۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نظر کارشناسان حقوقی هند در مورد رمزارزها / بازار به قانون‌ گذاری جامع نیاز دارد

۸ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۳۳
کد خبر: 594507
نظر کارشناسان حقوقی هند در مورد رمزارزها / بازار به قانون‌ گذاری جامع نیاز دارد

کارشناسان حقوقی هند می‌ گویند که علی‌ رغم درخواست‌ ممنوعیت کامل رمزارزها توسط بانک مرکزی هند، برای ممنوع کردن ارزهای دیجیتال خیلی دیر شده است.

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ دولت هند از سوی بانک مرکزی این کشور و سوادشی جاگران منچ برای ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال تحت فشار است.

بانک مرکزی هند در نشست اخیر خود در هیئت مدیره مرکزی اعلام کرد که ارزهای دیجیتال باید به طور کامل ممنوع شوند و ممنوعیت جزئی کارساز نخواهد بود. 

سوادشی جاگران منچ، ناسیونالیست وابسته به Rashtriya Swayamsevak Sangh، همچنین قطعنامه‌ای را تصویب کرد و خواستار ممنوعیت کامل رمزارزها شد. در همین حال، دولت هند در حال بررسی مجدد لایحه رمزارز قبل از ارائه مجدد آن به پارلمان است.

در حالی که دولت اعلامیه رسمی مبنی بر ممنوعیت یا تنظیم رمزارزها را اعلام نکرده، کارشناسان حقوقی گفته‌اند که برای ممنوع کردن ارزهای دیجیتال خیلی دیر شده است.

آنها توضیح دادند که قانون ارزهای دیجیتال دولت باید متعادل باشد. این موضوع نه تنها تضمین می‌کند که سرمایه‌گذاران متضرر نمی‌شوند، بلکه از رشد غیرقابل کنترل رمزارزها که می‌تواند ذخایر ارز خارجی هند را تهدید کرده و اقتصاد آن را مختل کند نیز جلوگیری می‌کند.

ال. بدری نارایانان، شریک اجرایی Lakshmikumaran & Sridharan Attorneys اظهار کرد: "دولت به ارزهای دیجیتال به عنوان ابزار سرمایه‌گذاری نگاه می‌کند و قصد دارد آنها را تنظیم کند. بر اساس قوانین مالیات بر درآمد، ارزهای دیجیتال احتمالا به عنوان دارایی تلقی می‌شوند و سود سرمایه را جذب می‌کنند. GST و TDS حوزه‌های دیگری هستند که جایگاه قانون در آنها مشخص نیست.

کارشناسان حقوقی اضافه کردند که به مقررات جامع نیاز است. آنها همچنین خاطرنشان کردند که رویکرد ارز دیجیتال هند به دلیل تفاوت در مقررات ارز خارجی نباید با کشورهای توسعه‌یافته مقایسه شود.

نارایانان همچنین توضیح داد که برای رگولاتورها چالش‌برانگیز است که مردم هند را از ارسال پرداخت‌های رمزارزی به خارج از کشور منع کنند و توضیح داد: " شما نمی توانید بدون اجازه پول را از هند خارج کنید. بازار ارز ما تحت نظارت است و این بدان معناست که نمی‌توانیم مانند کشورهای توسعه‌یافته که بازار آزاد دارند، تصمیم‌گیری کنیم."

طبق قانون مدیریت مبادلات خارجی (FEMA)، جابجایی کالاها و خدمات فرامرزی به عنوان واردات/صادرات طبقه‌بندی می‌شود.

اخیرا، گیتا گوپینات، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول گفت که ممنوعیت ارزهای دیجیتال با توجه به ماهیت غیرمتمرکز آن‌ها، چالش‌های عملی ایجاد می‌کند. او بر نیاز به یک سیاست جهانی در مورد ارزهای دیجیتال تاکید کرد.

لایحه رمزارز هند که برای بررسی در جلسه زمستانی پارلمان فهرست شده بود مورد بررسی قرار نگرفت و طبق گزارش‌ها، دولت مجددا در حال کار روی این لایحه است.