۰ نفر

آیا ریزش ارز دیجیتال ادامه دارد؟ پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال

۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۰۰
کد خبر: 608246
آیا ریزش ارز دیجیتال ادامه دارد؟ پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال

در اواسط دی ماه ۱۴۰۰ بازار ارزهای دیجیتال شاهد یک ریزش دیگر بود و در کمتر از ۴ روز بسیاری از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین حدود یک چهارم قیمت خود را از دست دادند. قیمت بیت کوین به کمتر از ۳۳ هزار ۵۰۰ دلار رسید و اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار هم قیمت کمتر از ۲۲۰۰ دلار را تجربه کرد.

وضعیت برای سایر ارزهای دیجیتال همچون کاردانو، ریپل و شیبا اینو نیز مشابه رهبران ارزهای دیجیتال بود. با گذشت حدود یک ماه، شرایط کمی تغییر کرده است و نشانه‌هایی از رشد مجدد بازار دیده می‌شود. حالا سؤال اصلی برای بسیاری از دنبال کنندگان ارزهای دیجیتال این است که آیا ریزش ارز دیجیتال ادامه دارد؟ ما در اینجا سعی می‌کنیم به این سؤال پاسخ دهیم و آینده ارزهای دیجیتال را بر اساس وضعیت موجود پیش بینی کنیم.

بیت کوین

دلیل ریزش بازار ارزهای دیجیتال چه بود؟

ریزش ارزهای دیجیتال دلایل و فاکتورهای مختلفی دارد. از تابستان امسال ارزهای دیجیتال به تدریج شاهد کاهش قیمت بعد از یک رالی طولانی مدت بودند. اصلاح قیمت‌ها از میزان پیش بینی شده بسیار گسترده‌تر بود و همین موضوع باعث شد بسیاری از افراد تازه وارد به بازار با مشکلات زیادی رو به رو شوند. اما آخرین ریزش بازار در ماه گذشته بیشتر تحت تأثیر افزایش تورم در آمریکا و اروپا به همراه گسترش سویه جدید Omicron و تأثیر آن بر ارزهای دیجیتال و بازارهای سهام بود.

از طرفی بانک مرکزی روسیه پیشنهاد ممنوعیت مبادلات ارزهای دیجیتال را داده است و دولت بریتانیا نیز تبلیغات ارزهای دیجیتال را به شکل قابل توجهی محدود کرده است. از طرفی کارشناسان معتقد هستند بسیاری از محرک‌هایی که باعث شدند تا قیمت ارزهای دیجیتال در سال 2020 و اوایل 2021 افزایش پیدا کند، تأثیر خود را از دست داده‌اند. این عوامل در کنار عوامل فاندامنتال و سنتیمنتال دیگر باعث شدند تا قیمت بیت کوین، قیمت دوج کوین و قیمت بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال محبوب کاهش پیدا کند و بازار وارد دوران رکود شود.

آیا دوران ریزش ارزهای دیجیتال به اتمام رسیده است؟

سرمایه گذاران حرفه‌ای و بسیاری از تحلیل گران بازار معتقد هستند که وضعیت رکود بازار ارزهای دیجیتال در کوتاه مدت ادامه خواهد داشت. با این حال، در بلند مدت، امید زیادی به ریکاوری بازار وجود دارد. فراموش نکنیم که همین حالا قیمت بیت کوین در محدوده 40 هزار دلار قرار دارد در حالی که 2 سال قبل در سال 2020 قیمت بیت کوین حدود 10 هزار دلار بود.

کارشناسان بارها تاکید کرده‌اند که چنین ریزش‌ها و اصلاحات قیمتی یک امر لازم برای شروع حرکت‌های صعودی جدید هستند. البته تعیین دقیق این موضوع که چه زمانی بازار شروع به حرکت صعودی خواهد کرد و ضررهای چند ماه گذشته جبران خواهد شد کار سختی است. یک خبر جدید، ورود سرمایه گذاران بزرگ یا تغییرات در روند بازارهای جهانی می‌توانند جرقه اولیه برای بازگشت بازار باشند. در چنین شرایطی خرید تتر که نوسان بسیار کمی دارد و به نوعی دلار دیجیتالی است برای حفظ سرمایه از خطرات نوسانات احتمالی بازار بهترین گزینه برای سرمایه گذاران است.

رمزارزها

چه خطراتی در انتظار سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال است؟

ریزش‌های اخیر ارزهای دیجیتال نگرانی زیادی در سرمایه گذاران خصوصاً افراد تازه وارد در بازار ایجاد کرده است. نکته مهم این است که این اولین ریزش بازار نبود و آخرین ریزش هم نخواهد بود! یکی از ویژگی‌های بازارهای مالی همین توالی دوره‌های صعودی و نزولی است که سرمایه گذاران با تجربه حداقل چندین مورد از آن را تجربه کرده‌اند. اگر وضعیت ارزهای دیجیتال مانند اتریوم و بیت کوین را در بلند مدت بررسی کنیم این توالی‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهند.

از اوایل سال 2020 تا اوایل سال 2021 بازار ارزهای دیجیتال شاهد رشد شگفت انگیزی بود. در این مدت قیمت بیت کوین از 10 هزار دلار به بیش از 60 هزار دلار رسید و بارها رکورد قیمت تاریخی خود را شکست. بعد از آن بازار یک دوره 3 ماه اصلاح قیمت را در پیش گرفت و قیمت بیت کوین تا 32 هزار دلار سقوط کرد و مجدد در یک رالی صعودی مجدداً قیمت‌ها صعودی شدند.

بنابراین در بلند مدت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یک سرمایه گذاری سود ده است. اما در این میان خطرات زیادی وجود دارد که سرمایه گذاران باید به آن‌ها توجه کنند. در بازارهای پر نوسان همیشه ریسک زیادی برای از دست دادن سرمایه وجود دارد. انتخاب ارزهای دیجیتال نا معتبر، ورود در بالاترین قیمت و خروج در پایین‌ترین قیمت، نداشتن استراتژی سرمایه گذاری مناسب، عدم آگاهی کافی به شرایط بازار، عدم تعیین حد ضرر و حد سود و ... از جمله مواردی هستند که می‌توانند سرمایه شما را در بازار ارزهای دیجیتال تهدید کنند.

با اطمینان وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید

در این مقاله به بررسی دلایل ریزش بازار ارزهای دیجیتال پرداختیم و سعی کردیم با دید بلند مدت وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در آینده را پیش بینی کنیم. برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و شروع کسب سود از این بازار پرطرفدار، اولین قدم پشت سر گذاشتن آموزش‌های کافی و انتخاب یک صرافی آنلاین قابل اعتماد و معتبر است. نوبیتکس، بزرگ‌ترین صرافی آنلاین ایرانی با میلیون‌ها کاربر، بهترین انتخاب برای افرادی است که می‌خواهند در یک محیط امن و مطمئن وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند. شما می‌توانید با یک استراتژی مناسب همین حالا هم در شرایط موجود از بازار ارزهای دیجیتال سود خوبی را به دست آورید. پس فرصت را از دست ندهید و وارد سایت نوبیتکس شوید.

این خبر رپرتاژآگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.