۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پی‌پال استیبل‌کوین مخصوص خود را می‌سازد؟

۱۸ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۴۵
کد خبر: 597545
پی‌پال استیبل‌کوین مخصوص خود را می‌سازد؟

شرکت پی‌پال اخیرا اعلام کرد که به دنبال راه‌اندازی استیبل‌کوین مخصوص به خود به نام "پی‌پال کوین" با پشتیبانی دلار آمریکا است.

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، به گفته پی‌پال، این شرکت در حال بررسی راه‌اندازی استیبل‌کوین خود است. خوزه فرناندز داپونته، معاون ارشد ارزهای دیجیتال در پی پال، اظهار کرد: "ما در حال بررسی راه‌اندازی یک استیبل‌کوین هستیم. اگر این برنامه پیش رود، ما با رگولاتورهای مربوطه همکاری نزدیک خواهیم داشت. 

استیبل‌کوین‌ها، رمزارزهایی هستند که پشتوانه آنها یک ارز یا کالای موجود است و بر اساس آنها قیمت‌گذاری می‌شوند. شواهد نشان می‌دهد که این شرکت در پی ساختن یک استیبل‌کوین به نام "پی‌پال کوین" است. این کد نشان می‌دهد که چنین سکه‌ای با پشتوانه دلار آمریکا خواهد بود.

یکی از سخنگویان پی‌پال گفت که تصاویر و کدهای داخل اپلیکیشن پی‌پال از یک هکاتون داخلی اخیر- رویدادی که در آن مهندسان با هم متحد می‌شوند تا به سرعت محصولات جدیدی را که ممکن است هرگز عرضه عمومی نشوند، کشف کنند و بسازند - در بخش بلاکچین و ارزهای دیجیتال این شرکت نشات می‌گیرد.

پی‎‌پال در ماه‌های اخیر درگیر یک تلاش بزرگ در زمینه ارزهای دیجیتال بوده و ویژگی‌های جدیدی را برای خرید و نگهداری سکه‌های دیجیتال و همچنین امکان پرداخت برای خرید با استفاده از این پول‌ها راه‌اندازی کرده است.

فرناندز داپونته اخیرا گفت که برای استفاده پی‌پال، یک استیبل‌کوین باید از پرداخت‌ها پشتیبانی کند و امنیت داشته باشد. وی گفت: "باید در مورد مقررات، چارچوب‌های نظارتی و نوع مجوزهایی که در این فضا مورد نیاز است، شفافیت وجود داشته باشد."

پی‌پال اولین غول فناوری نیست که به دنبال راه‌اندازی سکه خود است. شرکت متا پلتفرم که قبلا نام آن فیس‌بوک بود، به توسعه یک استیبل کوین به نام Diem کمک کرده، در حالی که شرکت ویزا در ماه‌های اخیر به یک استیبل کوین با پشتیبانی دلار آمریکا اجازه داد تا تراکنش با این شبکه را تسویه کند.