از آن به یک برنامه دوستیابی پیوست تا به دنبال همسر جدید باشد. اندکی بعد، زنی که خود را جیا از هنگ کنگ معرفی کرده بود با او در شبکه های اجتماعی وارد رابطه شد.

مرد بریتانیایی فاش کرد که او و جیا در حال گفتگو درباره آینده مشترکشان بودند. جیا همچنین خود را به عنوان یک سرمایه گذار موفق رمزارزها به تصویر کشید و مرد را به رویای ایجاد یک سبک زندگی ثروتمند با او فریب داد.

این مرد اعتراف کرد: جیا هر چیز از من میخواست من چشم بسته قبول می‌کردم.

روزی، زن از مرد بریتانیایی پرسید که آیا او چیزی در مورد بیت‌کوین می داند؟ مرد بریتانیایی گفت که چند سال پیش روی آن سرمایه گذاری کرده است. سپس جیا، مرد بریتانیایی را به یک پلتفرم تجارت آنلاین هدایت کرد و به او گفت تا برنامه را روی تلفن همراه خود دانلود کند.

مرد بریتانیایی که احتمال می‌داد می تواند ثروتمند شود، به گفته های جیا عمل می‌کرد. جیا مرد بریتانیایی را تشویق کرد تا به سرمایه گذاری روی برنامه مشکوک ادامه دهد و تمام بیتکوین های خود را به آن برنامه وارد کند،این مرد یک باره متوجه شد موجودی خود پاک شده است. حدود 200 هزار دلار بیتکوین که در آن برنامه سرمایه گذاری کرده بود از دست رفته بود.

او از جیا خواست تا درباره وجوه از دست رفته توضیح دهد، اما جیا از کمک خودداری کرد و گفت که باید به استرالیا پرواز کند و به عمه بیمارش برسد. در آن زمان، مرد بریتانیایی متوجه شد که قربانی یک کلاهبرداری رمزارزی شده است. او که احساس ناراحتی می کرد، به دنبال کمک بود و اعتراف کرد که اگر مادرش نبود، ممکن بود خودکشی کند.

مقامات محلی سعی کردند به او کمک کنند، اما دیگر کار از کار گذشته بود.

در سال‌های اخیر که بازار رمزارز مورد توجه مردم سراسر کشور های جهان قرار گرفته ما شاهد کلاهبرداری های مختلف در این حوزه هستیم. اگر شما هم از رمزارز ها استفاده می‌کنید یا روی آن سرمایه گذاری کرده اید باید بسیار مراقب دارایی های خود باشید؛ زیرا کلاهبرداران زیادی در کمین دارای های شما هستند. به عنوان مثال از نصب نرم افزار های جعلی و گمنام که به شما وعده سود های کلان می‌دهند خوداری کنید. مورد دیگر که باید به آن توجه داشته باشید این است که نباید تحت هیچ شرایطی کلید خصوصی کیف پول خود را در اختیار فرد دیگر بگذارید.