۰ نفر

آیا با ماسک سه‌لایه آشنایی دارید ؟

۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۴۷
کد خبر: 498919
آیا با ماسک سه‌لایه آشنایی دارید ؟

توضیحاتی درباره ماسک سه لایه

این روزها با شیوع ویروس کووید – 19، زندگی تمام انسآن‌ها تحت تاثیر قرار گرفته است. در حقیقت امروزه تقاضا برای خرید ماسک بسیار زیاد شده و همچنین انتخاب نوع ماسک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در نتیجه، انواع مختلفی از ماسک با ویژگی‌های متفاوت و در قیمت‌های مختلف تولید می‌شود. یکی از انواع این ماسک‌ها، ماسک سه لایه می‌باشد که به عنوان ماسکی نسبتا ارزان، دارای کاربرد بسیار مطلوبی می‌باشد. به عبارتی دیگر عملکرد آن بسیار موثر و قابل قبول بوده و از ورود انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها به داخل ماسک جلوگیری می‌کند.

م

چه چیزی ماسک‌های مختلف را ارزش می‌بخشد؟

در ساخت ماسک، از مواد خاص و مختلفی استفاده می‌شود. در حقیقت ماسک‌هایی وجود دارند که در ساخت آن‌ها از مواد کمتری استفاده می‌شود. این ماسک‌ها نیز لایه‌های کم‌تری دارند و در حقیقت کارایی مورد نیاز برای جلوگیری از ورود انواع ویروس‌ها و میکروب‌ها را ندارد. اما ماسک‌هایی نیز وجود دارند که در ساخت آن‌ها از مواد بیشتر و بهتری استفاده شده است. ماسک‌های سه لایه به این روش ساخته می‌شوند و در آن‌ها لایه ای وجود دارد که عملکرد اصلی ماسک را انجام می‌دهد. نکته جالب این است که عملکرد این ماسک‌ها تست می‌شود و از لحاظ کارایی، کاملا مناسب می‌باشند. در نتیجه می‌توانید با خیال راحت این ماسک‌ها را تهیه کنید و از کیفیت آن اطمینان کامل داشته باشید.

تضمین کارآمد بودن ماسک سه لایه

اخیرا، محققان طی انجام آزمایش‌های مختلف، سعی بر اندازه گیری کارآمد بودن انواع مختلف ماسک‌ها را داشتند. در حقیقت آن‌ها در آزمایش خود، 14 نوع ماسک مختلف را مورد بررسی قرار دادند. در طی انجام این آزمایش متوجه شدند که برخی از این ماسک‌ها، کارایی و عملکرد لازم را ندارند و تقریبا استفاده از آن‌ها بی فایده است. اما تعدادی از ماسک‌ها نیز از این آزمایش سربلند بیرون آمدند. ماسک سه لایه، ماسک کتان و ماسک N95 بدون فیلتر ماسک‌هایی بودند که عملکرد مطلوبی داشتند و استفاده از آن‌ها، به خصوص در شرایط امروزی، به شدت توصیه می‌شود.

آیا استفاده از ماسک میزان اکسیژن خون را کاهش می‌دهد؟

افراد بسیاری هستند که بر این باورند که استفاده از ماسک، میزان اکسیژن خون را کاهش می‌دهد و بسیار مضر است. اما آیا واقعا این چنین است؟ این مساله سبب شد تا محققان با انجام آزمایش‌هایی، این عمل را بررسی کنند. در نتیجه با استفاده از دستگاهی به نام "پالس اکسیمتر" این آزمایش را انجام دادند. پس از اتمام آزمایش دریافتند که استفاده از ماسک، هیچ تاثیری بر روی افزایش یا کاهش میزان اکسیژن خون ندارد و افراد می‌توانند به راحتی و بدون بروز مشکل در زمان طولانی از ماسک استفاده کنند.

پالس اکسیمتر چیست؟

پالس اکسیمتر یک دستگاه کوچک می‌باشد که با استفاده از آن می‌توان میزان اکسیژن اشباع خون و همچنین ضربان قلب را اندازه گیری کرد. این وسیله را می‌توان به نوک انگشت و یا لاله گوش وصل کرد و سپس از طریق صفحه کوچکی که روی آن قرار دارد، میزان اکسیژن خون را مشاهده کرد. عملکرد پالس اکسیمتر به این گونه است که با استفاده از طول موج نورهایی که منتشر می‌کند، میزان اکسیژن خون را بررسی می‌کند.

مم

به طور مکرر میزان اکسیژن خون خود را اندازه گیری کنید

با توجه به شرایط کنونی و افزایش روزافزون ویروس کرونا، بسیار مهم است که در صورت وجود علائم، به طور دائم و چند روز یک بار، میزان اکسیژن خون خود را اندازه گیری کنید. تا در صورت پایین بودن میزان اکسیژن خونتان، هرچه سریع تر اقدامات لازم در خصوص درمان انی بیماری را انجام دهید.

سایر اقدامات لازم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری

برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و حتی سایر بیماری‌ها، باید اقدامات بسیاری انجام شود. برای مثال باید از لوازم و تجهیزات پزشکی متعدد، از جمله ماسک، محلول آب الکل، ژل ضد عفونی کننده دست، دستکش، و ... استفاده کنید. مهم ترین عامل پیشگیری از ابتلا به بیماری استفاده از ماسک مناسب به خصوص ماسک سه لایه کشی می‌باشد.

فواید ماسک سه لایه کشی

این ماسک با داشتن لایه‌های متعدد و عملکرد بالا، گزینه بسیار خوبی برای استفاده روزانه می‌باشد. در حقیقت در ساخت این ماسک‌ها از کش‌های مناسب که نه بسیار سفت نه بسیار شل است اسستفاده شده است. این ماسک‌ها به طور کامل به پوست صورت می‌چسبد و از ورود انواع ویروس‌ها، باکتری‌ها و میکروب‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین جنس پارچه این ماسک‌ها ضد حساسیت است و برای استفاده طولانی مدت کاملا مناسب می‌باشند.

ضرورت استفاده از ماسک برای عموم

همانطور که می‌دانید ماسک‌ها برای این طراحی شده اند تا از ورود و انتقال میکروب و ویروس جلوگیری کنند. استفاده اصلی این وسیله‌ها در بیمارستآن‌ها و محیط‌های آلوده می‌باشد. اما در این روزها که افراد زیادی با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، افراد بسیاری وجود دارند که پروتکل‌ها و نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و عاملی برای افزایش این ویروس در جامعه هستند. در این روز‌های بسیار مهم است که از ماسک‌های مناسب به خصوص ماسک سه لایه کشی استفاده کنیم تا به کاهش این بیماری و نابودی آن کمک کنیم.

کلام آخر

امروزه، ماسک به یکی از پر تقاضاترین کالاهای مصرفی در دنیا تبدیل شده است. به همین منظور، تلاش‌های بسیاری می‌شود تا با استفاده از بهترین مواد، ماسک‌هایی با عملکرد بالا و قیمت پایین تولید و عرضه شود. شما نیز با آگاهی بیشتر در مورد انواع ماسک‌ها و ساختار آن می‌توانید بهترین نوع آن را تهیه کنید و در این دوران خطرناک، برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از آن‌ها استفاده کنید.