۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بیت کوین در سال ۲۰۲۲ هم رکورد می‌ زند؟

۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۲۸
کد خبر: 605020
بیت کوین در سال ۲۰۲۲ هم رکورد می‌ زند؟

برخی از کارشناسان بازار پیش‌بینی می‌کنند که ممکن است قیمت بیت‌کوین پیش از پایان سال ۲۰۲۲، به بیش از ۹۰ هزار دلار برسد.

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ بسیاری از کارشناسان و دانشگاهیان ارزهای دیجیتال که در نظرسنجی شرکت کردند، بر این باورند که افت اخیر بازار فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است و انتظار دارند که رکوردهای جدیدی در سال ۲۰۲۲ ثبت خواهد شد.

روند نزولی چند هفته‌ای باعث شده که بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود در طول شش ماه اخیر افت کند و در حال حاضر تقریباً ۵۰ درصد پایین‌تر از بالاترین قیمتی که در نوامبر تجربه کرده بود معامله می‌شود.

بیت‌کوین پس از سقوط به کانال ۳۳ هزار دلاری در هفته گذشته، اکنون اندکی بهبود یافته و در کانال ۳۷ هزار دلاری معامله می‌شود.

در پاسخ به این سوال که آیا این افت به معنای زمان مناسبی برای خرید، فروش یا نگهداری ارز دیجیتال است، بیش از نیمی از تحلیلگرانی که در نظرسنجی سایت مقایسه قیمت Finder.com شرکت کردند، گفتند که معتقدند این فرصت خرید خوبی است.

در مقابل، تنها ۱۰ درصد گفتند که فکر می کنند سرمایه گذاران باید رمزارز خود را بفروشند، در حالی که ۲۹ درصد بر این باورند که مردم فعلا باید دست نگه دارند و معامله‌ای انجام ندهند.

میانگین اوج قیمت پیش‌بینی‌شده برای سال ۲۰۲۲ توسط ۳۳ متخصص فین‌تک، پیش از اینکه در اواخر سال به ۷۶ هزار و ۳۶۰ دلار کاهش یابد، قیمت ۹۳ هزار و ۷۱۷ دلار بوده که ۲۰ هزار دلار بالاتر از اوج قیمتی قبلی آن یعنی ۶۸ هزار دلار است.

این گروه پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۵، ۱۹۲ هزار و ۸۰۰ دلار خواهد بود و تا پایان سال ۲۰۳۰ به ۴۰۶ هزار و ۴۰۰ دلار خواهد رسید. 

یکی از بنیان‌گذاران Finder اظهار کرد: "رمزارزها در حال حاضر ثابت می‌کنند که رقیب اصلی زیرساخت‌های مالی سنتی جهان هستند و بسیاری از پروژه‌ها اکنون فراتر از قلمرو نظری ارزش بالقوه هستند."

دکتر ایوا سلامی، دانشیار حقوق در دانشگاه شرق لندن، افزود: "علاقه فزاینده سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی و نهادی را نمی‌توان نادیده گرفت و در حالی که هنوز شکاف‌های نظارتی زیادی وجود دارد، مهم است که پتانسیل این صنعت نوظهور برای تغییر کسب‌وکار و امور مالی و تسهیل مشارکت مالی نادیده گرفته یا تضعیف نشود."

سایر پاسخ دهندگان به این نظرسنجی هشدار دادند که روند نزولی اخیر بازار ممکن است به دلیل احتمال افزایش نرخ بهره و عدم اطمینان اقتصادی گسترده‌تر، هنوز به پایان نرسیده باشد.

از طرفی، لی اسملز، دانشیار دانشگاه استرالیای غربی می گوید: "به نظر می رسد که بیت‌کوین در حال آماده شدن برای یک سقوط بزرگ است. به نظر می‌رسد الگوی سقف دوقلو شکل گرفته و افت قیمت می‌تواند تمام دستاوردهای سال ۲۰۲۱ را از بین ببرد. در نهایت، اگر قیمت در درازمدت کمتر از ۱۰۰۰ دلار باشد، تعجب نمی‌کنم – به خصوص که جایگزین‌های مفیدتر و کارآمدتری در دسترس هستند."