۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رکورد جدید سختی شبکه بیت کوین

۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۳۷
کد خبر: 603476
رکورد جدید سختی شبکه بیت کوین

سختی شبکه بیت‌کوین با جهش ۹ درصدی رکورد جدید زد.

اقتصادآنلاین - روح اله شهبازی؛ بر اساس گزارش BTC.com که داده‌های سختی شبکه را ردیابی می‌کند سختی شبکه بیت‌کوین با رشد ۹ درصدی به بیشترین حد خود رسیده رکورد قبلی مربوط به تابستان سال گذشته بود.

سختی شبکه بیت‌کوین هر دو هفته یکبار تغییر می‌کند تا زمان پیدا شدن هر بلاک، حدود ۱۰ دقیقه باقی بماند. در صورتی که سختی شبکه برنامه‌ریزی نشده بود با ورود استخراج‌کننده‌های بیشتر هر بلاک، در زمانی کمتر از ۱۰ دقیقه حدس زده می‌شد. 

هر دو هفته یکبار، یعنی پس از ساخته شدن هر ۲۰۱۶ بلاک، سختی شبکه تغییر کرده تا با تنظیم ۱۰ دقیقه برای حل هر بلاک، زمان مورد نیاز برای حل ۲۰۱۶ بلاک، حدود ۲۰۱۶۰ دقیقه باشد.

سختی شبکه تا زمان ممنوعیت استخراج توسط چین با شیب ثابتی در حال رشد بود. تخمین زده می‌شد که بیش از ۴۶ درصد توان محاسباتی مورد نیاز شبکه بیت‌کوین توسط استخراج‌کنندگان چین تامین می‌شد. پس از ممنوعیت استخراج چین ماینرها مجبور به خاموش کردن دستگاه‌های خود و ترک این کشور و راهی آمریکا و قزاقستان شدند.

داده‌های به دست آمده از Block Reseach نشان می‌دهند که سختی شبکه بیت‌کوین نسبت به ۱۱ دسامبر ۱۸ EH/s افزایش داشته است.

1

مقایسه نمودار قیمت بیت‌کوین و سختی شبکه و اندیکاتور مشهور هش رابینز که با استفاده از میانگین حرکتی سختی شبکه کار کرده و سیگنال خرید آن تنها یک بار در تاریخ اشتباه بود.

2