۰ نفر

نرم ‌افزار حسابداری ‌ابری چیست؟

۵ تیر ۱۴۰۰، ۹:۴۵
کد خبر: 539538
نرم ‌افزار حسابداری ‌ابری چیست؟

نرم افزار حسابداری ابری چیست؟ چه تفاوتی با حسابداری سنتی دارد؟ مزایا و کاربرد استفاده از نرم‌افزار حسابداری‌ابری چیست؟ در عصر دیجیتال همه چیز به سمت اینترنتی‌شدن پیش می‌رود. اینترنت امروزه سبک زندگی را برای همه‌ی ما دگرگون کرده است. همه چیز از راه دور قابل مدیریت کردن است.

مشاغل نیز به سمت دورکاری پیش رفتند و در بسیاری از مشاغل نیازی به حضور فیزیکی نیست و می‌توان به صورت دورکاری کار‌ها را پیش برد. حسابداری نیز به سمت دنیای ابری و فضای آنلاین پیش رفت و از این امر مستثنا نبوده است. در این مقاله به حسابداری ‌ابری می‌پردازیم و مزایا، کاربرد و تاثیر آن در کسب و کار‌ها را بطور کامل بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

1

چرا امروزه استفاده از نرم‌افزار حسابداری‌ابری ضروری است؟

با استفاد از نرم ‌افزار حسابداری ‌ابری دیگر نیازی به تجهیزات شبکه و زیرساخت خاصی ندارید. همه چیز فقط در بستر آنلاین صورت می‌گیرد. درصورتی‌که شرکت و سازمان‌هایی پراکندگی جغرافیایی دارند یا می‌خواهند شعب‌های خود را در سراسر ایران به یک سرور متصل کنند، نرم‌افزار حسابداری‌ابری همسو و هماهنگ با این گونه شرکت‌هاست. دیگری نیازی به دوباره وارد کردن اطلاعات نیست و با یکبار ثبت در هر نقطه جغرافیایی همه اعضاء به آن اطلاعات ثبت شده دسترسی دارند.

فضای ابری هزینه‌ها را برای شما مدیریت و به‌صرفه می‌کند. شما به اندازه مصرفی که دارید فضا استفاده می‌کنید و با توجه به قابل ارتقا بودن فضای ابری، هر زمان که نیاز به حجم اضافه‌ایی برای ثبت اطلاعات خود داشته باشید در کسری از ثانیه و فقط با یک کلیک می‌توانید حجم و فضای مورد نیاز را برای خود تهیه کنید. حسابداری‌ابری یکپارچه کردن اطلاعات و فرایند حسابداری است که می‌توان در هر نقطه جغرافیایی به اطلاعات آن دسترسی داشت و به صورت دورکاری نیز کار‌ها را پیش برد. دیگر لازم نیست در هر حوزه‌ای به خصوص تجهیزات شبکه و... متخصص باشید. با رایانش ابری و نرم‌افزار حسابداری‌ابری به راحتی بدون داشتن تخصص خاصی می‌توانید همیشه از به‌روزترین نرم‌افزار‌ها برای حسابداری آنلاین خود بهره بگیرید.

مهمترین تفاوت‌های حسابداری‌ابری و غیر‌‌ابری چیست؟

تفاوت اصلی حسابداری‌ابری و غیرابری در این است که حسابداری‌ابری در هر مکانی که باشید به راحتی می‌توانید به دیتا‌های حسابداری خود دسترسی آنلاین داشته باشید و در این خصوص حسابداری آنلاین انعطاف‌پذیری بالاتری نسبت به حسابداری غیر‌ابری دارد.

دیگر تفاوت مهم حسابداری‌ابری و غیر‌ابری این است که برای بررسی اسناد و ثبت‌های حسابداری شعب خود نیازی به حضور در آن مکان‌ها یا وارد کردن دیتا‌ها با بک آپی که برایتان ارسال می‌کنند، ندارید. شما در همان لحظه‌ای که شعب اطلاعات حسابداری را ثبت می‌کنند، می‌توانید دیتا‌ها را مشاهده، بررسی و تحلیل کنید. اما در نرم‌افزار‌های حسابداری سنتی تنها راه دسترسی به اطلاعات از طریق سیستم‌هایی است که درون سازمان قرار دارند و شما در بیرون از شرکت و سازمان خود هیچ دسترسی مستقیمی به اطلاعات حسابداری خود ندارید.

در حسابداری سنتی برای خرید نرم‌افزار‌های حسابداری هر مجموعه‌ای باید هزینه‌های سنگینی را جهت قفل و نگهداری از نرم‌افزار حسابداری بپردازد. درصورتی‌که حسابداری ابری بر روی سرورهای آنلاین میزبانی و انجام می‌شود و در کسری از ثانیه به کلیه‌ی دیتا‌های خود دسترسی مستقیم داشته و هزینه قفل ونگهداری از اطلاعات نیز برای شما حذف می‌شود.

در حسابداری آنلاین در‌صورتی‌که برای حسابدار مشکلی پیش بیاید که نتواند در شرکت و سازمان حضور یابد می‌تواند در منزل امورات حسابداری مربوط به شرکت را انجام دهند. اما با استفاده از نرم‌افزار‌های سنتی فقط با حضور در سازمان می‌توانید کار‌های حسابداری را پیش ببرید. «نرم‌افزار محاسبه حقوق و دستمزد» در سازمان‌های مختلف از جمله اولین نرم‌افزاری بود که در فضای آنلاین حسابداری‌ابری در دسترس قرار گرفت. پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به صفحه نرم ‌افزار محاسبه حقوق و دستمزد بیشتر با قابلیت های این نرم‌افزار آشنا شوید.

2

آیا حسابداری‌ابری امن است؟

امنیت در فضای ابری کاملا با دنیای نرم‌افزار‌های سنتی حسابداری متفاوت است. اگر برای سیستم و لپ‌تاپ‌های شرکت شما مشکلی پیش بیاید یا اگر از سرور داخلی استفاده می‌کنید و در صورتی وقوع زلزله، آتش سوزی، یا خرابی سرور و سیستم‌ها و... دیتا‌های مالی شما برای همیشه پاک می‌شود. احتمالاً شما هر روز از تمامی شعب خود درخواست می‌کنید تا اطلاعات را پس از وارد کردن بصورت بکاپ ذخیره کنند و برای شما ارسال کنند و شما نیز همیشه با تاخیر و با صرف وقت زیادی امورات حسابداری خود را مدیریت و پیش می‌برید.

اما با رایانش ابری یا همان نرم‌افزار حسابداری‌ابری دیتا‌های شما در هیچ سیستمی ذخیره نمی‌شود و با خرابی کامپیوتر و لپ‌تاپ به راحتی می‌توانید به اطلاعات خود در سرور آنلاین دسترسی داشته باشید. در فضای ابری اطلاعات مالی شما رمزنگاری می‌شود و فقط با داشتن یوزرنیم و پسورد می‌توانید به دیتا‌های خود دسترسی داشته باشید.

در فضای ابری برای اشتراک‌گذاری اطلاعات در کسری از ثانیه می‌توانید امکان ایجاد دسترسی با پسورد منحصر به فرد را ایجاد کنید؛ اما در حسابداری سنتی دیتا‌ها از طریق هارد و فلش رد و بدل می‌شوند و هر آن ممکن است دیتا‌های مالی در فلش یا هارد در اثر ضربه، گم شدن، سرقت و... از بین برود. داده‌ها در سرور‌های ابری در چندین سرور نگهداری می‌شود. در‌صورتی‌که برای یکی از سرور‌ها مشکل یا اختلالی پیش بیاید به راحتی می‌توانید با سرور دیگر به اطلاعات مالی و حسابداری خود دسترسی داشته باشید.

مزایای استفاده از نرم‌افزار حسابداری‌ابری چیست؟

فضای ابری به خصوص برای شرکت‌های کوچک و استارت آپ‌هایی که تازه به عرصه حضور پا نهاده‌اند هم از نظر اقتصادی و هم از نظر نحوه دسترسی بسیار کاربردی‌تر است. در بالا به امنیت بالای فضای ابری، دسترسی سریع و آنلاین به اطلاعات، به صرفه بودن و...اشاره کردیم. فقط با استفاده از یک مودم می‌توانید به فضای ابری خود دسترسی داشته باشید. در پایین به دیگر مزایای استفاده از فضای ابری اشاره کرده‌ایم.

3

  • امکان دورکاری حسابداران در هر زمان

شرایط زندگی همیشه پایدار نیست. ما همیشه با تغییرات مواجه هستیم و تغییرات و اتفاقات جز انکارناپذیرترین چیز‌های این زندگی است. در زمان بیماری، پاندمی و یا هر نوع حادثه‌ای دیگری که امکان حضور حسابداران را در مجموعه مانع شود، می‌توان با استفاده از رایانش ابری یا همان نرم‌افزار حسابداری‌ابری از راه دور شرایط کار را برای کارکنان خود مهیا کرد. این امکان برای استارت آپ‌هایی که می‌خواهند با فریلنسر‌ها کار کنند بسیار ایده آل است. با دورکاری، در هزینه‌ها و زمان رفت و آمد هم برای شرکت هم برای پرسنل صرفه‌جویی می‌شود.

  • بدون صرف زمان و هزینه همیشه بروز هستید

حسابداری‌ابری این امکان را به وجود می‌آورد که شما بدون صرف هزینه و زمان همیشه به آخرین ورژن نرم‌افزار خود دسترسی داشته باشید. برای این کار دیگر نیاز به تخصص و دانش خاصی نیست و همه چیز به صورت اتومات انجام می‌پذیرد. در رایانش ابری دیگر نیازی به تعمیر، نگهداری، مدیریت سیستم‌ها ندارید و در صورت خرابی سیستم می‌توانید با استفاده از سیستم دیگر فقط با داشتن یوزرنیم و پسورد منحصر به فرد خود، به اطلاعات بروز مالی شرکت دسترسی داشته باشید؛ در هر لحظه نیز می‌توانید گزارش‌گیری آنلاین و بروزی را از عملکرد و فرایند‌های مالی خود داشته باشید و از دنیای کاغذ‌ها خداحافظی کنید.

  • اتصال شبکه‌های پرداخت به حسابداری‌ابری

در‌صورتی‌که از اپلیکیشن‌های پرداخت استفاده می‌کنید؛ می‌توانید همه‌ی این موارد را به حسابداری‌ابری متصل کنید و کلیه‌ی مشتریان، نمایندگان و هر کسی که می‌خواهد مبلغی را برای مجموعه شما واریز کند، پرداختی را سریع انجام دهد؛ این کار باعث می‌شود که حجم کار حسابداران نیز کاهش پیدا کند و می‌توانند از اوقات خود بهینه‌تر استفاده کنند.

این نوع اتصال شرایط نقدینگی را بهبود می‌بخشد و در هر زمان نیز می‌توان برای مشتری فاکتور صادر کرد و دیگر نیازی به خرید در داخل شرکت نیست. اینگونه هم راندمان کار حسابدار را بالا می‌برید هم برای مشتریان خود خدمات آنلاین و سریعی را خواهید داشت؛ بررسی حساب‌ها و صدور انواع فاکتور‌های سریعتر و بهینه‌تر می‌شود. با رایانش ابری دیگر نیازی به نرم ‌افزار حضور و غیاب پرسنل خود ندارید و به راحتی باتوجه به خروجی عملکرد حسابداران می‌توانید از انجام امورات مالی شرکت خود مطلع شوید.

سپیدار سیستم ارائه دهنده بهترین نرم‌افزار حسابداری در ایران

با استفاده از نرم‌افزار حسابدری‌ابری حفظ اطلاعات امن‌تر خواهد بود و به راحتی در هر نقطه جغرافیایی می‌توانید به دیتاهای مالی خود دسترسی داشته و امکان دورکاری را برای کارکنان خود در مواقع ضروری، ایجاد کنید. همچنین در نرم‌افزار حسابداری‌ابری، به اندازه‌ی حجم مصرفی خود هزینه می‌پردازید و بدون نیاز به زیرساخت‌های شبکه همیشه از نرم‌افزار حسابداری به‌روزی استفاده خواهید کرد.

شرکت سپیدار سیستم از سال 1387 آمده است تا با ارائه بهترین نرم‌افزار‌های حسابداری همسو و همراه با شرکت‌ها، ارگان‌ها، استارت‌آپ‌ها و انواع گروه‌ها باشد که برای مدیریت و فرایند‌های مالی و حسابداری مجموعه خود به نرم‌افزار یا زیرساخت خاصی نیاز دارند. اگر شما هم می‌خواهید نرم‌افزاری همسو با فعالیت‌های شرکت و مجموعه‌تان داشته باشید می‌توانید با کارشناسان مجرب شرکت سپیدار سیستم تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید. برای ارتباط با شرکت سپیدار سیستم می‌توانید با شماره تلفن 81022000-021 تماس و یا به وبسایت رسمی سپیدار سیستم مراجعه نمایید.