۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

راه‌ اندازی بخش بلاکچین توسط گوگل

۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۳
کد خبر: 603726
راه‌ اندازی بخش بلاکچین توسط گوگل

گوگل اخیرا از راه‌اندازی بخش بلاکچین در گروه خود خبر داد.

اقتصاد آنلاین - مهسا نجاتی؛ طبق گزارش‌های منتشر شده، گوگل، غول نرم‌افزاری، یک بخش جدید مبتنی بر بلاکچین را در داخل گروه لبز خود راه‌اندازی کرده است. این بخش همچنین با سایر فناوری‌های محاسباتی توزیع شده و ذخیره‌سازی داده‌ها سر و کار خواهد داشت. در حالی که این شرکت نسبت به ارتباط با هر شکلی از ارزهای دیجیتال محتاط بوده است، بیل ریدی، رییس بازرگانی گوگل، در ۱۹ ژانویه اظهار داشت که آنها توجه زیادی به این حوزه داشته‌اند.

این بخش بلاکچین توسط شیواکومار ونکاتارامن، معاون مهندسی گوگل مدیریت خواهد شد. بر اساس ایمیلی که به بلومبرگ داده شد، این بخش بر روی «بلاکچین و دیگر فناوری‌های محاسباتی توزیع‌شده و ذخیره‌سازی داده‌های نسل بعدی» تمرکز خواهد کرد.

در حالی که این شرکت در پروژه‌های بلاکچین خاصی مشارکت داشته، از ارتباط با هر ارز دیجیتال به‌ویژه بسیار محتاط بوده است. گفتنی است که لبز یک بخش آزمایشی بوده که واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و سایر پروژه‌های بالقوه در حوزه فناوری را گروه‌بندی می‌کند. گروه جدید گوگل لبز همچنین شامل یک مرکز رشد به نام Area ۱۲۰ است.

این پیشرفت توسط برخی از تحلیلگران به عنوان واکنشی به رشد شرکت‌های دیگر مانند متا (فیس‌بوک سابق) در نظر گرفته می‌شود که در تلاش برای گنجاندن این پیشرفت‌های جدید در مدل کسب و کار خود هستند.

موضع شرکت گوگل در برابر ارزهای دیجیتال

موضع این شرکت به حوزه رمزارزها که در ابتدا خوش‌بینانه نبود و حتی همه تبلیغات مرتبط با ارزهای دیجیتال از جمله عرضه اولیه سکه، صرافی‌های رمزنگاری، کیف پول‌های ارزهای دیجیتال و توصیه‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال را از پلتفرم خود ممنوع کرد، اکنون تغییر کرده است.

این شرکت از آن زمان همکاری با کوین‌بیس و بیت‌پی، دو صرافی ارزهای دیجیتال، را تکمیل کرد تا به مشتریان اجازه دهد ارزهای دیجیتال را در کارت‌های دیجیتال ذخیره کنند. با این حال، این شرکت هنوز تراکنش‌های ارز دیجیتال را نمی‌پذیرد.

همچنین، سال گذشته، این شرکت همچنین با Bakkt، یک پلتفرم دیجیتال، همکاری کرد تا به کاربران امکان دهد ارزهای دیجیتال را با استفاده از کارت خود در پلتفرم گوگل‌پی خرج کنند.

رییس بازرگانی گوگل، بیل ردی، در مورد دیدگاهی که این شرکت در مورد رمزارزها و استفاده احتمالی آنها دارد، اظهار نظر کرد. وی گفت: "ارز دیجیتال چیزی است که ما به آن توجه زیادی می‌کنیم. همان‌طور که تقاضای کاربر و تاجر تکامل می‌یابد، ما نیز با آن پیش خواهیم رفت.

این شرکت همچنین اخیرا اعلام کرد که یکی از مدیران سابق پی‌پل به نام آرنولد گلدبرگ را به عنوان بخشی از تلاش برای گنجاندن خدمات جدید در پلتفرم خود از جمله ارزهای دیجیتال استخدام می‌کند.