۰ نفر

چه مدارکی برای رزرو هتل داخلی لازم است؟

۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۲۲
کد خبر: 628498
چه مدارکی برای رزرو هتل داخلی لازم است؟

در سفرهای داخلی رزرو هتل و جایی برای اقامت یکی از کارهایی است که اگر پیش از سفر آن را انجام دهید، به راحتی بیشتری سفر می‎کنید. زیرا ممکن است که به شهر مقصد بروید اما هتل جای خالی نداشته باشد و آن وقت سرگردان شده و مجبور شوید که در هر جایی که گیرتان آمد اقامت کنید. برای این که چنین اتفاقی نیفتد، بهتر است هر زمانی که تصمیم به سفر گرفتید، برای رزرو هتل اقدام کنید. اما خوب است بدانید که برای رزرو هتل به چه مدارکی نیاز دارید؟ با خواندن این مطلب جواب پرسش‌های خود را بیابید.

برای رزرو هتل چه کار بکنیم؟

قبل از این که بدانید برای رزرو هتل به چه مدارکی نیاز است، بهتر است بدانید که چگونه می‌توانید هتل مورد نظر خود را رزرو کنید. برای این کار باید به سایت‌های معتبری که در آنها لیست هتل‌ها و مشخصات آنها با قیمت‌ اتاق‌های متفاوت آن نوشته شده سر بزنید. بهتر است که به جای یک سایت به چند سایت سر بزنید و قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید تا بتوانید از پیشنهادات تخفیفی آنها اطلاع حاصل کرده و بهترین قیمت را برای همان هتل پیدا کنید. پس از این که اتاق و هتل مورد نظر خود را انتخاب کردید، مراحل دیگر را انجام دهید.

 مدارک رزرو هتل با مدارک مورد نیاز در هتل یکی هستند

حالا که هتل مورد نظر خود را انتخاب کردید، می‌توانید برای رزرو آن اقدام کنید. شما باید بدانید چه مدارکی را برای ارائه به هتل نیاز دارید زیرا اگر نتوانید این مدارک را به هنگام رفتن به هتل و درخواست اتاق ارائه دهید، قادر به گرفتن اتاق نخواهید بود و نمی‌توانید همه‌ی مبلغی که برای رزرو پرداخت کرده‌اید، بازپس بگیرید. در این حالت جایی نیز برای اقامت نخواهید داشت. پس در که هنگام رزرو هتل، همه‌ی مدارک مورد نیاز برای ارائه هنگام حضور در هتل را بررسی کنید تا آنها را در اختیار داشته و به مشکلی بر نخورید.

مدارک لازم برای رزرو هتل و ارائه به هتل برای افراد ایرانی

مهم‌ترین مدرکی که برای رزرو هتل داخلی به آن نیاز دارید، کارت شناسایی و شماره‎ی ملی تمام افرادی است که برای آنها اتاق رزرو می‌کنید. به هنگام ورود به هتل، در کنار کارت ملی، شناسنامه‎ی افراد نیز مورد نیاز است که در آن وضعیت تأهل و تجرد و نسبت خانوادگی افراد مشخص شده باشد. سومین مدرک مخصوص افرادی است که ازدواج آنها در شناسنامه به ثبت نرسیده. این افراد باید با ارائه‎ی صیغه‌نامه‎ی معتبر محرم بودن خود را به مسئولان هتل ثابت نمایند. در نظر داشته باشید که هتل به افراد زیر 18 سال به تنهایی اتاق نمی‌دهد و این افراد باید با والدین خود در هتل حضور داشته باشند.

رزرو هتل

افراد خارجی که قصد رزرو هتل دارند، به چه مدارکی نیاز دارند؟

برای افراد خارجی که قصد رزرو هتل در ایران را دارند، ارائه‌ی پاسپورت معتبر که تاریخ اعتبار آن منقضی نشده باشد، ضروری است. افراد خارجی برای گرفتن اتاق نیاز به مدرک محرمیت و یا ازدواج ندارند، اما در صورتی که فردی دارای شناسنامه‌ی ایرانی و پاسپورت غیرایرانی بوده، یعنی تابعیت دوم کشوری به جز ایران را نیز داشته باشد، باید با مدارک ایرانی خود در هتل اتاق بگیرد. بنابراین اگر یک فرد ایرانی قصد داشته باشد با فردی خارجی در هتل اتاق رزرو کند، باید مدارکی دال بر محرمیت با آن فرد را ارائه دهد.

خانم‌های مجرد برای رزرو هتل به گواهینامه نیاز دارند

خانم‌هایی که به صورت مجردی سفر کرده‌اند، برای رزرو اتاق در بعضی از هتل‌ها باید دلیل سفر خود را مشخص کنند و در صورت لزوم از اداره‎ی اماکن نامه دریافت کنند. البته این موضوع برای همه‎ی هتل‌ها صادق نیست اما بهتر است خانم مجرد پیش از رزرو هتل مورد نظر خود، شرایط رزرواسیون آن هتل خاص را بررسی کند و در صورت نیاز، مدرک مورد نظر را داشته باشد تا در هنگام گرفتن اتاق دچار مشکل نشود. دلایل سفر این خانم ممکن است کاری، درمانی، تحصیلی و نظایر آن باشد و او باید آن را به تایید اداره‎ی اماکن برساند.

مدارک غیر قابل تایید از جانب هتل

ممکن است که شناسنامه‌ی شما قدیمی باشد و عکس روی آن به خوبی دیده نشود و یا به هر دلیلی مدارکتان از جانب هتل مورد تایید قرار نگیرد. در این صورت شما با راهنمایی هتل به اولین و نزدیک‌ترین اداره‎ی اماکن شهر معرفی می‎شوید و در آنجا مدارک احراز هویت خود را تایید کرده و با ارائه‎ی نامه‎ای به هتل، اتاق خود را رزرو و دریافت می‎کنید.

چگونه از رزرو بلیط خود مطمئن شوم؟

به هنگام رزرو بلیط شماره‌ای برای شما صادر می‎شود که به شماره‎ی واچر معروف است. شما می‌توانید از طریق همان شماره به سایت رفته و بلیطی که برای شما رزرو شده را کنترل نمایید. نام و مشخصات و تاریخ رزرو خود را بررسی کرده و در صورت هر گونه مشکلی، برای رفع موارد غلط اقدام کنید.

هتل داخلی

شرایط کنسلی رزرو آنلاین

اگر بنا به هر دلیلی مسافرت شما کنسل شد و یا شما قصد داشتید که رزرو هتل مورد نظر خود را کنسل کنید، باید در اسرع وقت به سایتی که از طریق آن بلیط خود را رزرو کرده‎اید بروید و با همان روش رزرو بلیط و ارائه‎ی شماره‎ی واچر، آن را کنسل کنید. برای این کار باید مشخصات بلیط رزرو شده را وارد نموده و پس از اعلام یک شماره کارت، مبلغ واریزی رزرو را بازپس بگیرید. بسته به زمان کنسلی ممکن است بخشی از مبلغ رزرو به شما بازپس داده نشود. اگر نام سایت صادر کننده‌ی بلیط را فراموش کردید، نگران نباشید زیرا احتمال این که سایت‎های دیگر نیز با شماره‎ی واچر بلیط شما را کنسل کنند، زیاد است.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد وتوسط تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.