۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

۲.۵ میلیارد دلار تراکنش کارت های رمزارزی ویزا

۹ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۵۶
کد خبر: 605074
۲.۵ میلیارد دلار تراکنش کارت های رمزارزی ویزا

ویزا اعلام کرد پرداخت کارت‌های رمزارز در سه ماهه اول به ۲.۵ میلیارد دلار رسیده است.

اقتصادآنلاین - روح اله شهبازی؛ شرکت پرداخت بین المللی ویزا در اطلاعیه مالی اخیر خود اعلام کرد که ارزش تراکنش کارت های ویزای متصل به رمزارز در سه ماهه اول ۲۰۲۲ به ۲.۵ میلیارد دلار رسیده است. این ارزش ۷۰ درصد از کل حجم برنامه ریزی شرکت برای تراکنش های رمز ارز برای کل سال بود.

واسانت پرابو مدیر مالی ویزا گفت : مردم از این کارتها برای پرداخت های مختلف استفاده کرده اند. کالا ها و خدمات خرده فروشی ، رستوران ها و سفر از جمله آنهاست. این امر نشان از اهمیت کارتهای متصل به رمزارز برای کاربران است. او در یک مصاحبه تلفنی با CNBC اطلاعاتی در رابطه با سود غیر قابل پیشبینی این شرکت از درآمد حاصل از کارتهای رمز ارز خبر داد.

این شرکت در راستای سیاست های پذیرش رمزارز ، یک سرویس مشاوره رمزنگاری راه اندازی کرده و روی برنامه های کریپتو سرمایه گذاری کرده است.

آل کلی ، مدیرعامل شرکت ویزا گفت : قصد داریم پیشرفت خود در زمینه رمزارز را ادامه دهیم ، هدف ما تبدیل شدن به ارائه دهنده کلی خدمات رمزارز است تا زمینه اتصال سریع ، تناسب پذیری ، ارزش گذاری از طرف مصرف کننده ، اطمینان و امنیت بیشتر را برای رشد رمزارزها فراهم کنیم. پس از این خبر سهام این شرکت رشد کرده و سپس روز جمعه ، رشد قابل توجهی را تجربه کرد.

همکاری ویزا با سازندگان کیف پول های رمزارز از ۵۴ سازنده به بیش از ۶۵ سازنده رسیده که در میان آنها Circle ، Coinbase و BlockFi قرار دارند و تعداد کسب و کارهایی که از مشتریان رمزارز میپذیرند نیز به حدود ۱۰۰ میلیون افزایش یافته است.

جولای سال قبل ویزا اعلام کرده بود تراکنش های این کارت ها برای ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۱ به ارزش ۱ میلیارد دلار رسیده بود.

شرکت پرداخت مسترکارت جیمینی که همزمان صرافی رمزارز نیز است اعلام کرد در حال طراحی کارت هایی هستند که به مشتریان این کارتها به عنوان پاداش ارز دیجیتال میدهند. اما این مشتریان به طور مستقیم به کیف پول ارزهای دیجیتال دسترسی نخواهند داشت. ثبت نام لیست انتظار این کارتها ابتدای امسال شروع و طبق برنامه تا تابستان طراحی خواهند شد.

پرابو گفت " برخلاف افت قیمت رمزارزها همچنان حجم پرداخت ها رو به افزایش بوده، افراد بسیاری اگر حتی مستقیما بر روی رمزارزها سرمایه گذاری نکرده باشند باز هم برای دریافت پاداش های خود از نوع رمزارز هیجان زیادی دارند. ما این برنامه ها را از نزدیک بررسی میکنیم."

ویزا برنامه ای برای نگهداری ارزهای دیجیتال در ترازنامه خود ندارد، اما با ادامه تلاش برای پذیرش ارزهای دیجیتال، یک سرویس مشاوره رمزنگاری ایجاد کرده و چندین سرمایه گذاری اخیر در پلتفرم های رمزنگاری انجام داده است.