۰ نفر

مهاجرت به استرالیا و شرایط اخذ ویزای نخبگان در استرالیا و شرایط خاص

۲۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۳۱
کد خبر: 505115
مهاجرت به استرالیا و شرایط اخذ ویزای نخبگان در استرالیا و شرایط خاص

جزیره اسرار آمیز استرالیا

در سال‌های اخیر، افراد بسیاری از اقصی نقاط جهان خواستار اخذ اقامت دائم و یا موقت استرالیا هستند. دلیل این مقبولیت، پیشرفت‌های چشمگیر این کشور و ایجاد بستری مناسب برای مهاجرینی است که می‌خواهند یک زندگی رویایی را در یک جزیره بسیار زیبا آغاز کنند، است.

مهاجرت

قوانین ویزایی به طور هرساله در کشورهایی که بیشترین مهاجر را به سمت خود می‌کشانند دچار تغییراتی می‌شود. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که برای مثال شغل درخواست دهنده به کشور استرالیا در یک سال دارای یک امتیاز مشخص بوده و در سال بعدی امتیاز آن کاهش یا افزایش خواهد یافت. از این‌جهت داشتن اطلاعات مکفی و بروز شده برای افراد متقاضی بسیار مهم است و همچنین شناخت راه‌های مختلف جهت مهاجرت قانونی نیز می‌تواند به آن‌ها کمک قابل توجهی کند.

ویزای 858 و 124 استرالیا

یکی از روش‌های مرسوم برای رسیدن به خاک استرالیا آن هم به صورت قانونی اخذ ویزای استعداد درخشان استرالیا است. این ویزا، یک اقامت دائمی را برای مهاجرین رقم خواهد زد و برای آن دسته از عزیزانی است که در سطح جهانی و حتی کشوری، در سال‌های اخیر به دلیل درخشش در عرصه‌های مختلف و استعدادهای برجسته، شناخته شده‌اند. ویزای نخبگان استرالیا در دو زیرمجموعه ویزای 858 و 124 قرار می‌گیرد. هدف اصلی این ویزا، ایجاد یک رابط بسیار آسان‌تر برای افراد بااستعداد برجسته چه در خارج از استرالیا و چه در داخل استرالیا جهت مهاجرت به استرالیا و دریافت اقامت دائم می‌باشد.

افرادی که در زمینه‌های مختلفی همچون هنر، ورزش، تحقیقات دانشگاهی ممتاز هستند و همچنین دارای حرفه خاصی بوده که مورد نظر دولت استرالیا است، بسیار مناسب خواهد بود. در اقدام اولیه، اگر دارای یکی از ویژگی‌های ذکر شده هستید، به یک شخص و یا سازمان مربوطه (Nominator) نیاز خواهید داشت تا به عنوان معرف شما را برای اخذ ویزا معرفی کند.

مزایای ویزای نخبگان

ویزای نخبگان استرالیا این اجازه را به فرد و خانواده وابسته به او می‌دهد تا در خاک استرالیا اقامت دائم داشته باشند. همچنین ساکنان دائم استرالیا می‌توانند؛ در مدارس و دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند، کارت بیمه رایگان پزشکی دریافت کنند و مانند یک شهروند استرالیایی از تمامیِ امتیازات برخوردار شوند.

اثبات نخبگی

شما برای اثبات نخبه بودن خود باید شواهدی دال بر این موضوع که کماکان در رشته مربوطه جزو تاپ‌ترین‌ها هستید، ارائه دهید. برای اثبات این موضوع بایستی مدارکی را که در ادامه درج می‌شود را ضمیمه پرونده خود کنید و به نماینده سفارت استرالیا تحویل دهید:

  • معرفی نامه از افرادِ واجد شرایطی که می‌توانند ادعای شما را در مورد داشتن استعداد برجسته اثبات نمایند.
  • جمع‌آوری تمامیِ مصاحبه‌ها و اخباری که در مورد استعداد شما در جراید و تلویزیون پخش شده است که به اصطلاح به آن Citation می‌گویند.

مهاجرت

ویزای 188

یکی دیگر از روش‌هایی که بتوان اقامت دائم کشور استرالیا را کسب نمود، اخذ ویزای 188 این کشور است. ویزای کارآفرینی استرالیا برای آن دسته از افرادی است که در کشور خود کارآفرین، تاجر و یا دارای کسب و کار موفق و پر رونقی بوده‌اند مناسب است. ویزای کارآفرینی همچنین برای مدیران ارشدی که در سطوح بالا، دارای سوابق درخشانی هستند و در گسترش کسب و کارها و پیشرفت تجارت، عالی عمل کرده‌اند بسیار پیشنهاد خواهد شد.

استرالیا به خاطر داشتن بسترسازی‌های چند سال اخیر، کشور رویایی صاحبان شرکت‌ها است که می‌توانند در کنار لذت بردن از زندگی در کنار خانواده خود، بدون داشتن دغدغه مالی تجارت خود را گسترش دهند. ثبات اقصادی، ارزش نسبتا بالای دلار استرالیا و همچنین حمایت‌های دولتی همگی دست به دست هم داده‌اند تا افراد بسیاری برای اخذ ویزای کارآفرینی استرالیا که یکی از زیرمجموعه‌های ویزای 188 این کشور است، اقدام کنند.

ویزای کار استرالیا

از آنجا که وضعیت اقتصادی در استرالیا بسیار مطلوب و نرخ بیکاری نیز پایین است، فرصت‌های شغلی گوناگونی  برای  نیروهای کاری متخصص و حرفه‌ای در این کشور فراهم شده است. از این رو اگر در حرفه یا زمینه‌های کاری در صنایع مختلف، مهارت و تجربه یا دانش کافی دارید، می‌توانید در بازار کار استرالیایی‌ها برای خود جایی باز کنید و از طریق ویزای کار استرالیا به این کشور مهاجرت کنید. برای مثال در مشاغل مختلف در رشته‌های: ساخت‌و‌ساز، مهندسی، درمان، آموزش و خدمات، فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برای مهاجران نقاط مختلف دنیا از جمله ایرانی‌ها وجود دارد.

مهاجرت

انواع ویزای کار استرالیا

ویزای کار استرالیا که در اداره مهاجرت این کشور با نام Working and Skilled Visas معرفی شده، زیرشاخه‌ها یا ساب کلس های متفاوتی دارد که متقاضیان می‌توانند با احراز شرایطی که برای هر یک از این ویزاها تعریف شده، برای دریافت آن اقدامات لازم را انجام دهند.

شرایط اقامت کارآفرینی استرالیا

شرایط سنی: گرفتن ویزای کارآفرینی استرالیا مجاب می‌کند که سن متقاضی نباید از 55 سال بیشتر باشد، البته در بعضی از ایالات این کشور با توجه به خاص بودن شرایط به افراد بالای 55 سال نیز ویزای کارآفرینی اعطا خواهد شد.

شرایط مالی: حداقل دارایی که فرد متقاضی به همراه همسر خود باید داشته باشد تا ویزای کارآفرینی به آن‌ها تعلق گیرد، 800 هزار دلار استرالیا در نظر گرفته شده است. این دارایی در دو وجه منقول مانند حساب‌های بانکی، خودرو، اشیاء قیمتی و غیرمنقول مانند زمین، خانه و غیره مورد پذیرش خواهد بود. ارزش این سرمایه‌ها بایستی ظرف دو سال بعد از اخذ ویزای کارآفرینی به استرالیا انتقال داده شود.

شرایط دعوتنامه: فرد متقاضی بایستی از سوی یکی از ارگان‌های دولتی که دارای صلاحیت کافی است، انتخاب شود و دعوتنامه‌ی رسمی آن سازمان را در اختیار داشته باشد.

مهاجرت

شرایط مهاجرت به استرالیا در سال پیش‌رو

استرالیا به سومین کشور (پس از ایالات متحده آمریکا و کانادا) مهاجر پذیرِ جهان معرفی شده است. رفاه اقتصادی، سطح زندگی بالا و استانداردهای بالای آموزشی و درمانی تنها بخشی از دلایل این نرخ از مهاجرپذیری این کشور پهناور است.

با توجه به نوسانات بسیار گسترده‌ای که سراسر جهان با همه‌گیری ویروس کرونا با آن مواجه شده است، قوانین و شرایط مهاجرت به استرالیا نیز دست‌خوش تغییراتی شده است. اگر چه کشور استرالیا یکی از معدود کشورهایی است که از همه‌گیری ویروس کرونا کمترین ضربه را خورده است اما برای پیشگیری از بالا رفتن نرخ بیکاری و حفظ نظام اقتصادی کشور، دولت استرالیا سختگیری‌های بیشتری را برای مهاجرین در سال 2021 در نظر گرفته است. این سختگیری‌ها نسبت به دیگر کشورها بسیار کمتر بوده و کماکان استرالیا، کشور مطلوب مهاجرین در سال 2021 می‌باشد.

اما آگاهی داشتن از آخرین اخبار، امتیازات مشاغل و همچنین شرایط سنی و سلامت مهاجرین برای کسب ویزای دائمی و موقت استرالیا خالی از لطف نخواهد بود. با توجه به کم‌فروغ بودن سال 2020 در زمره جذب مهاجرین درخشان و گسترش فضای اقتصادی در سال 2021 و نیاز کشور استرالیا به افراد مجرب، برخی از سهمیه‌های ویزایی افزایش پیدا کرده است. برای مثال  تعداد ویزاهای خانوادگی از 50000 ویزا به 75000 ویزا افزایش پیدا کرده است و از طرفی ویزای نخبگان استرالیا و ویزای کارآفرینی هم در کنار ویزاهای اسپانسرینگ رشد قابل توجهی خواهد کرد.

یکی از راه‌های برون‌رفت کشور از بحران کرونا، جذب سرمایه‌های افرادی است که تقاضای ویزای خود را کامل نمایند و ازین جهت دولت استرالیا برای جذب هرچه سریع‌تر این مهاجرین روند تشکیل پرونده و مراحل اولیه را بسیار آسانتر از پیش کرده است.

سخن پایانی

داشتن یک برنامه جامع برای مهاجرت به کشور استرالیا از اولین اقداماتی است که به هر فرد متقاضی کمک شایان توجهی خواهد نمود. همچنین بهره‌گیری از یک شرکت مهاجرتی قانونی می‌تواند روند پرونده مهاجرتی شما را به نحو احسنت پیش ببرد. گروه مهاجرتی ویزاپیک با دارا بودن تمامیِ مدارک قانونی، زیر نظر اداره مهاجرت استرالیا، با کادری مجرب و دلسوز به صورت کاملا تخصصی در زمینه انواع ویزاهای دائمی و موقت از جمله ویزای نخبگان و ویزای کارآفرینی آماده ارائه خدمات گوناگون می‌باشد.