۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

مقاومت واکسن مدرنا در برابر ویروس اومیکرون / سبز شدن بازارهای جهانی

۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۸
کد خبر: 591986
مقاومت واکسن مدرنا در برابر ویروس اومیکرون /  سبز شدن بازارهای جهانی

روز دوشنبه روز اول کاری بازارهای جهانی بود، این روز با اخبار مثبت واکسن مدرنا در مقابل ویروس اومیکرون شروع شد و سبب سبز شدن بازارهای جهانی بخصوص رمزارز شده است.

اقتصادآنلاین - شیرکو سهرابی؛  در ۲۴ ساعت گذشته بیت‌کوین و اتریوم دو رمزارز برتر بازار، توانسته‌اند بازدهی‌های بالای ۵ درصد را به ثبت برسانند. فارغ از مسائل تکنیکالی دلیل اصلی رشد بازار رمزارز انتشار اخبار مثبتی در خصوص مقاومت واکسن مدرنا در مقابل ویروس اومیکرون، توسط سایت رسمی cnbc بود.

در ادامه این گزارش میزان تاثیر این خبر در آینده بر بازارها بررسی می‌شود. 

  از آنجا که بازارهای جهانی مثل فارکس و بورس آمریکا در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل هستند، معمولا روز دوشنبه شاهد نوساناتی در بازار رمزارزها هستیم. البته لازم به ذکر است که بازار رمزارز تمام ۲۴ ساعت هفته فعال است؛ ولی چون صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگی مثل گری اسکیل که در آمریکا مستقر بوده و در حوزه رمزارز فعال هستند، روز اول کاری می‌توانند با حجم‌های سنگین بازار را به شدت تحت تاثیر قرار دهند. دیروز صفحه رسمی اینستاگرام cnbc اعلام کرد که واکسن مدرنا در مقابل ویروس اومیکرون می‌تواند مقاوم باشد. (تصویر زیر متن خبر است)

1

همین خبر کافی بود تا بازارهای مالی دنیا روز خوبی را پشت سر بگذارند و شروع صندوق‌های مالی فعال در زمینه رمزارز نیز بسیار خوب بود که نتیجه آن سبز شدن بازار رمزارز تا این لحظه بوده است. در نهایت سوالی که پیش می‌آید این است که نتیجه این خبر چه اندازه می‌تواند در برگشت روند نزولی بازار موثر باشد.

طبق علم فاندامنتال معمولا گفته می‌شود که بازار اخبار را پیش‌خور می‌کند یعنی اگر قرار باشد اتفاقی در بیرون بازار رخ دهد که می‌تواند روی بازار اثر بگذارد، دیگر اثر خود را گذاشته است و اگر در آینده اتفاقی در بازار افتاد احتمالا دلایل بنیادی دیگری وجود دارد. در خصوص اخبار مربوط به واکسن مدرنا نیز می‌توان همین نتیجه را بیان کرد، با این تفاوت که خود خبر بر دیگر مسائل اقتصاد کلان تاثیر می‌گذارد که در این صورت اثر اخبار اقتصاد کلان کشورهاست که روی بازار اثر می‌گذارد نه خود خبر واکسن.

بنابراین می‌توان گفت موج مثبت موجود در بازار نمی‌تواند صرفا به دلیل یک خبر مثبت ادامه‌دار باشد و کلی مسائل بنیادی دیگری وجود دارد تا بتواند تضمین کند روند بیت‌کوین و در نتیجه کلیت بازار تغییر کرده است. از لحاظ تکنیکالی نیز می‌توان گفت محدوده ۴۹.۵۰۰ دلار برای بیت‌کوین مقاومت نسبتا معتبری است که در حال حاضر بیت‌کوین در قیمت ۴۸.۶۰۰ دلار و تقریبا ۱۰۰۰ دلار زیر این قیمت در حال معامله است.