۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

پیروزی مهم ریپل در مقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

۲۷ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۰۷
کد خبر: 600792
پیروزی مهم ریپل در مقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

حکم دادگاه به ریپل امکان دسترسی به ایمیل‌های SEC در مورد سخنرانی اتریوم را می‌دهد، با این حال، دادگاه همچنان درخواست ریپل برای دسترسی به تعدادی دیگر از اسناد SEC را رد کرد.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ بر اساس این حکم ریپل حق دسترسی به ایمیل‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد اتریوم را به دست آورده است. اکنون، کمیسیون بورس . اوراق بهادار آمریکا موظف است اسناد سخنرانی‌ای که در آن یکی از مقاماتش گفته بود که اتریوم امنیت ندارد را افشا کند.

 قاضی سارا نتبرن، این حکم را در 13 ژانویه به تصویب رساند و SEC را مجبور کرد تا اسناد خاصی را برای ریپل فاش کند.

نبرد حقوقی طولانی‌مدت بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در سال 2020 آغاز شد و کریستین لارسن یکی از بنیان‌گذاران این شرکت و براد گارلینگ هاوس، مدیرعامل شرکت، درگیر شدند. SEC ادعا کرد که ریپل و دو مدیر اجرایی بیش از 1.3 میلیارد دلار از طریق عرضه اوراق بهادار ثبت نشده به دست آورده‌اند. با تداوم جنگ، احکام زیادی در این باره صادر شده است.

سخنرانی مورد بحث در سال 2018 توسط ویلیام هینمن، مسئول سابق SEC ایراد شد. در این سخنرانی، هینمن تصریح کرد که اتریوم نمی‌تواند در موارد امنیتی استفاده شود.

قابل ذکر است که این سخنرانی با ادعای SEC که مقامات ریپل توکن XRP را به عنوان یک دارایی ثبت نشده فروخته‌اند، در تضاد است چون مقامات SEC ،اتریوم را هم یک دارایی نامطمئن خوانده‌اند. ریپل می‌گوید اگر اتریوم ناامن است پس چرا آن را مورد بازخواست قرار نمی‌دهید.

پرونده بین Ripple و SEC توجه بسیاری به خصوص دوستداران رمزارز را به خود جلب کرده است.