۰ نفر

رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد؛

یک شرط مهم برای نهایی شدن مذاکرات ایران و آمریکا

۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۴۵
کد خبر: 701681
یک شرط مهم برای نهایی شدن مذاکرات ایران و آمریکا

رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: نهایی شدن توافقات مذاکره غیرمستقیم با آمریکا نیازمند صداقت و عدم سیاسی‌کاری آن‌هاست.

به گزارش اقتصاد آنلاین، نورنیوز؛ رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در توییتر نوشت: « سخنگوی واخ(وزارت خارجه) آمریکا به شکل ضمنی گزارش ان بی سی درباره مذاکره برای زندانیان این کشور و اموال مسدود شده ایران را تایید کرد. با درخواست واشینگتن موموافقت تهران ، مذاکران غیرمستقیم و نتیجه‌بخش انجام شده اما نهایی شدن توافقات در حال مذاکره نیازمند صداقت و عدم سیاسی کاری آن‌هاست.»

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا ادعای یک رسانه آمریکایی مبنی بر مذاکرات غیرمستقیم این کشور با ایران درباره تبادل زندانیان و آزادسازی اموال مسدود شده ایران را رد نکرد و گفت که واشنگتن همواره برای آزادی شهروندان خود تلاش می‌کند.

ند پرایس، سخگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره سفر راب مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران به عمان گفت: وی در دیدارهای خود در عمان در مورد مسائل مربوط به ایران گفت‌وگو کرده است. همان‌طور که می‌دانید راب مالی فرستاده ویژه برای ایران است؛ بنابراین می‌توانید تصور کنید که تمام تعاملات او در درجه اول بر روی ایران متمرکز خواهد بود. با توجه به نقش مهمی که عمان در کمک به حل چالش‌ها، کمک به پر کردن شکاف‌ها ایفا کرده است، این کشور نقش بسیار مفید و مهمی در تصمیم ایران برای آزادی باقر نمازی نیز ایفا کرد. آنها از بخشی از تلاش‌های طولانی مدت ما برای آزادی همه زندانیان متخلف و کمک به آزادی باقر نمازی در ایران حمایت کردند.

این دیپلمات آمریکایی همچنین در پاسخ به سوالی درباره گزارش روز چهارشنبه شبکه ان‌بی‌سی که در آن مدعی شده بود، گفت‌وگوهای غیر مستقیمی میان تهران و واشنگتن درباره تبادل زندانیان میان دو کشور با میانجی‌گری قطر و انگلیس در جریان است، این گزارش را رد نکرد و گفت: من در موقعیتی نیستم که تمام جزئیات گزارش را تأیید کنم اما در هسته گزارش همان‌طور که خواندم، نشان می‌دهد که ما متعهد هستیم که هر کاری می‌توانیم برای تامین آزادی شهروندان آمریکایی انجام دهیم تا در اسرع وقت سیامک نمازی، عماد شرقی و مراد طاهباز را به خانه بیاوریم. من البته نمی توانم وارد جزئیات آنچه ممکن است در جریان باشد، شوم.