۰ نفر

انواع تلویزیون ال‌ای‌دی و هوشمند

۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۰
کد خبر: 605290
انواع تلویزیون ال‌ای‌دی و هوشمند

درجامعه امروزی، رشد روزافزون تکنولوژی باعث شده است که محصولات جدید و پیشرفته‌ای تولید شوند که یکی از این پیشرفت‌ها تولید انواع تلویزیون‌های هوشمند و ال‌ای‌دی است.

 تلویزیون‌هایی که تولید می ‌شوند، فرمت­های مختلفی از ساده تا اچ‌ دی و فول ‌اچ­ دی دارند. فرمت‌های ساده دارای پیکسل­های افقی و عمودی کمتری نسب به دیگر فرمت‌ها هستند. هرچه میزان پیکسل بالاتر باشد، جزئیات تصاویر با وضوح بالاتری نمایش داده می‌ شوند. همچنین سیستم عامل این تلویزیو‌ن‌ها نیز با توجه به برند آن‌ها متفاوت است.

روش شناخت تلویزیون­های هوشمند

تلویزیون‌های هوشمند مدت کمی است که در بازار عرضه می ‌شوند. تا آنجا که همه‌ی ما می ‌دانیم تلویزیون یک وسیله برقی است که صدا و تصویر را با هم پخش می ‌کند اما در تلویزیون‌های هوشمند به دلیل داشتن تکنولوژی‌های جدیدتر، تصویر قابلیت سه‌ بعدی شدن دارد و این تلویزیون‌ها فراتر از صدا و تصویر پیش می ‌روند.

تلویزیون‌هایی که از نظر تکنولوژی هوشمند‌تر باشند دارای قابلیت­های فراوانی هستند که هنوز در بازار فروش جا نیفتاده‌اند زیرا حجم بسیاری از بازار را تلویزیون‌های ساده پر کرده­اند. اگر بخواهیم از بهترین نوع تلویزیون­های هوشمند نام ببریم می توانیم به تلویزیون­های 4k اشاره کنیم که در نوع خودشان بسیار منحصربه ­فرد محسوب می شوند.

تفاوت تلویزیون هوشمند با تلویزیون معمولی و ساده

اگرچه تلویزیون‌های هوشمند همانند تلویزیون‌های معمولی صدا و تصویر را پخش می ‌کنند و صفحه نمایش دارند اما برخی از ویژگی‌های آن­ها باعث تمایز این تلویزیون‌ها شده است.

اولین تفاوت تلویزیون‌های هوشمند با تلویزیون‌های ساده، وجود سیستم گوگل و دسترسی به اینترنت  در آن‌ها ‌است. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌ دهد که با تلویزیون خود وارد فضای مجازی شده و به تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و جستجو در وب بپردازند.

همچنین تلویزیون‌های هوشمند به انسان این امکان را می‌دهند که اپلیکیشن‌های مختلفی که روی گوشی نصب می ‌شوند را روی تلویزیون نیز نصب کنند‌. تفاوت دیگر این نوع دستگاه با تلویزیون‌های معمولی این است که تلویزیون‌های هوشمند شرایط ایجاد عکس و اسلایدشو را برای مشتری فراهم کرده­اند.

 از قابلیت‌های دیگر این تلویزیون‌ها، توانایی متصل کردن گوشی به آن‌ها است. تلویزیون‌های هوشمند فرمت فول‌اچ دی دارند یعنی از وضوح تصویر بالایی برخوردار هستند.

تلویزیون‌های ال‌ای‌دی

تلویزیون‌های ال‌ای‌دی نوع دیگری از تلویزیون‌های ال‌سی‌دی است ک در آن­ها به جای استفاده از لامپ فلورسنت، از سیستم نوردهی ال‌ای‌دی‌ استفاده می‌ شود. این تلویزیون‌ها کمی پیشرفته ­تر از تلویزیون‌های ال‌سی‌دی هستند و به گونه ­ای طراحی شده­اند که لامپ‌های ال‌ای‌دی در پنل پشتی تلویزیون‌ها قرار می ‌گیرند.

در واقع عبارت «تلویزیون ال‌ای‌دی» به معنای تلویزیون ال‌سی‌دی با نور زمینه پیشرفته ‌تر است که نام این نور ال‌ای‌دی عنوان می شود. تلویزیون‌های ال‌سی‌دی به صورت میانگین شانزده هزار ساعت می ‌توانند کار کنند در صورتی که این میزان در تلویزیون‌های ال‌ای‌دی سی هزار ساعت است.

مقایسه تلویزیون‌های ال‌ای‌دی با ال‌سی‌دی

همان‌طور که گفتیم تلویزیون‌های ال‌ای‌دی مدل پیشرفته ‌تر تلویزیون‌های ال‌‌سی‌دی هستند و دارای قابلیت‌های زیر هستند:

  • تصویر صفحه در تلویزیون‌های ال‌ای‌دی روشن­تر از ال‌سی‌دی است.
  • آلودگی محیط زیستی تلویزیون‌های ال‌ای‌دی نسبت به تلویزیون‌های ال‌سی‌دی کمتر است.
  • تلویزیون ال‌ای‌دی به دلیل وجود لامپ ال‌ای‌دی درآن، برق کمتری مصرف می ‌کند و درعین حال از طیف نوری وسیع‌تری برخوردار است و تصویر را واقعی نشان می‌ دهد.

تلویزیون­های 4k

منظور از تلویزیون 4k، تلویزیونی با وضوح 4k است. این بدین معناست که تلویزیون شما شامل ۸ میلیون پیکسل است. وقتی که به مشخصات محصول 4k نگاهی بیندازید، وضوح تصویر را در ابعاد ۲۱۶۰*۳۸۴۰ در نظر گرفته است. این اعداد نشان دهنده تعداد پیکسل‌ها در تلویزیون هستند. هرچه تعداد پیکسل بالاتر باشد، وضوح تصویر نیز بیشتر و بهتر است.

امروزه سامسونگ و سونی بهترین برند تلویزیون 4kدر بازار شناخته می شوند. اگر به فکر خرید تلویزیون 4k هستید، می توانید قیمت روز تلویزیون سامسونگ 4k، قیمت روز تلویزیون سونی 4k و قیمت تلویزیون­های 4k سایر برندها را از سایت ممتاز کالا مشاهده کنید.

تلویزیون سونی 4k

برند سونی یک برند مطرح در جهان است. این برند دارای کیفیت بالایی است و قیمت آن نیز نسبت به سایر برندها به صرفه‌تر است. تلویزیون‌ سونی 4k نسبت به سایر مدل‌ها دارای زاویه دید بهتری است و به دلیل هوشمندی بالا، طرفداران زیادی نیز دارد.

رزولوشن تصویر این تلویزیون‌ها الترا اچ‌دی است و سیستم عامل به­کار رفته در این تلویزیون­ها اندروید می باشد. قیمت روز تلویزیون سونی 4K حدوداً بین سی تا سی ‌و دو میلیون است و نسبت به سایر مدل‌ها ارزان‌تر است. البته باید توجه داشت که این قیمت متناسب با آپشن‌ آنها قابل تغییر است.

تلویزیون سامسونگ4k

شرکت سامسونگ طی سال­ها پیشرفت توانست تلویزیون‌هایی با وضوح4k در بازار عرضه کند. تلویزیون­هایی که این برند ارائه می ‌دهد، از نظر قیمت در سطح بالایی قرار دارند. امروزه قیمت روز تلویزیون سامسونگ4k در بازار ایران، حدودا سی و پنج تا چهل میلیون است.

این تلویزیون‌ها نسبت به تلویزیون‌های معمولی چهار برابر وضوح بیشتری دارند و فرمت یو‌اچ‌دی در آن‌ها بکار گرفته شده است. در تلویزیون‌های سامسونگ4k سیستم عاملtizen  و 4*hdmi بکار رفته است.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.