۰ نفر

آزمون SAT چیست و چگونه می توان برای آن آماده شد؟

۵ تیر ۱۴۰۰، ۹:۵۱
کد خبر: 539542
آزمون SAT چیست و چگونه می توان برای آن آماده شد؟

اگر دانشجوی بین المللی هستید و می خواهید در ایالات متحده آمریکا و سایر دانشگاه های برتر در سرتاسر جهان تحصیل کنید، باید در آزمون SAT شرکت کنید. اما آزمون SAT چیست ؟

 آزمون SAT یک آزمون ورودی استاندارد است که توسط دانشگاه های آمریکا برای ارزیابی توانایی های علمی دانشجویان استفاده می شود. به طوری که دانشجویان جهت پذیرش و ثبت نام در دانشگاه مد نظر خود می بایست امتیاز و نمره آزمون SAT خود را به دانشگاه تحویل دهند. SAT که در اصل آزمون استعداد تحصیلی بود، اکنون به عنوان آزمون ارزیابی اسکولاستیک شناخته می شود.  اگر به دنبال پاسخ واضح و کوتاهتر برای پرسش آزمون SAT چیست هستید، می توان گفت این آزمون یکی از دو آزمون ورودی استاندارد دانشگاه در ایالات متحده آمریکا است. آزمون دیگر آزمون ACT است. این آزمون که توسط هیئت کالج ایجاد و اجرا می شود، از سال 1926 برای سنجش آمادگی یک دانش آموز دبیرستانی برای شروع دانشگاه استفاده می شود. در ادامه با آزمون SAT و نحوه آمادگی در آن آشنا خواهیم شد.

https://touranpars.com/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%DB%8C-sat/

1

آزمون SAT چقدر طول می کشد؟

آزمون SAT تقریباً در مدت 3 ساعت انجام می شود. بالاترین امتیاز SAT 1600 و کمترین نمره 1060 است.

  • خواندن - 65 دقیقه
  • نوشتن و زبان - 35 دقیقه
  • ریاضیات - 80 دقیقه

آزمون SAT چه زمانی انجام می شود؟

تاریخ آزمون SAT که در سال تحصیلی 2022-2021 برگزار می شود به شرح زیر است :  

  • 28 آگوست 2021
  • 2 اکتبر 2021
  • 4 دسامبر 2021
  • 12 مارس 2021
  • 7 مه 2022
  • 27 آگوست 2022

نکته : اگر می خواهید در آزمون SAT شرکت کنید، باید دو ماه قبل از تاریخ آزمون اقدام کنید. آزمون ها معمولاً در ماه های اکتبر ، دسامبر ، مارس و مه برگزار می شوند.

این آزمون در یک مرکز بین المللی در کشور محل اقامت شما برگزار می شود. توجه داشته باشید که برای شرکت در آزمون SAT هزینه ای در حدود 90 دلار مورد نیاز است. البته بهتر است وب سایت رسمی هیئت کالج را از نظر تاخیر و تغییرات در قیمت ها بررسی کنید.

معیارهای صلاحیت در آزمون SAT

هیچ معیار صلاحیت خاصی توسط هیئت کالج برای SAT مورد نیاز نیست. تنها دانستن نکات زیر برای این آزمون کافی است :

  • محدودیت سنی : بدون معیارهای حداقل یا حداکثر سن
  • تعداد شرکت در آزمون : هیچ محدودیتی در تعداد شرکت آزمون های SAT وجود ندارد. داوطلبان می توانند هر چند بار که خواستند در آزمون شرکت کنند.
  • آزمون SAT مختص دانش آموزان دبیرستانی است که می خواهند در مرحله بعدی تحصیل، در مقطع کارشناسی خارج از کشور تحصیل نمایند.

 2

 چرا باید در آزمون SAT شرکت کنیم؟

  • برخی از دانشگاه ها بر اساس نمره SAT شما بورسیه تحصیلات تکمیلی ارائه می دهند
  • برخی از برنامه های شغلی نیاز به نمره SAT دارند
  • در مقایسه با آزمون ACT ، داوطلبان وقت بیشتری برای SAT در ریاضیات ، نوشتن و سوالات انگلیسی دارند
  • فقط دروس ریاضی دبیرستان در این آزمون مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد
  • بخش SAT Essay مانند تفسیر یک موضوع خاص است
  • بیشتر مدارس ایالات متحده برای پذیرش در مقطع کارشناسی به نمرات SAT نیاز دارند
  • هزینه آزمون SAT در مقایسه با سایر آزمون ها نسبتاً کم است

کدام دانشگاه ها نمره SAT را قبول می کنند؟

نمرات SAT برای یک دوره 5 ساله معتبر هستند تا زمانی که تغییری در معیارهای آزمون SAT ایجاد نشود. نمره کل شما از امتحان بین 400 تا 1600 ارزیابی می شود. بخش خواندن ، نوشتن و زبان از 800 امتیاز گرفته می شود، در حالی که بخش ریاضیات 800 امتیاز اضافی ایجاد می کند. دانش آموزان در آزمون SAT به طور متوسط ​​1060 نمره می گیرند. دانشگاه های گوناگون با توجه به سیاست آموزشی خود، نمره حداقلی را جهت پذیرش دانشجویان در نظر می گیرند. در زیر برخی از برترین دانشگاه های جهان و حداقل نمره قبولی در آزمون SAT را آورده ایم :

  • دانشگاه هاروارد : 1470
  • دانشگاه استنفورد : 1505
  • دانشگاه جان هاپکینز : 1450
  • موسسه فناوری نیوجرسی : 1190

مراکز آزمون SAT کجا هستند؟

مراکز بسیاری در سراسر دنیا برای آزمون SAT وجود دارد و هر مرکز آزمون دارای یک کد است. در کشور ما هیچگونه مرکز آزمون SAT وجود ندارند و دانشجویان ایرانی می بایست جهت شرکت در این آزمون به کشور ترکیه که نزدیک ترین کشور می باشد مراجعه کنند. برای آشنایی با مراکز آزمون SAT در ترکیه، می توانید وب سایت رسمی هیئت کالج را بررسی کنید و یا با مشاوران توران آکادمی تماس بگیرید.

3

انواع SAT

آزمون SAT شامل دو آزمون جداگانه SAT 1  و SAT 2  ( SAT Subject Test  و SAT Reasoning Test  ) می باشد. در سال 2021، مقررات جدید توسط هیئت کالج وضع شد و آزمون موضوعی SAT 2 لغو شد. بنابراین، داوطلبانی که در آزمون SAT شرکت می کنند اکنون با آزمون SAT 1 ارزیابی می شوند. همچنین بخش مقاله اختیاری SAT Essay نیز اکنون حذف شده است.

درباره بورسیه ترکیه بیشتر بدانید...

سوالات آزمون SAT

در زمان شرکت در آزمون SAT با یک آزمون چند گزینه ای و مبتنی بر کاغذ مواجه خواهید بود. این آزمون، معروف به SAT 1 Test Reasoning Test می باشد و شامل سه بخش اصلی است که خواندن، نوشتن و زبان و توانایی ریاضی شما را ارزیابی می کند.

  1. SAT خواندن

 آزمون SAT Reading؛ این بخش شامل 52 سوال است که توانایی شما را در خواندن متن می سنجد. این سوالات می تواند در قالب نمودار و جداول باشد. سوالات این متن شامل زمینه های مطالعات اجتماعی، علوم و تاریخ و سوالات چند گزینه ای مبتنی بر متن است. به طور کلی درک شما از متن کلمات و اطلاعات ارائه شده مورد آزمایش قرار می گیرد.

  1. نوشتن و زبان SAT

آزمون نوشتاری و زبان SAT شامل 44 سوال چند گزینه ای است که باید به آنها پاسخ دهید. پاراگراف هایی برای مطالعه، اصلاح و پیشنهادات به شما داده می شود. این بخش را باید در 35 دقیقه کامل کنید. سوالات مربوط به درک استدلال ها، تجزیه و تحلیل موضوعات، دستور زبان، علائم نگارشی، ساختار جمله و واژگان و ارزیابی آن ها خواهد بود.

  1. ریاضیات SAT

بخش SAT ریاضی به دو بخش تقسیم شده می شود. یکی در جایی که می توانید از ماشین حساب استفاده کنید و دیگری در قسمتی که باید محاسبات ذهنی انجام دهید و نمی توانید از ماشین حساب استفاده کنید. این بخش شامل 58 سوال است که 45 سوال چند گزینه ای و 13 سوال به صورت جدول است. شما باید 20 سوال را بدون ماشین حساب و 38 سوال دیگر را با ماشین حساب پاسخ دهید. به طور کلی در این بخش دانش شما از معادلات خطی، توابع خطی، آمار و حل مسئله ارزیابی می شود.

کلاس های آمادگی آزمون SAT ایران ( موسسه توران آکادمی )

برای رسیدن به آمادگی کامل در آزمون اس ای تی ( SAT ) می توانید دوره های این آزمون را در کالج توران گذرانده و در رشته ی مورد نظر خود در برترین کشور ها پذیرش بگیرید. آکادمی توران با چندین سال سابقه درخشان در این زمینه میزبان تمامی دانش آموزان و دانشجویانی است که در پی ساختن آینده ای روشن می باشند.