۰ نفر

نکات استفاده از تلویزیون به‌ عنوان مانیتور کامپیوتر

۵ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۴۲
کد خبر: 593412
نکات استفاده از تلویزیون به‌ عنوان مانیتور کامپیوتر

آیا می‌خواهید تجربه استفاده از کامپیوتر را کمی بزرگتر کنید؟ همچنین ممکن است در برخی واقع بخواهید ارائه دهید اما پرژکتور نداشته باشید. از سوی دیگر، ممکن است بخواهید لپ‌تاپ خود را به دسکتاپ تبدیل کنید و مانیتور ندارید.

در این شرایط، لازم است بدانید مدرن‌ترین کامپیوترها می‌توانند به‌راحتی به تلویزیون‌های جدید وصل شوند و درنتیجه نمایشگرهای بسیار بزرگتری را برای شما فراهم کنند. اگر می‌خواهید از تلویزیون به‌عنوان مانیتور کامپیوتر استفاده کنید نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود را بخوانید.

 

ویژگی‌های تلویزیون را در نظر بگیرید

وقتی می‌خواهید از تلویزیون به‌عنوان مانیتور کامپیوتر استفاده کنید مهم است که وضوح صفحه‌نمایش و تراکم پیکسلی آن را در نظر بگیرید. برای مثال، یک تلویزیون 55 اینچی و یک مانیتور 27 اینچی می‌توانند وضوح یکسانی داشته باشند اما وقتی از یک تلویزیون بزرگتر استفاده می‌کنید ممکن است کیفیت تصویر تار به نظر برسد.

تلویزیون جی پلاس یکی از جدیدترین تلویزیون‌های موجود در بازار است که قیمت مناسب و کیفیت تصویر بالایی دارد. اگر می‌خواهید از آن به عنوان مانیتور کامپیوتر استفاده کنید لازم است قبل از خرید، مشخصات و نظرات در مورد آن را بررسی کنید. تلویزیون جی پلاس در سایزهای 55، 50 یا 65 اینچ در نمایندگی‌های گلدیران در دسترس است که لیست قیمت هر مدل را نیز می‌توانید از نمایندگی دریافت کنید.

همچنین ممکن است تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش را نیز در نظر بگیرید. هرچه تراکم پیکسلی تلویزیون کمتر باشد وضوح صفحه‌نمایش کمتر می‌شود. همچنین، مهم است بدانید که اکثر مانیتورهای جدید، تاخیر ورودی کمی دارند اما تلویزیون‌ها این‌گونه نیستند. بنابراین، اگر می‌خواهید از تلویزیون به‌عنوان مانیتور کامپیوتر استفاده کنید لازم است به دنبال تاخیر ورودی کمتر از 20 میلی‌ثانیه باشید.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که لازم است به آن توجه داشته باشید فشرده‌سازی رنگ است. بیشتر تلویزیون‌ها می‌توانند بیشتر از مانیتورها تصویر را فشرده می‌کنند که این مسئله می‌تواند دیدن تصاویر را دشوار سازد. بنابراین، از تلویزیونی استفاده کنید که دارای نمونه‌برداری کروما 4:4:4 یا حداقل 4:2:2 باشد.

از سوی دیگر، مانیتورهای کامپیوتر معمولا زمان پاسخگویی سریع‌تری نسبت به تلویزیون‌ها دارند. خبر خوب این است که برخی تلویزیون‌ها امکان تنظیم حالت بازی را دارند که استفاده از آن می‌تواند زمان پاسخگویی تلویزیون را سریع‌تر کند. نرخ نوسازی تصویر نیز ویژگی‌ای است که باید در نظر گرفته شود. اگر می‌خواهید از تلویزیون برای بازی‌های سریع استفاده کنید و می‌خواهید تجربه روانی داشته باشید مطمئن شوید که تلویزیون شما دارای نرخ تازه‌سازی حداقل 120 هرتز است.

نحوه اتصال کامپیوتر به تلویزیون را مشخص کنید

2

اتصال کامپیوتر به تلویزیون نیاز به کابل ویدئو دارد. در پشت کامپیوتر خود، چندین پورت و کانکتور را می‌بینید. کانکتورهای مرتبط با ویدئو را ممکن است در کنار کانکتورهای USB، بلندگو و اترنت ببینید. همچنین، ممکن است کارت گرافیک جداگانه در پشت کامپیوتر قرار داشته باشد. سه رابط اصلی وجود دارد که لازم است در کامپیوتر خود به دنبال آن‌ها بگردید. این سه رابط عبارت‌اند از:

  • HDMI: این رابط، برای اتصال دستگاه‌های HD استفاده می‌شود و پشت اکثر کامپیوترهای مدرن، یک پورت HDMI وجود دارد. HDMI می‌تواند هم صدا و هم تصویر را منتقل کند و درگاه آن مانند درگاه USB اما بلندتر است.
  • DVI: این رابط، یک رابط دیجیتال است که در آن از پین استفاده شده است. رابط‌های DVI مستطیل‌شکل هستند و هر یک از آن‌ها سه ردیف از هشت پین دارند. DVI فقط می‌تواند تصویر را منتقل کند.
  • VGA: VGA رابطی قدیمی برای اتصال دستگاه‌های نمایشگر است. این رابط، یک رابط ذوزنقه‌ای است که 15 پین آن در سه ردیف قرار دارند و معمولا آبی است. اگر به رابط HDMI یا DVI دسترسی دارید از استفاده از VGA خودداری کنید زیرا رابط VGA پایین‌ترین کیفیت را دارد.  VGAفقط می‌تواند تصاویر را منتقل کند و همچنین نمی‌تواند تصاویر HD را نمایش دهد.

اگر کنجکاو هستید که انواع کابل های انتقال صدا و تصویر را بشناسید، خواندن این مقاله را به شما توصیه میکنیم.

سری 8 تلویزیون ایکس ویژن یکی از تلویزیون‌های ال ای دی در بازار است که کیفیت بالایی دارد. این تلویزیون در سایزهای 55 / 43 / 49 / 50 اینچ به فروش می‌رسد که قیمت هر یک از آن‌ها متفاوت است. شما می‌توانید مدل دلخواه خود از تلویزیون ایکس ویژن را از نمایندگی با گارانتی تهیه کنید.

در صورت لزوم، وضوح صفحه‌نمایش را تنظیم کنید

3

مانیتور کامپیوتر و تلویزیون شما ممکن است وضوح متفاوتی با یکدیگر داشته باشند و صفحه‌نمایش تلویزیونتان ممکن است در هنگام وصل شدن به کامپیوتر، تار شود. در این شرایط، می‌توانید وضوح صفحه‌نمایش تلویزیون خود را تنظیم کنید. برای این کار در تنظیمات تلویزیون، قسمت وضوح صفحه را انتخاب کنید. بیشتر تلویزیون‌های HD دارای وضوح 1920 در 1080 هستند. در صورت امکان، وضوح صفحه توصیه‌شده را انتخاب کنید.

نحوه اتصال تلویزیون به کامپیوتر را مشخص کنید

وقتی توانستید انواع اتصالاتی که کامپیوتر شما می‌تواند از آن‌ها پشتیبانی کند را شناختید لازم است بررسی کنید که تلویزیونتان از کدام‌یک از اتصالات پشتیبانی می‌کند. اکثر تلویزیون‌های HD مدرن دارای یک یا چند پورت HDMI هستند. سریع‌ترین و بهترین اتصال تلویزیون به کامپیوتر، HDMI است که بهترین کیفیت را ارائه می‌دهد. این تنها روش اتصال است که می‌تواند هم صدا و هم تصویر را از طریق یک کابل انتقال دهد.

کابل مناسب را برای اتصال دلخواه خود تهیه کنید

خرید کابل می‌تواند تجربه‌ای گیج‌کننده باشد زیرا شرکت‌های مختلف برای فروش کابل‌های خود، شعارهای متفاوتی را مطرح می‌کنند. برای خرید کابل لازم نیست زیاد هزینه کنید. اگر کابل HDMI می‌خرید، این کابل کار می‌کند یا کار نمی‌کند اما اگر کار کرد به اندازه یک کابل گران، کیفیت دارد. اگر کانکتور موردنظر را بر روی کامپیوتر یا تلویزیون ندارید می‌توانید از یک مبدل استفاده کنید. برای مثال، اگر کامپیوتر شما کانکتور DVI دارد اما تلویزیونتان تنها یک پورت دارد، می‌توانید یک آداپتور یا کابل DVI به HDMI تهیه کنید.

درنهایت، اگرچه استفاده از تلویزیون به‌عنوان مانیتور کامپیوتر در برخی شرایط تنها راه چاره است اما توصیه می‌کنیم که برای بلندمدت از این کار اجتناب کنید. اگرچه در برخی شرایط، استفاده از تلویزیون به‌عنوان مانیتور کامپیوتر می‌تواند خوب باشد اما به هر صورت در بلندمدت نمی‌تواند نیازهای شما را به‌خوبی برآورده کند. بنابراین، اگر می‌خواهید صفحه‌نمایش بزرگتری داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم که پول پس‌انداز کنید تا بتوانید در آینده یک مانیتور بزرگتر بخرید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.