۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

چیزی به عنوان اتریوم ۲ یا ETH۲ وجود ندارد!

۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۰۷
کد خبر: 604619
چیزی به عنوان اتریوم ۲ یا ETH۲ وجود ندارد!

بنیاد اتریوم تمام ارجاعات به Eth۱ و Eth۲ را حذف کرده است تا بلاک چین اصلی Eth۱ را «لایه اجرا» و زنجیره اثبات سهام ارتقا یافته Eth۲ را «لایه اجماع» نامیده باشد.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ انتظار می‌رود انتقال اتریوم از مدل اثبات کار به مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) در سه ماهه دوم یا سوم سال جاری آغاز شود.

با اعلام این تغییر، بنیاد اتریوم به دلایلی از جمله «اشتباه ذهنی برای کاربران»، پیشگیری از کلاهبرداری، فراگیر بودن و شفافیت، اقدام به حذف تمام ارجاعات به Eth۱ و Eth۲ کرده است تا بلاک چین اصلی را «لایه اجرا» و زنجیره اثبات سهام ارتقا یافته را «لایه اجماع» نامیده باشد.

در ۲۴ ژانویه، بنیاد اتریوم خاطرنشان کرد که نام تجاری Eth۲ نتوانسته به طور خلاصه آنچه را که برای شبکه اتفاق می‌افتد را نشان دهد.

یکی از مشکلات اصلی برند Eth۲ این است که یک اشتباه ذهنی را برای کاربران اتریوم ایجاد می کند. کاربران به اشتباه فکر می کنند که Ethereum فعلی بعد از ارتقا شبکه از بین می‌رود یا نهایتا باقی می‌ماند ولی Etherium۲ جایگزین آن می‌شود یا از مورد قبلی بهتر خواهد شد،یا اینکه Eth۱ با وجود Eth۲ دیگر وجود ندارد.

هیچ کدام از اینها درست نیست. با حذف اصطلاح Eth۲، همه کاربران را از فکر کردن به این مدل ذهنی گیج کننده نجات می دهیم.

بر اساس تصمیمات جدید، ترکیب لایه اجرا (Eth۱) و لایه اجماع (Eth۲) به عنوان Ethereum شناخته می شود، در حالی که ویژگی های منحصر به فرد مانند beacon chain ، merge and shared chains اکنون به عنوان "ارتقا" نامیده می شوند.

WhatsApp Image 2022-01-28 at 12.06.16 PM

این بنیاد همچنین اظهار داشت که تغییر نام تجاری Eth۲  برای از بین بردن کلاهبرداری‌هایی کمک می‌کند که در آن بازیگران مخرب قربانیان را فریب می‌دهند.

افرادی که غافل هستند از اینکه اتر (ETH) آن‌ها به‌طور خودکار پس از ادغام به Eth۲ تغییر می‌کند.

در این پست آمده است: «متاسفانه، عوامل مخرب سعی کرده‌اند از نام اشتباه Eth۲ برای کلاهبرداری از کاربران استفاده کنند و به آن‌ها گفته‌اند که ETH خود را با توکن‌های «ETH۲» تعویض کنند یا اینکه قبل از ارتقا Eth۲ باید به نحوی ETH خود را انتقال دهند.

این خبر با واکنش سرد کاربران ساب ردیت r/Ethereum مواجه شد و اکثر کاربران در مورد این تغییر شوخی می‌کردند، یا از مدت زمانی که این ادغام طول می‌کشد شکایت داشتند.

یکی از کاربران گفته: "مهم نیست اسمش را چه می‌گذارید، فقط زودتر تمامش کنید.

کاربر دیگری اظهار داشت که تلاش برای تغییر نام تجاری "خیلی دیر انجام شده است" و خاطرنشان کرد که اصطلاح Eth۲ قبلاً به طور گسترده توسط رسانه ها و کاربران پذیرفته شده است.

پس از ادغام و انتقال به PoS یا گواه اثبات سهام که برای اواخر امسال برنامه ریزی شده، نقطه عطف باقی مانده از نقشه راه فعلی اتریوم، ارتقاء shard chains است که قرار است در اواخر سال ۲۰۲۲ / اوایل سال ۲۰۲۳ اجرایی شود.

با معرفی shard chains، بار شبکه اتریوم در ۶۴ زنجیره جدید پخش می شود تا مقیاس پذیری و ظرفیت آن افزایش یابد.

علیرغم اینکه سال ۲۰۲۲ سالی پر از رویدادهای مثبت برای اتریوم است، قیمت اتر در بحبوحه رکود فعلی در بازارهای مالی و رمزارز ها ضربه شدیدی خورده و طی ۳۰ روز گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته و در زمان نگارش این گزارش حدود ۲۴۳۷ دلار بوده است.