۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد ۱۶درصدی آیوتا در ۲۴ساعت گذشته / تحلیل قیمتی در نمای روزانه

۱ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۳۸
کد خبر: 592262
رشد ۱۶درصدی آیوتا در ۲۴ساعت گذشته / تحلیل قیمتی در نمای روزانه

ارز دیجیتال آیوتا با نماد اختصاری IOTA در ۲۴ ساعته گذشته توانسته بیش از ۱۶ درصد رشد کند و اکنون درگیر مقاومت معتبر ۱۰۰ روز گذشته خود است.

اقتصاد آنلاین - شیرکو سهرابی؛ IOTA تنها رمز ارزی است که هیچ کارمزدی لازم نیست بابت معاملات آن پرداخت شود و همین مساله جذابیت خاصی برای این رمزارز ایجاد کرده است. با تقاضا و افزایش جو روانی مناسب در کل بازار، آیوتا نیز توانسته از مدار کوتاه‌مدت نزولی خود خارج شود و بیش از ۱۶ درصد در ۲۴ ساعت گذشته رشد کند.

در نمودار زیر چارت قیمتی آیوتا به تتر را در نمای روزانه مشاهد می‌کنید:

1

طبق نمودار بالا تقریبا آیوتا در ۱۰۰ روز گذشته بیشتر در فاز نزولی بوده است. اگر نمودار قیمتی بیت‌کوین را مشاهده کرده باشید دقیقا آیوتا نیز مانند بیت‌کوین بعد از حرکت اسپایک داخل ناحیه قرمزرنگ، وارد کانال نزولی میان‌مدت قرمزرنگ در انتهای نمودار شده است. ناحیه ۰.۹۹-۱۰.۴ دلار به سه دلیل به طور قابل‌توجهی حمایت شده است. 

محدوده مستطیل پایین نمودار، ناحیه پرتقاضای عملکرد قیمتی محسوب می‌شود که با عدد روانی ۱ دلار هم‌تراز است. این ناحیه نیز با کف کانال نزولی قرمزرنگ هم‌تراز بوده است. در نظر گرفتن این سه حالت می‌تواند ناحیه بسیار معتبر ۱ دلار را به ما ارائه دهد و معامله گران این ناحیه را می‌توانند به صورت SL یا حد ضرر خود در نظر بگیرند. دیروز با برخورد مجدد آیوتا به این ناحیه تقاضای خوبی برای این رمزارز ایجاد شد و با رشد بیش از ۲۰ درصد توانست از این ناحیه برگردد. با نگاه دوباره به نمودار و توجه به خط زردرنگ می‌توان این نکته را اذعان کرد که محدوده خط زردرنگ چون در سه ماه گذشته به عنوان یک حمایت معتبر عمل کرده، در حال حاضر به دلیل افت قیمت به زیر این ناحیه می‌توان این قسمت را به عنوان مقاومت پیش روی آیوتا در نظر گرفت و دلیل افت چند ساعت گذشته آیوتا نیز همین بوده است. 

اما در صورت ادامه تقاضا و بازگشت به ناحیه زردرنگ می‌توان اهداف بالاتری را برای آیوتا در نظر گرفت که مهم‌ترین مقاومت پیش روی آیوتا سقف کانال نزولی بلندمدت است که با رنگ آبی مشخص شده و قیمت در حال حاضر ۱۵ درصد با این ناحیه فاصله دارد. رسیدن به این ناحیه قطعا احتمالا فشار فروش زیادی را به وجود خواهد آورد و تغییر روند نزولی بلندمدت آیوتا به شکستن خط آبی‌رنگ و تثبیت بالای این ناحیه بستگی دارد.