۰ نفر

هزینه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به ازای هر روز چقدر است؟

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۵۵
کد خبر: 632617
هزینه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به ازای هر روز چقدر است؟

بیمه شخص ثالث برای کلیه دارندگان وسایل نقلیه اجباری است و خودروهای فاقد بیمه‌نامه جریمه شده و توقیف می‌شوند. هر بیمه اعتبار محدودی دارد و پس از مدتی به پایان می‌رسد. در این‌صورت دارنده وسیله نقلیه موظف به پرداخت هزینه و تمدید بیمه‌نامه است. اگر بیمه شخص ثالث به هر دلیلی در زمان تعیین شده تمدید نشود،‌ مشکلات زیادی به‌همراه خواهد داشت. یکی از این مشکلات،‌ جریمه دیرکرد است که در این بخش به آن خواهیم پرداخت. اگر این سوال برای شما نیز ایجاد شده است که هزینه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به ازای هر روز چقدر است، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به چه صورت است؟

نحوه محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث با توجه به نوع هر وسیله نقلیه، متفاوت است. از این‌رو جریمه دیرکرد این بیمه نیز برای هر خودرو یکسان نیست. مبلغ این جریمه با توجه به نوع ماشین و تعداد سیلندرهای آن تعیین می‌شود. خودروهای کمتر از 4 سیلندر و بیشتر از آن، موظف به پرداخت مبلغ متفاوتی به‌ازای هر روز هستند. این جریمه بخشیده نمی‌شود و هر فرد در صورت تاخیر در تمدید بیمه شخص ثالث موظف به پرداخت آن است. هرچه سریع‌تر بیمه ماشین خود را تمدید کنید،‌ مبلغ کمتری بابت جریمه پرداخت خواهید کرد. استفاده از روش‌های آنلاین در وقت شما صرفه‌جویی کرده و بسیار ساده و آسان هستند.

هزینه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

تاخیر در پرداخت جریمه بیمه شخص ثالث باعث بروز چه مشکلاتی می شود؟

تاخیر در تمدید بیمه شخص ثالث ماشین، علاوه‌بر جریمه دیرکرد باعث بروز مشکلات دیگری نیز می‌شود. یکی از این مشکلات، توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ است. در این صورت دارنده خودرو باید پس از طی فرایندی طولانی و پرداخت جریمه، وسیله نقلیه خود را از پارکینگ خارج کند.

از دیگر مشکلات مهم در صورت عدم پرداخت جریمه دیرکرد یا تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث این است که دارنده خودرو نمی‌تواند ماشین خود را بفروشد و آن را به نام شخص دیگری کند.

در صورت بروز تصادف هیچ خسارتی از طرف بیمه به صاحب ماشین فاقد بیمه شخص ثالث تعلق نمی‌گیرد و کلیه هزینه‌ها متوجه فرد خواهد شد. درصورتی‌که خودروی بدون بیمه، مقصر نباشد نیز شرکت بیمه‌ای مقصر می‌تواند از پرداخت خسارت خودداری کند.

به‌منظور جلوگیری از تاخیر در تمدید بیمه و بروز این مشکلات بهتر است بیمه وسایل نقلیه خود را به صورت آنلاین استعلام کرده و در موعد مقرر برای تمدید آن اقدام کنید. برای مثال به‌منظور اطلاع از بیمه موتورسیکلت خود می‌توانید به صفحه استعلام بیمه موتور سیکلت با کد ملی مراجعه کنید و با درج اطلاعات بیمه و وسیله نقلیه خود، در کوتاه‌ترین زمان ممکن از وضعیت بیمه شخص ثالث آن مطلع شوید.

حداکثر مبلغ جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چقدر است؟

حداکثر میزان جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث برای یک وسیله نقلیه به اندازه یک سال یا 365 روز است. درصورتی‌که چندین سال بیمه ماشین خود را تمدید نکنید، فقط به اندازه یک سال موظف به پرداخت جریمه هستید. اگر مشغله بسیاری دارید و موعد تمدید بیمه‌نامه را از یاد می‌برید یا نسبت به اصالت بیمه شخص ثالث ماشین خود دچار شک و تردید هستید،‌ بهتر است با استعلام بیمه مرکزی،‌ کلیه اطلاعات بیمه را مشاهده کنید. سامانه آیتول این امکان را برای کلیه دارندگان بیمه شخص ثالث فراهم کرده است تا بتوانند با استفاده از کد یکتا، پلاک یا کد ملی نسبت به استعلام وضعیت بیمه ماشین خود اقدام کنند.

هزینه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث2

بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث در چه صورت انجام می‌شود؟

جریمه بیمه شخص ثالث تنها در یک صورت بخشیده می‌شود. اگر بیمه ماشین زمانی تمام شود که خودرو در پارکینگ پلیس باشد، در آن صورت با ارائه نامه پارکینگ می‌توانید جریمه دیرکرد را پرداخت نکنید. در برخی مواقع نیز ممکن است به دلیل مناسبت‌های خاص مثل سال‌روز تولد شرکت بیمه، طرح‌هایی برای بخشش جرایم اجرا شود. اما در اکثر مواقع، دارندگان خودرو موظف به پرداخت جریمه تعیین شده هستند.

آیا تاخیر در پرداخت جریمه بیمه شخص ثالث تاثیری روی تخفیف بیمه‌نامه دارد؟

دیرکرد در پرداخت هزینه جریمه بیمه شخص ثالث هیچ تاثیری روی تخفیف بیمه‌نامه ندارد. در صورتی که از شرکت بیمه خسارتی دریافت نکرده باشید،‌ بیمه شخص ثالث به شما تعلق خواهد گرفت. با خرید یا تمدید به‌موقع بیمه شخص ثالث خودروری خود، از پرداخت جریمه معاف می‌شوید. با استفاده از درگاه‌های معتبر هم‌چون آیتول،‌ در موعد مقرر اقدام به تمدید بیمه ماشین کرده و هزینه‌ها را کاهش دهید.

خرید و تمدید بیمه شخص ثالث از آیتول

در این بخش تلاش کردیم تا به کلیه سوالات رایج در ارتباط با هزینه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به ازای هر روز، پاسخ داده و بهترین و ساده‌ترین راه برای خرید و تمدید انواع بیمه ماشین را به شما معرفی کنیم.

آیتول درگاهی برای ارائه انواع خدمات خودرو به‌صورت آنلاین است. با استفاده از این سامانه به‌راحتی می‌توانید از خدمات آن استفاده کرده و امور مرتبط با خودرو را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. خدماتی هم‌چون استعلام خلافی،‌ خرید و تمدید انواع بیمه شخص ثالث و بدنه از بهترین شرکت‌های بیمه، معاینه فنی، تعویض پلاک، ترخیص خودرو و امکاناتی از این قبیل در آیتول ارائه می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت itoll.ir مراجعه کرده یا با شماره 89518010 – 021 تماس بگیرید.

این خبر رپرتاژآگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.