۰ نفر

قربانیان سیل استهبان به ۲۰ تن رسیدند

۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۱۰
کد خبر: 655212
قربانیان سیل استهبان به ۲۰ تن رسیدند

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به امدادرسانی در حادثه سیل‌وآبگرفتگی در استان فارس گفت: بر اثر این حادثه تاکنون ۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌ و ۳ نفر هم مفقود شده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛مهدی ولی پور افزود: بر اثر سیل روز گذشته در شهرستان‌های استهبان و نیریز، از پهنابه نیریز تا سد استهبان (حدود ٤٠ کیلومتر)، ۸۹ نفر دچار حادثه شدند.

وی با بیان اینکه وقوع سیل، بیشترین خسارت و آسیب را در منطقه تفریحی امامزاده سلطان شهباز استهبان به جا گذاشته، افزود: امدادگران هلال‌احمر با حضور در منطقه حادثه‌دیده، ۷۴ نفر را از محاصره سیلاب نجات دادند اما متاسفانه ۱۵ نفر بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده، ۸ نفر هم مفقود شده‌اند.

رییس سازمان امدادونجات گفت: تا ساعت ۶:۳۰ صبح امروز، ۲۹ تیم عملیاتی شامل ١٤٠ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر با به‌کارگیری ۲۴ خودروی عملیاتی برای نجات حادثه‌دیدگان در عملیات امدادرسانی مشارکت داشته‌اند.

یادآور می‌شود؛ روستاهای امام زاده سلطان شهباز، باغ شاد، دهویه، بخنو، درب قعله، انجیرک علیا و سفلا، آب بند، بردنو و مهدی آباد از روز گذشته متاثر از سیل و آبگرفتگی در استان فارس بودند.

۱۹ فوتی و ۴ مفقودی بر اثر سیلاب فارس

رییس سازمان امدادونجات گفت: تا این لحظه با تداوم عملیات جست‌وجوی مفقودین در سیلاب روز گذشته استان فارس، پیکر ۱۹ جانباخته کشف شده و عملیات جست‌وجوی ۴ مفقودی دیگر این حادثه همچنان ادامه دارد.

ولی پور با اشاره به اینکه ۳۰ تیم امدادی شامل ۱۴۵ نیروی عملیاتی هلال‌احمر در منطقه حادثه‌دیده حضور دارند، افزود: امدادگران در حال حاضر با به‌کارگیری ۲ تیم از سگ‌های زنده‌یاب، ۲۴ دستگاه خودروی امدادی و همچنین یک فروند بالگرد هلال‌احمر در عملیات امدادی مشارکت دارند.

امدادگران در جست‌وجوی ۳ مفقودی سیلاب در فارس

مرتضی مرادی پور، معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر در تشریح جزییات امدادرسانی در حادثه سیلاب استان فارس گفت: تا این لحظه با تلاش امدادگران حاضر در صحنه عملیات، پیکر ۲۰ فرد غرق شده در سیلاب روز گذشته کشف شده و عملیات جست‌وجوی سه مفقودی حادثه همچنان ادامه دارد.