۰ نفر

مراحل واردات تا ترخیص کالا از ترکیه بصورت گام به گام

۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۳۵
کد خبر: 513886
مراحل واردات تا ترخیص کالا از ترکیه بصورت گام به گام

اگر می خواهید مراحل واردات کالا از ترکیه تا ترخیص کالا از ترکیه را بصورت کامل بدانید این مطلب که توسط شرکت بازرگانی اورانوس تهیه است را از دست ندهید.

واردات تا ترخیص کالا از کشور ترکیه چگونه انجام می شود؟

کشور ترکیه از جمله کشورهای همسایه ای است که در طول تاریخ روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی خوبی با کشور ما برقرار کرده است و طی بررسی های انجام شده این کشور جزء پنج کشور مهم در زمینه تجارت های بین المللی واردات کالا به ایران می باشد. مراحل واردات کالا از ترکیه تا ترخیص کالا از ترکیه طبق قوانین بین المللی صادرات و واردات کالا انجام می شود، یعنی با وجود تمامی روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی که بین ما و کشور ترکیه وجود دارد، برای انجام هرگونه واردات از این کشور حتما باید قوانین بین‌ المللی واردات و صادرات کالا را بشناسید و طبق این قوانین امور بازرگانی تجارت خود را انجام دهید.

از جمله راهکارهای ایده آلی که در زمینه چگونگی انجام مراحل واردات تا ترخیص کالا از ترکیه توسط مشاورین و متخصصین حوزه بازرگانی پیشنهاد می شود، کمک گرفتن از شرکت های تجاری است که در زمینه واردات و صادرات کالا به تجار و بازرگانان خدمات متنوعی را ارائه می کنند. در واقع شما با استفاده از خدمات شرکت های تجاری می توانید تمامی مراحل واردات تا ترخیص کالا از ترکیه را به مشاورین، متخصصین و ترخیص کاران حرفه ای شرکت ها سپرده و با خیالی آسوده به سایر فعالیت های بازرگانی تجارت خود بپردازید.

در زمینه کمک گرفتن از شرکت های تجاری، فراموش نکنید که انتخاب شرکت های معتبر، با سابقه و فعال بی شک در پیشبرد اهداف تجاری شما، کاهش هزینه ها و افزایش سوددهی های کسب و کارتان می تواند موثر واقع شود. بنابراین با یک انتخاب درست تجارت خود را گسترش دهید. گروه بازرگانی اورانوس از جمله شرکت های تجاری فعال، با سابقه و معتبر در کشور است که طی سال ها فعالیت درخشان خود، خدمات شایسته ای را به بازرگانان و تجار داخلی و خارجی کشور ارائه کرده است و شما می توانید با تکیه بر سابقه درخشان گروه بازرگانی اورانوس و تجربه عمیق ترخیص کاران حرفه ای ما در زمینه ترخیص کالاهای مختلف از گمرکات سراسر کشور، بدون استرس به تجارت پرداخته و با سپردن امور بازرگانی خود به ما کسب و کار خود را گسترش دهید.

Screenshot_2021-03-15 محتوای شماره(1)

مراحل واردات تا ترخیص کالا از ترکیه چگونه است؟

اگر در زمینه واردات کالا فعالیت داشته باشید، حتما با قوانین سرسخت اداره گمرک در زمینه ترخیص کالا از گمرک آشنا هستید و می دانید واردات کالا چه مقوله ای پیچیده ای است و چه تشریفات اداری خاصی دارد. در خصوص مراحل واردات تا ترخیص کالا از ترکیه نیز با چنین قوانین، مراحل و تشریفات گمرکی خاصی مواجه هستیم که شناخت آن ها می تواند در تسریع روند واردات و ترخیص کالا از گمرک به شما کمک کند. بنابراین شاید بهتر باشد پیش از بررسی قوانین مختلف واردات و ترخیص کالا از گمرک با چگونگی مراحل واردات تا ترخیص کالا از ترکیه آشنا شوید:

  • در گام نخست از مراحل واردات تا ترخیص کالا از ترکیه لازم است محصول یا کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس فروشنده معتبر آن را در کشور ترکیه بیابید.
  • در گام دوم لازم است با فروشندگان مختلف مذاکره کرده و با یکی از آن ها سر قیمت نهایی کالاها به توافق برسید.
  • با انجام پرداخت ها مطابق با قراردادی که با فروشنده بسته اید، می توانید برگه های پیش فاکتور را برای دریافت مجوزهای واردات کالا به مراجع قانونی ارائه دهید.
  • پس از دریافت مجوزها می توانید به شرکت های حمل و نقل مراجعه کرده و با انجام پرداخت ها حمل و نقل کالاها را از کشور مبدا تا مقصد مورد نظر خود به آن ها بسپارید.
  • کالاهای خریداری شده طبق قرارداد شما و فروشنده توسط شرکت های حمل و نقل به کشور ارسال می شوند و سپس طبق قرارداد و مجوزها به اداره گمرک برای بارگیری و انجام امور ترخیص تحویل داده می شوند.
  • با ورود کالاها به گمرکات مراحل ترخیص کالا از گمرک آغاز می شود و شما باید برای ترخیص کالاها همراه با مدارک و اسناد مورد نیاز ترخیص کالا به گمرک مراجعه کنید.
  • با ارائه اسناد و مدارک و انجام تشریفات گمرکی می توانید کالاهای خود را با مجوز ترخیص کالا که توسط اداره گمرک صادر می شود، ترخیص کنید.

اسناد و مدارک مورد نیاز در زمینه واردات تا ترخیص کالا از ترکیه

در زمینه واردات و ترخیص کالا از گمرک همواره اسناد و مدارک مختلفی نیاز دارید تا مراحل واردات کالا به کشور و ترخیص آن ها از گمرک به شکل کاملا قانونی انجام شود. در خصوص انجام مراحل واردات تا ترخیص کالا از ترکیه نیز به اسناد و مدارک مختلفی نیاز دارید تا بتوانید کالاهای خریداری شده خود را از مرزهای کشور عبور داده و در نهایت از گمرک ترخیص کنید که از جمله اسناد و مجوزهای مورد نیاز در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برگه های پیش فاکتور یا پروفرما
  • مجوزهای وزارت صمت در زمینه واردات کالا
  • مجوزهای حمل و نقل کالا که توسط شرکت های حمل و نقل ارائه می شوند.
  • پکینگ لیست
  • برگه های مربوط به تخصیص ارز
  • برگه ها و اسناد ترخیصیه
  • اسناد و مدارک مربوط به پرداخت های بین المللی در زمان خرید کالا
  • اسناد مربوط به پرداخت حقوق و عوارض گمرکی
  • کارت بازرگانی
  • مجوز قانونی وکالت در ترخیص کالاها
  • و …

Screenshot_2021-03-15 محتوای شماره(2)

قوانین اجرایی در زمینه مراحل واردات تا ترخیص کالا از ترکیه چگونه است؟

همانطور که در ابتدای مقاله هم یادآوری کردیم واردات از کشور ترکیه طبق قوانین بین المللی و قوانین داخلی هر دو کشور در زمینه واردات و صادرات کالا انجام می شود، یعنی در زمینه واردات کالا از ترکیه با قوانین خاص و چندان پیچیده ای مواجه نیستیم و شما به راحتی می توانید با مطالعه قوانین بین المللی و آیین نامه های تصویب شده در این زمینه با چگونگی قواعد مراحل واردات تا ترخیص کالا از ترکیه آشنا شوید.

قوانین واردات از ترکیه چندان پیچیده و دشوار نیست؛ اما توجه داشته باشید که با توجه به مسائل سیاسی روز جهان همواره قوانین و آیین نامه های جدیدی در خصوص روابط کشورها تدوین می شود، لذا لازم است در بررسی قوانین مراحل واردات تا ترخیص کالا از ترکیه همواره به آیین نامه ها و بخشنامه های جدید توجه داشته باشید و امور بازرگانی تجارت خود را مطابق با استانداردها و قوانین بین المللی برنامه ریزی کنید.

واردات هر نوع کالا از ترکیه همواره در منطقه آزاد ماکو انجام شده و تمامی مراحل ترخیص کالا از گمرک بازرگان انجام می شود، لذا لازم است با قوانین و تشریفات خاص امور گمرکی در گمرک بازرگان نیز آشنا باشید تا روند ترخیص کالا از گمرک در اسرع وقت انجام شود؛ اما توجه داشته باشید که استخدام یک ترخیص کار حرفه ای می توانید با سرعت بیشتری امور بازرگانی خود را انجام داده و بدون حضور در گمرک تنها با یک وکالت نامه قانونی تمامی مراحل واردات تا ترخیص کالا از گمرک را به ترخیص کاران حرفه ای بسپارید.

ترخیص کاران حرفه ای گروه بازرگانی اورانوس با تخصص و دانش تجربی خود در خصوص ترخیص کالاهای مختلف از گمرکات کشور می توانند به شما در زمینه واردات و ترخیص انواع کالا از گمرکات کشور کمک نمایند. شما می توانید با مراجعه به وب سایت گروه بازرگانی اورانوس به نشانی https://bazarganioranos.com  ضمن آشنایی با خدمات ما، با مشاورین شرکت تماس گرفته و پس از دریافت مشاوره بازرگانی درخواست خود را برای انجام امور بازرگانی تجارت خود به ترخیص کاران شرکت اعلام کنید.