۰ نفر

چگونه ارزان به تهران سفر کنیم؟

۸ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷
کد خبر: 691586
چگونه ارزان به تهران سفر کنیم؟

وقتی درباره سفر به تهران صحبت کنیم، بیشتر مسافران نگران هزینه‌های سفر به ویژه هزینه اقامت و رستوران هستند در حالی که اگر یک راهنمای درست‌وحسابی برای سفر ارزان به تهران داشته باشید با خیال راحت می‌توانید با بهترین هزینه یک هفته در تهران اقامت کنید، حسابی گشت‌وگذار کرده و از سفرتان لذت ببرید.

به همین خاطر تصمیم گرفتیم که این راهنمای کامل را برایتان آماده کنیم تا با بهترین جاذبه‌ها و دیدنی‌های تهران که هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند آشنا شده و برای روزهای سفرتان برنامه‌ریزی کنید. در انتها هم با توضیح نحوۀ اجاره سوئیت در تهران کلید طلایی این سفر یعنی انتخاب بهترین محل اقامت با نرخ مناسب را به شما می‌دهیم تا آماده سفر شوید.

چگونه ارزان به تهران سفر کنیم؟

قدم اول، استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی

اگر با ماشین شخصی به تهران سفر کردید که هزینه زیادی بابت رفت‌وآمد پرداخت نمی‌کنید و صرفاً باید مراقب هزینه بنزین باشید؛ ولی یادتان باشد که ترافیک تهران می‌تواند حسابی شما را خسته و کلافه کند. خوشبختانه پایتخت سیستم حمل‌ونقل عمومی خوبی دارد و با مترو، اتوبوس و BRT به تمام نقاط اصلی شهر از فرودگاه و راه‌آهن تا ترمینال‌های مختلف و ... دسترسی دارید، پس بهترین پیشنهاد این است که در منطقه‌ای سوئیت رزرو کنید که فاصله کمی با مرکز شهر یا ایستگاه مترو و BRT داشته باشد.

به این ترتیب نیازی به استفاده از تاکسی یا تاکسی اینترنتی ندارید و با چند دقیقه پیاده‌روی به ایستگاه می‌رسید. اگر هم برای کار اداری یا درمانی و ... به تهران سفر کردید بهتر است که حتماً در منطقه‌ای که در آن کار دارید خانه بگیرید تا در مسیرهای طولانی و پرترافیک پایتخت رانندگی نکرده و خسته نشوید.

قدم دوم، سراغ تفریحات رایگان بروید!

درست است که بسیاری از مردم تهران را به‌عنوان شهری گران می‌شناسند؛ اما با کمی جستجو می‌توانید در این شهر از امکانات و تفریحات رایگان استفاده کنید که بیشتر آن‌ها به ایستگاه مترو هم نزدیک است. پارک آب‌وآتش و پل طبیعت، باغ کتاب و موزه دفاع مقدس اولین پیشنهاد برای یک بعدازظهر دلچسب در پایتخت است که هم بدون ورودی بوده و گردش در آن رایگان است و هم در نزدیکی ایستگاه مترو شهید حقانی واقع شده و با چند دقیقه پیاده‌روی به آن می‌رسید و می‌توانید با خیال راحت مشغول گشت‌وگذار شوید.

پاک ملت هم از دیگر تفریحات رایگان است که برای رسیدن به آن می‌توانید از BRT خط تجریش استفاده کرده و در ایستگاه پارک ملت پیاده شده و به پارک بروید. همین خط را تا انتها هم ادامه دهید به میدان تجریش می‌رسید که سومین دیدنی تهران است و هزینه‎ای هم ندارد. از اینجا اگر بخواهید سراغ تفریح رایگان بعدی بروید باید تاکسی سوار شوید که هزینۀ زیادی ندارد؛ ولی به‌جای آن به دربند زیبا رسیدید و می‌توانید در هوایی سالم، تمیز و کوهستانی قدم زده و از طبیعت لذت ببرید.

درکه، بام لند و دریاچه چیتگر در غرب تهران، پیاده‌روی در ولیعصر، تئاتر شهر و بازار بزرگ تهران هم از دیگر تفریحات رایگان پایتخت هستند که همگی ایستگاه مترو دارند و با استفاده از تابلوی راهنمای مترو می‌توانید با کمترین هزینه به آنجا برسید و ساعاتی را خوش بگذرانید. البته در بازار بزرگ مراقب خریدهایتان باشید تا برنامه‌ریزی سفر ارزانتان را خراب نکند.

چگونه ارزان به تهران سفر کنیم؟

قدم سوم، از سایت‌های تخفیف استفاده کنید

در قدم نهایی و قدم سوم هم باید سراغ سایت‌های تخفیف بروید. همیشه بخشی از هزینه سفر برای خوردوخوراک است و معمولاً برای کاهش این هزینه بعضی مسافران از شهر خودشان غذا و کنسرو می‌آورند. در سفر به تهران هم می‌توانید خودتان خرید کرده و در آشپزخانه سوئیت غذا آماده کنید که هزینه کمتری در مقایسه با رستوران دارد؛ اما اگر حوصله آشپزی ندارید، پیشنهاد می‌کنم که با یک جستجوی ساده در اینترنت سایت‌های تخفیف‌دار را پیدا کرده و از طریق این سایت‌ها سراغ رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌هایی بروید که روی منوهایشان تخفیف‎های خوب دارند.

به این ترتیب با خرید بن تخفیف و با بهترین هزینه می‌توانید غذاهای مختلفی را در بهترین رستوران‌های شهر امتحان کنید. این بن‌های تخفیف برای استخر، سینما، باشگاه انقلاب، خدمات شهربازی ارم و سورتمه بام تهران و بسیاری از مکان‌های تفریحی دیگر در پایتخت موجود هستند که تأثیر بسیاری در کاهش هزینه‌های سفر شما به تهران دارد.

چگونه در تهران اقامتگاه و سوئیت ارزان پیدا کنم؟

قیمت و هزینه اقامت در هتل به دلیل امکانات رفاهی و خدماتی که در اختیار مسافران قرار می‌دهد، تقریباً بالا است و البته به همان اندازه کیفیت و استاندارد خدمات ارائه‌شده درجه یک و فوق‌العاده است. به همین خاطر برای سفر ارزان به تهران به جای اقامت در هتل می‌توانید به دنبال اجاره آپارتمان مبله ارزان در تهران از طریق سایت‌هایی مانند جاجیگا، شب، جاباما و هومسا باشید که لیستی از بهترین اقامتگاه‌ها با بهترین نرخ را در اختیارتان قرار می‌دهد.

از طرف دیگر در این سایت‌ها شما امکان جستجوی محدودتر بر اساس محله و یا محدودۀ قیمت دارید در نتیجه هم سریع‌تر سوئیت موردنظر را پیدا می‌کنید و هم امکان مقایسه خانه‌ها و هزینه‌هایش را دارید. مزیت دیگر اقامت در این آپارتمان‌های مبله این است که در طول دوران اقامت در فضای وسیع‌تری از اتاق کوچک هتل اقامت دارید که مانند خانه خودتان است و می‌توانید از تمام امکانات مانند آشپزخانه و ... استفاده کرده، راحت آشپزی کنید و اقامت خوبی داشته باشید. فقط یادتان باشد که پیش از انتخاب سوئیت موردنظرتان حتماً قوانین کنسلی و یا تمدید رزرو را بخوانید. نگاهی هم به تجربه مهمانان قبلی داشته باشید تا بتوانید برای انتخاب آنلاین و غیرحضوری راحت‌تر تصمیم بگیرید. در قسمت امکانات خانه هم می‌توانید تمام شرایط رزرو، نوع سرویس بهداشتی (فرنگی یا ایرانی)، سیستم تهویه مطبوع خانه (شوفاژ با بخاری، کولر یا اسپیلت)، تعداد اتاق و تختخواب، دسترسی و فاصله تا نقاط مهم تهران و مرکز شهر را چک کرده و در نهایت آپارتمانی را که از همه جهت مناسب شرایطتان است، انتخاب کنید.

با پرداخت هزینه اقامت آدرس دقیق و لوکیشن برایتان ارسال می‌شود و از همان زمان می‌توانید برای روزهای سفر برنامه‌ریزی کرده و بابت محل اقامت مطمئن باشید تا سفرتان را به خیر و خوشی به پایان برسانید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.