۰ نفر

۹ دلیل برای مهاجرت به کانادا

۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۶
کد خبر: 591011
۹ دلیل برای مهاجرت به کانادا

کانادا کشوریست که سابقه درخشانی در امر مهاجرت دارد. سیاست‌های مهاجرتی این کشور، شهروندان جدیدی را جذب این کشور کرده و این امر نه تنها موجب بیشتر شدن جمعیت این کشور شده، بلکه ساختار جامعه کانادا را نیز نوسازی کرده است. طی سال های متمادی، سیاست های مهاجرتی کانادا بارها تغییر کرده است. اما بطورکلی، هویت ملی کانادا بر پایه چندفرهنگی بودن و مهاجرت بنا شده است.

از طرفی سیاست‌های مهاجرتی این کشور برای بسیاری از مردم دنیا به خصوص مردم کشورهایی مانند هند، چین و ایران بسیار جذاب بوده و به سالانه افراد زیادی از این کشورها به کانادا مهاجرت میکنند. همین امر سبب شده تا وکلای مهاجرتی متعددی در این کشورها، انجام امور مربوط به مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای کانادا را پیش بگیرند و یا آژانس‌های مسافرتی متعددی خدماتی نظیر، پیکاپ‌ویزا کانادا و یا ویزای توریستی کانادا را به متقاضیان ارائه کنند.

1

در ادامه این مقاله به بررسی علل محبوبیت کانادا برای مهاجرت می‌پردازیم.

۱. در این کشور شما هرگز تنها نخواهید بود

کانادا سالانه پذیرای حدود  ۲۵۰۰۰۰نفر مهاجر است. اگرچه ایالات متحده به طور کلی نسبت به کانادا تعداد بیشتری از مهاجران را می پذیرد، اما باید به این نکته هم توجه کرد که جمعیت کلی کانادا بسیار کمتر از جمعیت آمریکا است. بنابراین به عنوان محاسبه درصدی نسبت به کل جمعیت، کانادا سالانه دو برابر بیشتر از ایالات متحده، مهاجر میپذیرد. در واقع، از هر پنج کانادایی، یک نفر متولد خارج است!

کشور کانادا تجربه و سابقه زیادی در زمینه مهاجرت دارد و این کشور روی موفقیت مهاجران سرمایه گذاری می‌کند. این کشور برخی از خدمات به اصطلاح خوشامد گویی، را در اختیار مهاجران قرار میدهد.

۲. فرصت های زیادی رو به شما باز خواهد بود

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است. وسعت آن نزدیک به ده میلیون کیلومتر مربع است، اما جمعیت آن فقط ۳۵ میلیون نفر است. کانادا دارای حومه وسیع و شهرهای ساحلی خوش منظره با فضای زیادی برای تازه واردان است.

در واقع حومه کانادا به قدری زیبا است که حتی افرادی که کلانشهر ها را برای زندگی انتخاب می کنند، مرتباً به کلبه های حومه ی شهرهای این کشور میروند.

۳.  حق آزادی سیاسی- اجتماعی مصوب از طرف نهاد ریاست جمهوری

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا است. او بیست و سومین نخست وزیری است که ابعد از اعلام استقلال از بریتانیای کبیر در سال ۱۸۶۷ بر سر کار آمده است. کانادا یک سیستم سیاسی-اجتماعی بسیار باثبات دارد.

رهبران سیاسی این کشور بطور دموکراتیک انتخاب شده‌اند و ناآرامی سیاسی در این کشور بسیار به ندرت رخ میدهد. وقتی کانادایی ها از دولت ناراضی هستند، می توانند آزادانه اعتراض کنند و در پی ایجاد اصلاحات باشند یا در انتخابات بعدی حزب دیگری را انتخاب کنند.

۴. شما می توانید تحصیلاتی با کیفیت بالا در این کشور داشته باشید

هر شهروند کانادایی حق تحصیل دارد. سیستم مدارس دولتی رایگان کانادا و قوانین مدرسه اجباری تضمین می‌کند که هر کانادایی حداقل دارای تحصیلات پایه است و از طرفی، کانادا بیش از هر کشور دیگری به آموزش پیشرفته دسترسی دارد.

کانادا همچنین مکانی عالی برای تحصیل دانشجویان بین المللی است. مدارک دانشگاه‌های کانادا در سطح بین المللی معتبر است و می تواند به دانشجویان بین المللی کمک کند تا با تحصیل در کانادا برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

2

کانادا بیش از هر کشور صنعتی دیگری در جهان برای سرانه آموزش خود هزینه می کند و به همین دلیل به عنوان تحصیل کرده ترین کشور جهان نامگذاری شده است. سیستم آموزش عمومی ((K-12  کانادا به عنوان یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان شناخته می شود.

کانادا همچنین منزلگاه برخی از برترین دانشگاه های جهان است که از این بین دانشگاه مک گیل، دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک مستر و دانشگاه بریتیش کلمبیا درلیست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. طبق آمار رسمی کانادا، ۵۴٪ از کانادایی های ۲۵ الی ۶۴ ساله دارای مدرک دانشگاهی هستند و ۱۰.۸٪ دیگر نیز یک دوره کارآموزی را گذرانده یا مدرک فنی حرفه ای دارند. در برخی از استان ها هزینه شهریه به طور کامل یا جزئی برای دانش آموزان کم بضاعت، توسط دولت تامین می شود.

۵. اگر بیمار شوید، تحت پوشش بیمه هستید

مانند آموزش، دسترسی به خدمات پزشکی اضطراری در کانادا یک حق محسوب می‌شود. سیستم بیمه درمانی ملی تضمین می‌کند که هیچ شهروند کانادایی یا افراد مقیم دائم، بخاطر بی پولی از خدمات پزشکی محروم نخواهند بود. در کانادا، میزان درآمد سالانه افراد تعیین کننده سطح دسترسی آنها به خدمات پزشکی نیست.

۶. کانادا کشوری امن است

کانادا کشوری آزاد و امن است. در  این کشور یک منشور قانون اساسی بسیار کارآمد وجود دارد که در آن از حقوق و آزادی‌های شهروندان به خوبی محافظت می‌شود.

کانادا در نظرسنجی‌ها و شاخص‌های مختلف رتبه بندی، مرتباً در میان ۱۰ کشورامن جهان جای میگیرد. بر اساس آمارشاخص جهانی صلح در سال ۲۰۱۸، کانادا در رتبه ششم صلح‌جوترین و امن ترین کشور جهان قرار گرفت. این شاخص عوامل مختلفی از جمله میزان قتل، نظامی‌سازی، ثبات سیاسی، روابط دیپلماتیک، درگیری‌ها، تعداد زندانیان، و تأثیر تروریسم و ​​غیره را ارزیابی می‌کند. کانادا به دلیل کنترل قوی قوانین حمل سلاح و رویکرد نسبتا صلح آمیز به دیپلماسی خارجی مشهور است. به طور کلی، نرخ جرم و جنایت در کانادا پایین است و این نرخ نسبت به زمان اوج خود در دهه ۱۹۸۰، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

۷. کانادا دارای اقتصادی قوی و با ثبات است

کانادا کشوری آزاد و مداراگر است. و همین امر در کنار تصمیم‌گیری‌های درست سران اقتصادی و سیاسی این کشور را به به یکی از با ثبات ترین کشورها از نظر اقتصادی نیز بدل کرده است.

۸. کانادا به شما نیاز دارد

کانادا جمعیت سالخورده ای دارد و با کمبود نیروی کار رو به رو است و برای حفظ شاخص های جمعیتی و اقتصادی خود به مهاجرت نیروی کار جدید نیاز دارد.

9. کانادا کشور زیبایی برای زندگی است

نمی توان مناظر حماسی وزیبای کانادا را در جذب مهاجرین انکار کرد. از  رشته کوه‌های بریتیش کلمبیا گرفته تا مناظر ساحلی پرنس ادوارد آیلند و ساختمان‌های تاریخی مونترال (شهری که به تازگی تولد ۳۷۵ سالگی خود را جشن گرفت و نسبت به سن خود بسیار زیبا به نظر می‌رسد!) ، هیچ کمبودی از نظر مکان‌های دیدنی و و زیبا در کانادا وجود ندارد. این کشور دارای صدها پارک ملی، مناطق طبیعی حفاظت‌شده، مکان‌های تاریخی و مسیرهای پیاده‌گردی است.

3

از پارک های مشهور جهانی مانند بنف و جاسپر در آلبرتا، جزیره کیپ برتون در نوا اسکوشیا، تا خلیج جورجیا در انتاریو، هیچ کمبودی در شگفتی های طبیعی این کشور وجود ندارد. حالا که صحبت از سواحل شد، بد نیست بدانید، کانادا با بیش از ۲۰۰۰۰۰ کیلومتر خط ساحلی، دارای  بیشترین خط ساحلی نسبت به هر کشور دیگری در جهان است، که این مقیاس تقریباً ۴ برابر بزرگتر از خط ساحلی اندونزی میباشد. در کانادا مناظر ساحلی بسیار زیبایی برای لذت بردن در هنگام گرم شدن هوا وجود دارد. اگر هم شهرنشین باشید، حتما میدانید که شهرهای کانادا از جمله کلگری و تورنتو مرتباً در فهرست تمیزترین شهرهای جهان قرار می گیرند.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد وتوسط تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.