۰ نفر

کاهش مصرف آب با لوله های پلی اتیلن

۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۶
کد خبر: 687527
کاهش مصرف آب با لوله های پلی اتیلن

امروزه لوله های پلی اتیلنی جز پرکاربردترین لوله ها و اتصالات در صنایع به شمار میروند و به سبب مزایای قابل توجهی که دارند، جایگاه ویژه‌ای در کشاورزی و آبیاری و ... کسب کردند.

لوله هایی با ترکیبات اصلی شامل پلیمر و اتیلن که در طی فرآیند پلیمریزاسیون، پلاستیک های مستحکمی برای مصارف متنوع به وجود می‌آورد. با وجود لوله های پلی اتیلنی، روش های سنتی آبیاری را فراموش کنید و به آبدهی با روش های نوین روی آورید. به کمک لوله های پلی اتیلن شرکت پارس اتیلن کیش، در مصرف آب صرفه جویی کنید و در کنار آن از تجهیزات با کیفیت برای آبدهی به گل ها و گیاهان استفاده کنید.

در صنعت آبیاری چگونه از لوله های پلی اتیلن استفاده می‌شود؟

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت کشاورزی به طرز قابل توجهی افزایش یافته و به کمک این تجهیزات سبک و منعطف، میتوان فرآیند آبیاری را آسان کرد. در آبیاری از لوله های پلی اتیلنی با خطوط آبی رنگ استفاده می‌شود که در برابر ضربه و فشار مقاوم هستند و در آبیاری تحت فشار، آبیاری نوین و قطره ای مزارع و گلخانه ها به کار می‌روند. لوله پلی اتیلن آبیاری با چگالی بالا، لوله پلی اتیلن آبیاری با دانسیته کم و نوارهای آبی به صورت گسترده در کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرند که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا خواهیم شد.

کاهش مصرف آب با لوله های پلی اتیلن

کدام دسته از لوله های پلی اتیلنی در صنعت آبیاری استفاده می شوند؟

انواع لوله های پلی اتیلنی وجود دارند که کشاورزان در صنعت آبیاری آن ها را به کار میبرند. میزان دانسیته و چگالی مواد اولیه‌ای که در تولید لوله پلی اتیلن به کار میرود، نقش مهمی در کاربرد این محصولات دارد.

پرمصرف ترین تجهیزات پلی اتیلنی در صنعت آبیاری شامل موارد زیر میباشد:

لوله پلی اتیلن با دانسیته بالا (HDPE):

لوله با دانسیته بالا که به کمک مواد اولیه با گرید PE100 ساخته شده است، در برابر پوسیدگی و واکنش در برابر مواد شیمیایی مقاوم بوده و تحت فشار خاک از بین نخواهد رفت. اتصالات پلی اتیلنی مناسب برای آبیاری با دانسیته ی بالا، در سایزهای 16 تا 2000 میلیمتری تولید شده و فشار 2 تا 40 بار را تحمل میکند. هم چنین طول عمر لوله آبیاری بسیار بیشتر از سایر لوله هاست و گاهی تا حدود 100 سال نیز عمر میکند.

لوله های پلی اتیلن با توجه به کارایی گسترده ای که در صنعت دارند خیلی زود در میان مهندسین و کارگذاران محبوب شد و در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار گرفت.

لوله پلی اتیلن با دانسیته کم (LDPE):

کاهش چگالی و دانسیته مواد اولیه در لوله های پلی اتیلن، کاربردها و خواص لوله ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به سبب کاهش میزان مواد اولیه در لوله های پلی اتیلن آبیاری، طول عمر آن ها کاهش می یابد و بین 10 تا 15 سال عمر خواهند کرد.

توجه داشته باشید که اگر لوله پلی اتیلن برای آبیاری در شرایط محیطی مناسبی به کار برود، عمرش بیشتر خواهد شد. این لوله ها از سایزهای 16 تا 32 میلیمتر و با فشار کاری 2.5، 4 و 6 بار در شرکت های تولیدی معتبر به فروش میرسد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای خرید لوله های آبیاری پلی اتیلن در پارس اتیلن کیش می‌توانید با شماره های تماس این مجموعه در ارتباط باشید.

نوار آبیاری پلی اتیلن:

نوار آبیاری پلی اتیلن یا تیپ آبیاری پلی اتیلن لوله ای نازک و سبک است که برای آبیاری قطره ای در باغات و گلخانه ها از آن استفاده می‌شود. دلیل استفاده از این نوع لوله های پلی اتیلنی، صرفه جویی به مقدار قابل توجهی از آب است.

این نوارها به طول 16.5 میلیمتری با روزنه هایی به فاصله های مختلفی از جمله 10، 20 و 30 میلیمتری از هم، تولید می‌شوند.

مزایای آبیاری با استفاده از لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلنی آبیاری فقط به منظور کاهش مصرف آب استفاده نمی‌شوند. مزایای چشمگیر دیگری در لوله پلی اتیلن آبیاری وجود دارد که نرخ استفاده از آن را افزایش داده است.

مزایای آبیاری به کمک تجهیزات پلی اتیلنی عبارتند از:

  • مقاوم در برابر ضربه، فرسایش و مواد شیمیایی

  • قابل نصب در عمق و سطح خاک

  • مقرون به صرفه و کم هزینه بودن

  • وزن سبک و جابه جایی آسان

  • اجرت کم لوله کشی و نصب

  • راه اندازی و نصب آسان

کاهش مصرف آب با لوله های پلی اتیلن

آبیاری مدیریت شده و با حجم کمی از آب آرزوی دیرینه‌ی کشاورزان در کشورهایی است که با خشکسالی مواجه هستند. لوله پلی اتیلن آبیاری به کاهش مصرف منابع آبی کمک کرده و میتواند فرآیند آبدهی را بهینه سازی کند.

در آدرس زیر درباره لوله های پلی اتیلن بیشتر بخوانید:

https://www.parsethylene.com/لوله-پلی-اتیلن

مقایسه آبیاری با لوله های پلی اتیلن و آبیاری سنتی

آبیاری به روش سنتی راهی است که هر کشاورزی برای آبدهی زمین های خود، باغات و گلخانه ها از آن استفاده میکند. آبیاری سنتی کم و کاستی هایی دارد که امروزه و به کمک آبیاری با لوله های پلی اتیلن برطرف شده‌اند. وابستگی آبیاری سنتی به یک هدایت کننده خارجی که اغلب انسان ها هستند، باعث می‌شود تا زمان زیادی برای آبدهی صرف شود. هم چنین در این روش میزان آبی که مصرف می‌شود بسیار زیاد بوده و در هدر رفت آب بسیار تاثیرگذار است. در مقابل استفاده از لوله های پلی اتیلن درجه یک به شما این امکان را می‌دهد تا آبدهی زمین کشاورزی و باغ های خود را مدیریت شده انجام دهید.

به علاوه چون آب در لوله های پلی اتیلنی بدون هیچ مشکلی باقی می‌ماند و در زمان های تعیین شده از سوی کشاورز آبیاری صورت میگیرد. همچنین آبیاری قطره ای به کمک لوله های تحت فشار پلی اتیلنی امکان پذیر است و این خود یک مزیت بزرگ به شمار می‌رود.

لوله پلی اتیلن باکیفیت را از پارس اتیلن کیش بخواهید

شرکت پارس اتیلن کیش تولید کننده لوله و اتصالات پلی اتیلنی در ایران است که در بیش از بیست سال گذشته به قصد ارتقای کیفیت و کمیت صنعت پلی اتیلن در این راستا فعالیت می‌کند.

کاهش مصرف آب با لوله های پلی اتیلن

پارس اتیلن کیش تجربه های بسیار زیادی را از حضور پررنگ و موثرش در پروژه های ملی و ایرانی کسب کرده است. برخی از پروژه هایی که با همکاری پارس اتیلن به ثمر رسیده موارد زیر را شامل می‌شود:

  • پروژه های تولید آب معدنی در کشور

  • اغلب پروژه های شرکت های آب و فاضلاب در ایران

  • همکاری با صلیب سرخ جهانی جهت تکمیل پروژه های آبرسانی و انتقال فاضلاب در آفریقا، افغانستان و آسیای میانه

جهت خرید لوله های پلی اتیلن آبیاری، اطلاع از لیست قیمت ها و شرایط فروش لوله و اتصالات پلی اتیلنی پارس اتیلن کیش می‌توانید به وب سایت مجموعه به نشانی : www.parsethylene.com مراجعه کنید و یا با شماره های تماس ما در ارتباط باشید.

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان آفریقا، بلوار مینا، پلاک ۱۸

شماره تماس: ۸۸۲۰۲۰۶۰- ۰۲۱

منبع : parsethylene.com

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.