۰ نفر

چگونه یک ماشین ظرفشویی را عیب یابی و تعمیر نماییم؟

۲۶ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۰۹
کد خبر: 600290
چگونه یک ماشین ظرفشویی را عیب یابی و تعمیر نماییم؟

در این مطلب به این موضوع می پردازیم که چگونه ایرادات ماشین ظرفشویی را عیب یابی و تعمیر نماییم و همچنین در آخر لیستی از مراکز معتبر تعمیرات ظرفشویی را آورده ایم.

درباره کارکرد ماشین ظرفشویی

آب از طریق شیربرقی که در پشت ماشین ظرفشویی قرار دارد به داخل ماشین ظرفشویی وارد می‌شود و آب تا حد معینی که توسط سنسور سطح آب سنجیده می‌شود پر می‌شود. در پایین قسمت داخل ماشین ظرفشویی فیلتر قرار دارد که می‌توانید آن را در آورید.

در زیر این فیلتر یکی پمپ قرار گرفته است که وظیفه‌ی پمپ کردن و تعویض مجدد آن به بازوهای اسپری در پایین و بالا را دارد. فشار آب داخل بازوهای اسپری باعث حرکت چرخشی آن می‌شود.

همچنین در ته ماشین ظرفشویی المنت حرارتی قرار دارد در مدل‌های قدیمی‌تر ایلمنت شبیه المنت کتری برقی می‌باشد و می‌تواند آن را دید. ولی در مدل‌های جدید‌تر از نوع جدید هیتر استفاده می‌شود که در زیر ماشین ظرفشویی قرار دارد. این المنت برای گرم کردن آب تا دمای مورد نظر و همچنین بعد از اتمام کار شسشتو و تخلیه آب برای خشک کردن ظروف استفاده می‌شود.

همچنین مخزنی وجود دارد که با نمک مخصوصی پر می‌شود و وظیفه‌ی آن گرفتن سختی آب می‌باشد. وقتی آب سخت است مؤثر بودن مواد شونیده کم می‌شود.

در قسمت داخلی درب دو محفظه‌ی کوچک دیگر یکی برای قرص مواد شوینده و یکی برای مایع کمک آبکشی‌ قرار دارد.

البته باید توجه داشته باشیم که در قرص‌های همه‌کاره‌ی مدرن به غیر ماده شوینده اصلی، نمک و مایع کمک آبکشی هم وجود دارد. و نیاز نیست که حتماً از نمک و مایع کمک آبکشی به طور جداگانه استفاده کنیم. البته اگر از مایع کمک آبکشی استفاده کنید می‌توانید میزان آن را تنظیم کنید.

معرفی قطعات ماشین ظرفشویی

برد الکتریکی ،شیر برقی،هیدروستات،میکروسوئیچ فولوتر،موتور شستشو،فیلتر،غلطک قفسه و محور.

ایرادات متداول ماشین های ظرفشویی و نحوه تعمیر آنها

عدم شستشو و تمیز کردن بهینه ظروف

علت: چسبیده شدن چربی یا ذرات ریز غذا به واشر درب، آبپاش‌های داخلی، صفحه صافی و فیلتر دستگاه می‌تواند مانع از انجام عملکرد مطلوب ماشین ظرفشویی و بروز این مشکل می شود

راهکار: برای رفع این مشکل در ابتدا باید از تمیز بودن قسمت های داخلی دستگاه اطمینان حاصل نمود. روشن کردن ماشین ظرفشویی بدون ظرف و استفاده از سیستم تمیز کردن دستگاه، کمک شایانی می‌نماید

بروز سروصدا در حین عملکرد دستگاه

علت: معیوب بودن پمپ ماشین، نچیدن درست ظروف در ماشین ظرفشویی، خراب شدن بازوهای اسپری آب و آبپاش های دستگاه از جمله دلایل بروز این مشکل می باشند.

راهکار: برای برطرف ساختن این مشکل در ابتدا باید پمپ ماشین مورد بررسی قرار گیرد. همچنین، تعویض بازوهای اسپری آب، در رفع این مشکل بسیار تاثیرگذار می باشد. مضاف براین، چنانچه در هنگام پاشش آب، آبپاش ها درست نچرخیده یا به سطح ظروف و دیواره های دستگاه برخورد می نمایند، به منظور رفع این ایراد، از یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی جهت تعویض آبپاش های دستگاه کمک بگیرید

علت خشک نشدن ظروف پس از اتمام فرایند شستشو ظرفشویی

علت: خراب شدن مخزن تخلیه دستگاه و همچنین، مسدود شدن مسیر پمپ تخلیه با تکه های ریز غذا و چربی ها هم می‌تواند در بروز این مشکل تاثیرگذار باشد.

راهکار: یکی از بهترین راهکارها برای حل این مشکل چک و بررسی کردن دریچه مخزن تخلیه دستگاه است. در صورت عدم کارکرد این قطعه ابتدا بررسی کنید که آیا این دریچه با تکه های غذا مسدود نشده است، در صورت مسدود شدن آن را تمیز کنید و در غیر این صورت باید آن را تعویض نمود

علت نشت اب ماشین ظرفشویی

علت: پاره شدن شیلنگ تخلیه آب، ترک خوردگی واشرهای دور درب و خرابی پمپ تخلیه، از علل اصلی بروز این مشکل محسوب می شود.

راهکار: در صورت بروز این مشکل توصیه می کنیم پمپ تخلیه را بررسی کنید و در صورت خشک شدن، ترک زدن و پاره شدن واشر پمپ، آن را تعویض کنید. واشرهای دور درب دستگاه را نیز بررسی کرده و در صورت آسیب دیدن واشر آن را تعویض کنید. همچنین مطمئن شوید که شیر ورودی آب ماشین ظرفشویی به درستی اتصال داشته و هیچگونه شکاف یا بریدگی که بتواند موجب نشتی یا آبریزش باشد، وجود ندارد

علت ابگیری نکردن ماشین ظرفشویی

علت: توقف عملیات آبگیری می‌تواند ناشی از معیوب بودن شیر ورودی آب باشد. مسدود شدن مسیر قطعاتی مانند شناور آب به وسیله ذرات چربی و باقی مانده‌های غذا نیز می‌تواند سبب توقف آبگیری و پر نشدن محفظه دستگاه شود. همچنین، خرابی تایمر و سوئیچ شناور ماشین ظرفشویی هم در بروز این ایراد تاثیرگذار است

راهکار: بنابرابن در صورت بروز این مشکل توصیه می کنیم ابتدا شیر ورودی آب را بررسی کنید، زیرا در صورت گرفتگی یا خم شدن آن آب به خوبی وارد ماشین نشده و عمل آبگیری صورت نمی گیرد. در صورتی که با بررسی این راهکار مشکل رفع نشد مسیر شناور آب را بررسی کنید که مسدود نشده باشد. در آخرین مرحله به بررسی خرابی تایمر و سوئیچ شناور بپردازید

برای تعمیرات ماشین ظرفشویی در تهران با کجا تماس بگیریم؟

در ادامه قصد داریم لیستی از معتبرترین تعمیرگاه های لوازم خانگی در زمینه تعمیرات ماشین ظرفشویی در تهران را به شما عزیزان معرفی نماییم و بصورت کوتاه به ویژگی های هرکدام بپردازیم:

مرکز تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ دیبا پشتیبان

نمایندگی تعمیرات سامسونگ دیبا پشتیبان ( samsungposhtiban.com ) به عنوان مرکز تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ در تهران، یک تیم متشکل از تعداد زیادی پرسنل متخصص و با تجربه است که دارای سال‌ها سابقه کاری مفید در زمینه تعمیرات انواع دستگاه ظرفشویی سامسونگ هستند.

مرکز تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی دیبا پشتیبان

نمایندگی تعمیرات ال جی دیبا پشتیبان ( lgposhtiban.com ) در تهران، یکی از معتبرترین مراکز تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی است. در این تعمیرگاه مجاز تمامی ضوابط و استانداردهای روز دنیا، جهت تعمیر ظرفشویی ال جی شما در نظر گرفته می‌شود.

مرکز تعمیرات ماشین ظرفشویی دوو دیبا پشتیبان

در این نمایندگی تعمیرات دوو به آدرس اینترنتی( daewooposhtiban.com )، خدمات تعمیرات کاملا تخصصی لوازم خانگی دوو از جمله تعمیرات ماشین ظرفشویی دوو در منزل و محل درخواستی متقاضیان انجام می‌شود. همچنین خدمات دارای گارانتی 6 ماهه الی یک ساله نیز می باشد.

مرکز تعمیرات ماشین ظرفشویی دیبا پشتیبان ایرانیان

تعمیرگاه دیبا پشتیبان ایرانیان ( dibaposhtiban.ir ) مرکز تخصصی تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران در انواع برند و مدل، عضو رسمی اتحادیه تعمیرکاران و دارای تمامی مجوزهای لازم است. این مرکز خدمات تعمیر انواع دستگاه ماشین ظرفشویی را همراه با ضمانت کتبی خدمات به متقاضیان ارائه می‌دهد.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.