۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

دریافت مجوز یک صرافی رمزارز از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۴۳
کد خبر: 605011
دریافت مجوز یک صرافی رمزارز از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

صرافی مستقر در بوستون (BSTX)، تاییدیه نظارتی را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) دریافت کرد تا به عنوان یک بورس اوراق بهادار مبتنی بر بلاک‌چین فعالیت کند.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ BSTX به طور مشترک توسط BOX و بازوی بلاک‌چین tZERO Overstock راه‌اندازی شد و در ابتدا به دنبال تایید برای راه‌اندازی توکن‌های امنیتی ثبت شده در تجارت عمومی بود. با این حال، تایید SEC برای فعالیت به عنوان یک بورس اوراق بهادار ملی به BSTX اجازه می‌دهد تا از فناوری بلاک‌چین برای تسویه سریع‌تر در بازارهای سنتی استفاده کند.

«کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خاطرنشان می‌کند که پیشنهاد کنونی صرافی [BSTX] شامل تجارت توکن‌های دیجیتال و چنین پیشنهادی، استفاده اضافی دیگری از فناوری بلاک‌چین نیست.»

در حالی که SEC قبلاً مجوز BSTX را برای ارائه خدمات مبتنی بر رمزنگاری رد کرده بود، آخرین تأییدیه به این مرکز اجازه می‌دهد از فید داده‌های بازار اختصاصی، BSTX Market Data Blockchain استفاده کند.

علاوه بر این، BSTX همچنین از فناوری بلاک‌چین برای کمک به سرمایه‌گذاران برای تجربه زمان معاملات سریع‌تر در همان روز ("T+0") یا روز بعد ("T+1")، به جای دو روز کاری استاندارد ("T") استفاده خواهد کرد. (“T+2”) چرخه استقرار که توسط بازارهای سنتی انجام می‌شود.

همچنین گزارش شده است که SEC در حال بررسی محصولات وام رمزنگاری توسط صرافی‌های Gemini و Celsius است.

مطابق با پیشرفت‌های فوق، SEC همچنین در حال بررسی برخی از محصولات وام‌دهنده رمزارزهای پربازده ارائه شده توسط Gemini، Celsius Network و Voyager Digital است.

همان‌طور که کوین تلگراف گزارش داد، SEC در حال انجام تحقیقاتی برای بررسی ثبت خدمات وام رمزنگاری به عنوان اوراق بهادار است. گزارش بلومبرگ در مورد این موضوع نشان می‌دهد که نگرانی اصلی SEC مربوط به ارائه خدمات با بازده بالا توسط خدمات وام‌دهی کریپتو است.