۰ نفر

آشنایی با ۱۰ نفر از بهترین بیزنس کوچ‌ های ایرانی

۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۴۷
کد خبر: 559076
آشنایی با ۱۰ نفر از بهترین بیزنس کوچ‌ های ایرانی

حتما نام بیزنس کوچینگ به گوشتان خورده است؛ یا شاید اصلا خودتان هم به عنوان صاحب یک کسب و کار، در چنین دوره‌هایی شرکت کرده‌اید. اما اگر با این اصطلاح آشنایی ندارید، احتمال الان از خود می‌پرسید که این مفهوم به چه معناست و بیزنس کوچ به چه کسی گفته می‌شود؟ بگذارید ساده جواب دهیم؛ امروز در دنیای جهانی کسب و کار، همه چیز ثانیه به ثانیه در حال رشد و پیشرفت است. به طبع یک فرد، توانایی آن را ندارد که در هر لحظه، خودش را با علم و دانش روز، همگام نماید.

 شاید پیدا کردن بهترین دوره بیزنس کوچینگ، بزرگترین دغدغه افراد علاقه‌مند باشد. افراد بسیاری در این زمنیه فعالیت دارند، اما تمییز افراد باسواد واقعی از افراد سودجو، کار هر کسی نیست. این مقاله به شما کمک می‌کند تا بهترین بیزنس کوچ های ایران را بهتر بشناسید. با ما همراه باشید.

1

بیزنس کوچ شماره1؛ دکتر افشین فاتح

بی هیچ شبهه‌ای، بدون ذکر نام دکتر افشین فاتح، این فهرست تکمیل نمی‌شد. افشین فاتح هم یکی از همان افرادی است که شاید کمتر شناخته شده باشد، اما با این حال، گل سرسبد بیزنس کوچ های ایرانی به حساب می‌آید. او کارشناس ارشد مدیریت و بازرگانی است و دکترای DBA دارد. به علاوه کارشناس مهندسی عمران و عضو رسمی سازمان نظام مهندسی استان فارس نیز می‌باشد.

وی در سال 2003، در دوره‌ی اصول حرفه‌ای مدیریتی در امارات شرکت کرده و با نمرات بالا، از آن فارغ‌التحصیل شده است. علاوه بر آن، سمت مدیریت توسعه شرکت «Gpoint masters»، مشاور صنعتی کمپانی «Top scorer» و موسس شرکت «Ahdaf net» در امارات نیز می‌باشد. با بیش از 100 برند در داخل ایران همکاری دارد و تا کنون بیشتر از 8000 ساعت، در زمینه بیزنس کوچینگ، آموزش و مشاوره، ارائه داده است. تمام این موارد، او را در زمره بیزنس کوچ ها برتر ایران قرار داده است.

هر ساله، افراد بسیاری در دوره بیزنس کوچینگ افشین فاتح شرکت می‌کنند و سبب ارتفای فردی و البته توسعه کسب و کار خود می‌شوند. کارگاه‌های تخصصی و سمینارهای حضوری و مجازی او، بدون شک راهکاری خواهند بود هم برای رشد فردی و هم برای پیدا کردن جایگاه خود، در دنیای بیزنس جهانی. از همین روی، آشنایی با او می‌تواند مسیر موفقیت را برای هر کسی هموار سازد.

2

بیزنس کوچ شماره2؛ علی مس‌چی

از دیگر مربی های کسب و کار در ایران که البته در چند سال اخیر، اسم و رسم بسیاری بر هم زده، می‌توان به علی مس چی نیز اشاره کرد. او به شخصه 5 کسب و کار موفق را به راه انداخته و با بیشتر از 28 سال سابقه مدیریت و کوچینگ، یکی از بهترین کوچ‌ها در ایران به شمار می‌رود.

او هر سال دوره‌های بسیاری با محور کوچینگ، فروش، بازاریابی، مدیریت، رهبری بیزنس، سیستم‌سازی و کارگروهی، اجرا می‌کند. تالیف و ترجمه کتاب‌های بسیار در زمینه کسب و کار نیز در کارنامه خود داراست. به علاوه،  بیش از 7500 ساعت مشاوره گروهی به سازمان‌ها، و 4300 ساعت مشاوره انفرادی در رابطه با کسب کار را نیز باید به سوابق او افزود.

بیزنس کوچ شماره3؛مسیح جوادی

موسس اولین مرکز تخصصی بیزنس کوچینگ در ایران، کسی نیست جز مسیح جوادی. با قابلیت‌های و شایستگی‌هایی که تا به امروز از خود نشان داده است، می‌توان او را یکی از بهرین بیزنس کوچ های ایرانی در نظر گرفت. او تحلیل‌گر و استراتژیست ارشد در زمینه کسب و کار است، و البته فارغ‌التحصیل از فدراسیون بین‌المللی کسب  و کار نیز به می‌باشد. به علاوه، بیش از 300 ساعت کوچینگ حرفه‌ای را نیز در کارنامه‌ی خود داراست.

مسیح جوادی را می‌توان به عنوان اولین کسی در نظر گرفت که در ایران، به صورت تخصصی به عنوان بیزنس کوچ فعالیت می‌کند و هم اینکه این رشته را تدریس می‌کند. شرکت‌های بزرگی از جمله پرشیا خودرو، یاتاش و... به لطف دانش او توانسته‌اند موفقیت خود را دوچندان نمایند.

بیزنس کوچ شماره4؛ محمد مهدی ربّانی

بدون شک مهدی ربانی را می‌توان یکی از بهترین مربی های کسب و کار در ایران دانست. او فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های زوریخ و مادرید است؛ عضو اتاق بازرگانی ایران و سوئیس است و ریاست هیئت مدیره شرکت داروسازی دیموند را نیز بر عهده دارد.

به گفته‌ی خودش از 18 سالگی کار کرده و اعتقاد دارد که بهترین بیزنس کوچ ها، کسانی هستند که علاوه بر تحصیلات عالیه، از راه و چاه تجارت بازاری نیز آگاه باشند. جالب است بدانید که او، موسس مجله «پنجره خلاقیت» نیز هست. 

3

بیزنس کوچ شماره5؛ تیمور میری

از دیگر بهترین بیزنس کوچ های ایران، می‌توان به تیمور میری نیز اشاره کرد. تیمور میری و مریم معتمد، موسسان آکادمی کوچینگ فارسی‌زبانان (FCA) هستند. میزان تجربه تیمور میری در زمینه کسب و کار، بسیار زیاد است؛ او 30 سال است که مشغول به فعالیت در حوزه‌های مختلف می‌باشد، از جمله صنایع نفت و گاز، و رهبری بیزنس‌های بی‌شمار. به علاوه، جالب است که بدانید که او از فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) نیز، موفق به دریافت «MCC» یا بالاترین مدرک تاییدیه شده است.

اما حیطه کاری این بیزنس کوچ ایرانی، تنها محدود به داخل ایران نیست. او در انگلستان نیز مشغول به ادامه راه کوچینگ است و هم اکنون، از بنیان‌گذاران و یکی از اعضای کادر انجمن کوچینگ به زبان فارسی در انگلستان (FCCI) نیز به حساب می‌آید. عمده‌تری فعالیت ایشان، برگزاری دوره های بیزنس کوچینگ برای شرکت‌های اروپایی و خاورمیانه‌ای است.

بیزنس کوچ شماره6؛ محمود معظمی

از او به عنوان گران‌قیمت‌ترین بیزنس کوچ ایرانی یاد می‌شود؛ علاوه بر این صفت، باید لقب بهترین را نیز در کنار نام او ذکر کرد. او مدارک دانشگاهی بسیاری دارد و در زمینه تحصیلات عالیه، شاید پیش‌آمد همتایان خود به حساب بیاید. کارشناس ارشد بیولوژی از دانشگاه تهران، کارشناس ارشد بیوفیزیک از مرکز تحقیقات بین‌المللی (I.B.B) و...

 او به صورت حضوری و مجاری، از مقطع پایه تا پیشرفته، بهترین کلاس‌ها و دوره های بیزنس کوچینگ ایران را برگزار می‌کند و در این راه، توانسته افراد بسیاری را به موفقیت برساند.

بیزنس کوچ شماره7؛ علی شاه‌ حسینی

یکی دیگر از بهترین مربی های کسب و کار در ایران، علی شاه حسینی است. به عنوان اولین افتخار او، باید بدانید که وی موسس آکادمی مدیران پنج ستاره در ایران و خارج از آن، نظیر کشورهایی چون گرجستان و ترکیه، می‌باشد. علاوه بر این، دکترای تخصصی مدیریت و فوق لیسانس روانشناسی بالینی را نیز داراست.

از تجربه وی در زمین بیزنس کوچینگ، می‌توان به بیش از 800 ساعت دوره حضوری، تدوین و تالیف 8 مقاله به زبان انگلیسی و 5 کتاب مستقل به زبان فارسی، و انتشار 30 مقاله نیز اشاره کرد.

بیزنس کوچ شماره8؛ شهاب اناری

نام شهاب اناری را بدون شک در این چند سال، در اخبار تلویزیون و روزنامه‌ها، به کرات خوانده‌اید. احتمالا هم به یاد دارید که او در سال 1376، نفر اول کنکور تجربی بود. در وصف دانش او همین بس که از دانشگاه تهران، فارغ‌التحصیل پزشکی است و در زمینه تدریس زبان انگلیسی در کشور نیز، جزو پیشگامان به حساب می‌آید. از همین روی، می‌توان او را از بهترین بیزنس کوچ های ایران برشمرد.

وی یکی از بلندپایه‌ترین اعضای انجمن سخنرانان حرفه‌ای کانادا (CAPS) است؛ یکی از نویسندگان مجله فوربز است، متخصص برندینگ شخصی از موسسه برندینگ «ریچ» در کالیفرنیا، متخصص کوچینگ از موسسه آموزش عالی iPEC، و یکی از نویسندگان کتاب «فورباغه‌ات را قورت بده» نیز می‌باشد. به علاوه در چند سمینار با تونی رابنیز، دیباک چوپرا، برایان تریسی و رابرت کیوساکی هم شرکت داشته است.

بیزنس کوچ شماره9؛ علیرضا سلیمی

علیرضا سلیمی شاید نسبت به باقی بیزنس کوچ های ایرانی، کمتر شناخته شده باشد، اما این موضوع دلیل بر برتری دیگران نسبت به او نمی‌شود. او با علم و آگاهی و دانشی که در زمینه مربی‌گری کسب و کار دارد، ثابت کرده که یکی از بهترین‌های ایران است و می‌تواند بیزنس شما را از فرش، به عرش بکشاند. به علاوه معتقد است که نقش آگاهی در پیشرفت فردی، غیرقابل انکار است.

او مدیرعامل موسسه کهکشان موفقیت است و به عنوان یکی از اعضا و لایف کوچ کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون والیبال و پرورش اندام نیز، فعالیت دارد. او را شاید بتوان به عنوان به روزترین و آپدیت‌ترین بیزنس کوچ ایرانی در نظر گرفت. به علاوه افراد زیادی، او را مبتکر دانشگاه موفقیت در ایران نیز می‌دانند.

بیزنس کوچ شماره10؛ صابر اسکندری

او به عنوان یکی از کارآفرین‌ها و بیزنس کوچ های ایرانی، بنیان‌گذار مرکز بیزنس کوچینگ آلفا (ABC) نیز به حساب می‌آید. او با فعالیت‌ها، دانش و تجربه‌ای که در صنعت زیبایی دارد، به علاوه با برگزاری حدود 500 دوره برای فعالان این حوزه، خودش را اولین بیزنس کوچ دز حوزه زیبایی نیز، معرفی می‌کند. علاوه بر آن، تاکنون بیش از 5 جلد کتاب درباره ارتقای فردی و بیزنسی نیز، چاپ کرده است.

وی همچنین به عنوان پژوهشگر، تهیه‌کننده و مجری برنامه چراغ قرمز هم فعالیت دارد. در زمیته توسعه و پیشرفت کاری، بازاریابی نیچ، از استراتژی‌های مورد علاقه او به حساب می‌آید. جالب است بدانید که استارتاپ «گوشنو» هم به دست او، آغاز شده است.