۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

پروژه پرقدرت کازماس/ آینده توکن مربوط این پروژه چگونه خواهد بود؟

۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۵
کد خبر: 587152
پروژه پرقدرت کازماس/ آینده توکن مربوط این پروژه چگونه خواهد بود؟

پروژه کازماس (Cosmos) به «اینترنت بلاک چین‌ها» معروف است و توکن مخصوص این پروژه اتم (Atom) نام دارد. هدف این پروژه در وهله اول برقرای ارتباط بین بلاک چین‌ها و حل مشکلات مقیاس پذیری ایجاد شده است.

اقتصاد آنلاین- شیرکو سهرابی؛ اتم Atom رمزارز اصلی موجود در بالای پلتفرم Cosmos است که برای تسهیل ارتباط، مقیاس گذاری و همکاری بین زنجیره های مستقل طراحی شده است. کازماس که به عنوان ” اینترنت بلاکچین ” معرفی می شود، تلاش می کند تا بلاکچین های مختلف را در یک واحد گرد هم آورد و از همان ابتدا چندین مساله اصلی که این فناوری را آزار می دهد همچون مقیاس پذیری، قابلیت همکاری و … را حل کند.

پروژه هایی که در شبکه کازماس راه اندازی شده اند، امکان تبادل توکن های آنها را فراهم می کند. این شبکه به عنوان یک راه حل ماژولار[1] ساخته شده که برای استفاده با بلاکچین های خاص برنامه از انواع مختلف ساخته شده است. این زنجیره ها باید بدون تضعیف در حاکمیت آنها توسعه یابند.

علاوه بر این، کازماس خود را به عنوان مجموعه ای از ابزارها، با ابزارهای ماژولار و سازگار خود در اختیار توسعه دهندگانی قرار می دهد که برای شروع کار در مورد تمرکززدایی از اینترنت و زیرساخت های مالی مربوطه آماده هستند. به عبارت دیگر کازماس Cosmos که توسط تیم موسس خود به عنوان اینترنت بلاکچین شناخته می شود، قصد دارد شبکه ای رمزنگاری را ایجاد کند که توسط ابزارهای Open Source برای ساده سازی معاملات بین آنها متحد شده است. این تمرکز بر قابلیت شخصی سازی و قابلیت همکاری است که کازماس را از سایر پروژه ها متمایز می کند.

   قابل ذکر است که ارز ATOM با ارز ATOMIC COIN متفاوت است. ارز ATOMIC COIN  پروژه آینده داری نیست. مراقب باشید که این دو رمزارز را با یکدیگر اشتباه نگیرید. در واقع سکه اتمی یک پروژه متروک بوده که به عنوان کلاهبردار شناخته شده است. برای اطلاعات بیشتر باید بگوییم که در اوایل سال 2018 برای فراهم کردن یک جایگزین قوی برای بیت کوین با تمرکز روی سایت‌های شرط بندی ایجاد شد.

 کازماس به دنبال پیدا کردن راهی است که بلاکچین‌های متفاوت را در یک پلتفرم مشخص جمع کرده و بسیاری از مسایل کلیدی را که از ابتدای این فناوری به وجود آمده ، برطرف کند.

 حال که با پروژه کازماس آشنایی کلی پیدا کردید در ادامه به طور خلاصه اهداف این پروژه و پیش بینی تکنیکالی این رمزارز این پروژه یعنی  atom بررسی می شود.

اهداف پروژه کازماس

کازماس پروژه خود را به عنوان اینترنت بین بلاکچین ها معرفی کرده و بر این عقیده معتقد است که می تواند بلاکچین های متفاوتی را در یک پلتفرم گرد هم آورد و چندین مشکل اصلی را که از ابتدا وجود داشته را از بین ببرد، که این مشکلات عبارتند از :

  1. قابلیت همکاری بین بلاکچین ها
  2. حق مالکیت
  3. قابلیت استفاده
  4. مقیاس پذیری

پیش بینی تکنیکالی ارزش رمزارز اتم (atom)

  با وجود سقوط گسترده بازار ارزهای دیجیتال، برخی از تحلیل‌گران انتظار دارند که قیمت کازماس (Cosmos) یا همان توکن اتم، در ماه‌های آینده رشد خیره‌کننده‌ای داشته باشد و به اوج تاریخی جدیدی برسد. در نمای ۱ هفته بازار این ارز دیجیتال هم الگویی دیده می‌شود که در صورت تایید می‌تواند با رشد ۱۰۰ درصدی قیمت همراه باشد  بعد از ارائه نمودار تکنیکالی این رمزارز جزییات بیشتری ارائه خواهد شد.

 

WhatsApp Image 2021-12-05 at 3.40.42 PM

طبق نمودار بالا  ارز دیجیتال کازماس که با نماد «ATOM» در بازار شناخته می‌شود، این پتانسیل را دارد که در هفته‌های پیش رو رشد خیره‌کننده‌ای را تجربه کند؛ چرا که در نمای بلندمدت بازار آن یک الگوی ادامه‌دار صعودی دیده می‌شود . البته در صورتی این تحلیل می تواند درست باشد که الگو کامل شده و سقف کانال نزولی به سمت بالا شکسته و تثبیت شود. لازم است توجه شود که اساس علم تکنیکال بر اساس احتمالات بوده و ممکن است به هر دلیلی یک سناریو غلط یا درست باشد.

این الگو  پرچم صعودی نام دارد و  زمانی تشکیل می‌شود که پس از رشد چند کندل متوالی، قیمت بین دو خط روند نزولی در حال نوسان باشد. با ادامه شکل‌گیری این الگو،  در صورتی که قیمت از خط روند بالایی یا همان سقف کانال خارج شود، نمودار در راستای کندل‌های صعودی قبلی رشد می‌کند. هدف الگوی پرچم صعودی برابر با مجموع ارتفاع کندل‌های صعودی قبلی است که از آن با عنوان «میله پرچم» هم یاد می‌شود .

بنابراین، در بهترین حالت اگر قرار باشد قیمت اتم با افزایش حجم معاملات از خط روند بالای الگوی پرچم عبور کند، ممکن است به‌اندازه ارتفاع میله اول، یعنی حدود 140 درصد رشد کند. این اتفاق می‌تواند قیمت را به هدف ۶۵ دلاری الگوی پرچم صعودی برساند. گفتنی است که این هدف بر اساس نقطه شکست احتمالی فعلی در نظر گرفته شده و می‌تواند تا حدودی متغیر باشد .

طبق داده های درون شبکه افزایش تعداد کازماس‌های سهام‌گذاری‌شده (استیک)، در افزایش قیمت این ارز دیجیتال موثر بوده است . همچنین طبق نمودار زیر واضح است که فروشندگان کازماس در حال از دست ‌دادن قدرت خود هستند و با نزدیک شدن قیمت به سقف قبلی خود  حجم تقاضا برای این رمزارز زیاد می شود. بنابراین می توان گفت «نشانه‌هایی از انباشت» در بازار کازماس دیده می‌شود . (نمودار زیر بررسی شود)

نمودار قیمت کازماس؛ حمایت خریداران در نزدیکی اوج تاریخی قبلی کازماس

 

WhatsApp Image 2021-12-05 at 3.42.30 PM

[1]: یک زبان برنامه نویسی که که به جعبه ابزاری گفته می شود  که حاوی چندین ابزار اضافه است که شما می توانید آنها را با استفاده از خط فرمان فعال کنید و از آنها در یک عکس که آن را عکس هدف(target image) می نامیم، استفاده کنید. به این ابزارها ماژولار گفته می شود زیرا می توان آنها را به طور مستقل یا همراه با دیگر اجزاء برنامه های پردازش تصویر بکار برد.