۰ نفر

آموزش خرید ارز دیجیتال بیت کوین

۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰
کد خبر: 563346
آموزش خرید ارز دیجیتال بیت کوین

در کنار سرمایه گذاری بر روی ملک، دلار، طلا و... معامله، فروش و خرید ارز دیجیتال نیز همواره ذهن افرادی که به دنبال تثبیت ثروت و افزایش دارایی‌های خودشان هستند را درگیر کرده است. بیت کوین، پادشاه بی چون و چرای بازار کریپتوکارنسی همیشه بیشتر از دیگر رمز ارزها مورد توجه بوده است؛ چرا که در سود رسانی در مقایسه با آلت کوین‌ها بسیار بهتر عمل کرده است. در این مقاله به این سوال که اصلا بیت کوین چیست و چه تاریخچه ای دارد خواهیم پرداخت. همچنین نحوه‌ی فروش و خرید بیت کوین را به طور کامل برایتان شرح می‌دهیم.

بیت کوین چیست؟

در سال ۲۰۰۹ فردی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را اختراع کرد. این فرد هیچگاه خود را معرفی نکرد و هویتش هیچگاه فاش نشد. هرچند حدس و گمان‌های بسیاری راجع به هویت مجهول این شخص زده شده است. جالب است بدانید که برخی از کارشناسان، ساتوشی ناکاموتو را یک تیم می‌دانند و نه یک شخص! مخترع بیت کوین (BTC) سقف عرضه‌ی ۲۱ میلیونی را برای این رمز ارز در نظر گرفت. با این کار او Bitcoin را عملاً تبدیل به طلا کرد؛ کمیاب و با ارزش. بسیاری از افراد به جای خرید بیت کوین تصمیم به ماین کردن یا همان استخراج بیت کوین می‌گیرند. اما مشکلی که در ماینینگ بیت کوین وجود دارد این است که هرچه به سقف ۲۱ میلیون نزدیک می‌شویم ماین آن سخت تر می‌شود. در زمان نوشتن این مقاله نزدیک به ۱۹ میلیون بیت کوین در بازار در حال گردش است.

ویژگی های بیت کوین

از جمله ویژگی های رمزارز بیت کوین می‌شود به غیرمتمرکز بودن و امنیت بالایش اشاره کنیم. ابتدا اجازه دهید تا بگوییم چرا بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی را غیر متمرکز می نامند؟ دلیلش بسیار واضح است! به این خاطر است که ارزهای دیجیتال وابسته به کشور و دولت خاصی نیستند. بر خلاف دلار، یورو، ریال و… که وابسته به بانک مرکزی کشورها هستند. در خصوص امنیت بالای بیت کوین هم می‌توان گفت که این رمز ارز بر بستر بلاک چین است؛ در نتیجه فوق العاده ایمن و مطمئن به حساب می‌آید. همچنین در هنگام معامله با BTC هیچگاه هویت طرفین معامله فاش نخواهد شد.

چرا به بیت کوین رمز ارز می گوییم؟

در واقع همانطور که از نام «رمز ارز» پیداست، این مدل از دارایی ها توسط الگوریتم‌های پیچیده‌ی رمزنگاری و ریاضیات تولید می‌شوند؛ به همین خاطر است که فوق العاده امن هستند و هیچ کس نمی‌تواند در این حوزه تقلب انجام دهد. لازم به ذکر است که در میان ایرانیان به اشتباه به رمز ارز، ارز دیجیتال نیز می گویند. در صورتیکه ارز دیجیتال همان پول است اما از نوع غیر فیزیکی! دقیقا رمز ارز هم غیر فیزیکی محسوب می‌شود، اما تنها یکی از ویژگی‌های آن غیر فیزیکی بودن محسوب می شود. در این مقاله ما علاوه بر رمز ارز، از واژه‌ی ارز دیجیتال نیز استفاده کردیم؛ چرا که این کلمه بیشتر با گوش شما آشناست و خواستیم تا در درک مطلب ابهامی برایتان نباشد.

نحوه فروش و خرید بیت کوین

جهت خرید و فروش بیت کوین باید ابتدا در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ثبت نام کنید. طبق گزارش وب سایت coinmarketcap محبوب ترین صرافی جهان بایننس است. اما متاسفانه این صرافی خارجی قابل استفاده در ایران نیست. همیشه کار کردن با صرافی های خارجی دارای ریسک است و باید بپذیرید که هر لحظه ممکن است دارایی هایتان را بلوکه کنند. بنابراین ما به شما صرافی داخلی و معتبر اوکی اکسچنج را معرفی می‌کنیم. اوکی اکسچنج با سابقه‌ای طولانی در حوزه معاملات رمز ارز یکی از معتبرترین و بهترین صرافی‌ها برای ایرانی‌ها محسوب می‌شود. کافی است تا ابتدا در وب سایت اوکی اکسچنج ثبت نام کنید و پس از اینکه مراحل احراز هویت را گذراندید در بخش تبادل سریع ارز دیجیتال مدنظرتان را خریداری کنید یا حتی بفروشید. همینطور در بخش تریدر این وب سایت قادر هستید تا با کاربران حاضر در وب سایت با کارمزد بسیار پایین (%0.2) معامله کنید. 

2

تحلیل نمودار قیمت بیت کوین

هیچگاه بدون بررسی و تحلیل وارد معاملات ارز دیجیتال نشوید. دو راه کلی در جهت خرید رمزارز پیش رو دارید:

  1. مشورت با دوستان و کسانی که در این حوزه تجربه دارند.
  2. تحلیل خودتان از بازار، با استفاده از نمودار تکنیکال و قیمت لحظه ای بیت کوین

اگر خودتان قصد تحلیل و بررسی قیمت روز بیت کوین را داشتید، باز هم وب سایت صرافی اوکی اکسچنج به کارتان خواهد آمد چرا که در این وب سایت نمودار ارزهای گوناگون وجود دارد و شما از طریق اندیکاتورهای مختلف مانند RSI، ابر ایچیموکو، مکدی و… به راحتی قادر به تحلیل و پیش بینی روند قیمتی بیت کوین خواهید بود.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین

در کنار بررسی قیمت بیت کوین توسط نمودار تکنیکال یا  از طریق مشورت با دوستان، بد نیست اگر تحلیل فاندامنتال بیت کوین را هم انجام دهید. به زبان ساده یعنی اخبار و سخنان افراد تاثیر گذار در دنیای کریپتو مانند ایلان ماسک، CZ، جاستین سان و… را دنبال کنید. زیرا اینگونه افراد برخی از اوقات راجع به کوینی صحبت می‌کنند و پس از آن کوین مذکور رشد انفجاری و زیادی می‌کند. مانند دوج کوین که با صحبت های ایلان ماسک رشد خوبی را تجربه کرد. در هر صورت بررسی فاندامنتال مکمل نمودار تکنیکال محسوب می‌شود.

نتیجه گیری

در این مطلب به تاریخچه و نحوه معامله، خرید و فروش با ارزش ترین و مهمترین رمز ارز جهان یعنی بیت کوین پرداختیم. مطمئن باشید که با یک بررسی درست و اقدام به موقع در جهت خرید و فروش بیت کوین سودهای خوبی را کسب خواهید کرد. تنها کافی است تا صبور باشید و احساسی اقدام به معامله نکنید. موفق و پیروز باشید.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.