۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت اتریوم از بیت‌ کوین پیشی می‌ گیرد؟ / بررسی مزایای دومین رمزارز جهان

۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۲
کد خبر: 535932
قیمت اتریوم از بیت‌ کوین پیشی می‌ گیرد؟ / بررسی مزایای دومین رمزارز جهان

با توجه به مزایای مشهود اتریوم در چندین مورد، برخی از کارشناسان بر این باورند که قیمت این رمزارز در آینده از بیت‌کوین پیشی خواهد گرفت.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ چند تن از منتقدان معتقدند که ممکن است در آینده رمزارز اتریوم از بیت‌کوین پیشی بگیرد. اتریوم، دومین رمزارز جهان از نظر ارزش بازار و همچنین حجم معاملات روزانه بوده و در طول سال گذشته رشد چشمگیری رانشان داده و همچنان به این روند ادامه می‌دهد.

در حال حاضر، بیت‌کوین، بزرگترین رقیب اتریوم به شمار می‌رود. از آنجا که اخیرا چین در قوانین رمزارزها سختگیری بیشتری نشان داده و همچنین مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک موضع خود را در مورد بیت‌کوین تغییر داده، بیت‌کوین در ماه می شاهد سریع‌ترین سقوط در ارزش خود بود و باعث شد اتریوم در کانون توجه قرار گیرد. 

برخی از سرمایه‌گذاران و منتقدان پیش‌بینی می‌کنند که اتر در آینده قابلیت پیشی گرفتن از بیت‌کوین را دارد. بر اساس گزارش‌های ارائه شده، از تاریخ 6ژوئن، بیت‌کوین 0.48درصد رشد تجربه کرده، در حالی که قیمت اتریوم 13.54درصد افزایش یافته است. در سال 2020، تقریبا 231میلیون دلار اتریوم در مبادلات روزانه معامله شد. در طول سال گذشته، اتریوم بیش از 900درصد رشد کرد، در حالی که قیمت بیت‌کوین شاهد افزایش 275درصدی بود.

ممکن است دلایل متعددی پشت صعود بیت‌کوین وجود داشته باشد.

قیمت بیت‌کوین در زودهنگام به تکامل رسید:

با شیوع بیماری همه‌گیر، ارزش سهام در سال گذشته سقوط چشمگیری را تجربه کرد، اما قیمت بیت‌کوین در حال افزایش بود. ارزش سهام چندین شرکت به دلیل قرنطینه‌ها و اختلال در زنجیره تامین سقوط کرد. 

از ماه مارس 2020 از آنجا که گزارش‌ها نشان داد ارزش بازار رمزارز جهانی افزایش یافته، چندین رهبر و سرمایه‌گذار تجاری شروع به خرید رمزارزها کردند. از آنجا که بیت‌کوین مشهورترین و بزرگترین رمزارز در جهان به شمار می‌رود، اکثر خریداران روی آن سرمایه‌گذاری کردند. حدود یک سال پس از آن، از آنجا که قیمت بیت‌کوین به اوج خود، و ارزش بازار آن به بیش از یک تریلیون دلار رسیده بود، در حال حاضر سرمایه‌گذاران به دنبال بهترین مورد بعدی، یعنی اتریوم هستند.

پذیرش توسط غول‌های فناوری:

سازمان‌های با مقیاس بزرگ، همچون تسلا و اسکوئر، میلیون‌ها دلار در بازار این رمزارز سرمایه‌گذاری می‌کنند که همین امر باعث حرکت سریع‌تر بازار ارزهای دیجیتال نسبت به قبل شده است. افراد مشهور و صاحبان مشاغل بزرگ، مانند ایلان ماسک، مارک کوبان و جک دورسی از شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کرده‌اند که اشتیاق خود را نسبت به رمزارزها به دنبال‌کنندگان نشان دهند و خریداران بالقوه را به سرمایه‌گذاری در آن تشویق کنند. این موضوع باعث ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران جدید برای پیوستن به این بازار شد، که تغییر شرایط بازار برای اتریوم را به دنبال داشت.

مفهوم پشت اتریوم:

زمانی که ویتالیک باترین اتریوم را طراحی کرد، تمرکز خود را روی ریشه‌کن کردن تمام محدودیت‌های بیت‌کوین گذاشت. اتریوم برای کار با هر چیزی، از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا کل شرکت‌ها، طراحی شده است. همانطور که بلاکچین در سراسر جهان در حال رشد است، از آنجا که می‌توان برنامه‌های بیشتری در این زمینه ایجاد کرد، اتریوم به جای رمزارزهای دیگر انتخاب می‌شود. 

الگوریتم اتریوم در پروسه استخراج، می‌تواند هزینه مبادلات را کاهش دهد و برق کمتری مصرف کند. اتریوم همچنین به سرمایه‌گذاران خود اجازه می‌دهد از معاملات خود بهره ببرند.

اتریوم ارزان‌تر است:

یکی  از مهم‌ترین دلایلی که سرمایه‌گذاران اتریوم را به جای بیت‌کوین انتخاب می‌کنند، ارزان بودن آن است. از آنجا که تجارت رمزارزها در حال تقویت است، سرمایه‌گذاران به دنبال رمزارزهایی هستند که بتوانند به آنها اعتماد کنند. بنابراین، بیشتر خریداران جذب اتریوم می‌شوند. 

اتریوم چندین مورد از امکانات را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. برای سرمایه‌گذاری، خریداران به دنبال چیزی هستند که سود آنها را تضمین کند، و اکنون اتریوم در حال رشد است.