۰ نفر

اشتباهات رایج در خرید لوازم آرایشی که باید بدانید!

۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸
کد خبر: 495950
اشتباهات رایج در خرید لوازم آرایشی که باید بدانید!

خرید لوازم آرایشی - بهداشتی در ایران بسیار بالاست و در جهان سرانه مصرف کشور رتبه 7 را دارد اما متأسفانه اشتباهات زیادی موقع خرید آن انجام می شود که نتیجه آن آسیب به پوست و بیماری های پوستی و نارضایتی از خرید محصول می باشد. در این مطلب به این اشتباهات رایج اشاره خواهیم کرد.

اشتباهات رایجی که خانم ها موقع خرید لوازم آرایشی مرتکب می شوند

برای خرید لوازم آرایشی کجا می روید؟ مغازه ها یا فروشگاه های لوازم آرایشی؟ داروخانه؟ در خرید لوازم آرایشی جعبه آرایشی و بهداشتی چقدربرای شما مهم است؟ دست فروش های کنار خیابان و مترَو؟ در هر صورت خانم ها به خوبی می دانند که خرید لوازم آرایشی – بهداشتی بخش جدایی ناپذیر مخارج آنهاست به نحوی که ایران از لحاظ مصرف لوازم آرایشی – بهداشتی در رتبه 7 جهان و در خاورمیانه هم بعد از عربستان در رتبه دوم قرار دارد.

خانم ها علاوه بر اینکه موقع خرید این لوازم اشتباهات بدی مرتکب می شوند و به خاطر آن همیشه بعد از خرید احساس رضایت کامل ندارند، شرکت های تولیدی نیز با شرکت های چاپ و بسته بندی خوبی قرارداد ندارند چون اگر بسته بندی این محصولات به طور حرفه ای انجام شده باشد باید بتواند توجه مشتری را به خود جلب کند و خرید خوبی داشته باشد و اصلا نباید کیفیت آنها تا موقع فروش توسط خریدار افت کند.

اما اشتباهات رایج خانم ها موقع تهیه لوازم آرایشی چیست؟ با ذکر چندین مورد بسیار مهم به شما یاد می دهیم تا از این به بعد موقع خرید حواستان کاملا جمع باشد:

  1. استفاده از تستر مستقیما بر روی پوست: توجه داشته باشید قبل از اینکه اقدام به تست لوازم آرایشی روی پوست خود کنید تا ببینید که چقدر با پوست شما هماهنگ است جای تست کردن آن را روی پوست ضدعفونی کنید. دلیل این کار این است که ممکن است حاوی موادی باشند که در لوازم آرایشی مختلف با هم واکنش نشان دهند باعث زخم، جوش یا حساسیت پوستی شوند.
  2. پایه گذاری اساس تصمیم گیری برای انتخاب براساس تبلیغات: درست است که تنوع خیلی خوب است ولی هیچ موقع اساس تصمیم گیری خود را براساس تبلیغات و بازاریابی هایی که فروشنده انجام می دهد بنا نکنید. چیزی که پوست شما نیاز دارد، پوشش و ترکیبات سالم و ماندگاری بالاست.
  3. خرید خط چشم هایی که ضد آب نیستند: اگر در منطقه ای هستید که بارش باران زیاد است یا می خواهید با خیال راحت صورت خود را بشویید بدون اینکه نگران پاک شدن خط چشم و سیاه شدن صورتتان باشید، حتما باید خط چشم ضد آب بخرید. اگر پوست پلک شما چرب است حتما آن را با پنکیک ضد آب بپوشانید. اشتباهی که خیلی از خانم ها موقع خرید لوازم آرایشی به آن توجهی ندارند.
  4. تست محصول زیر نور مصنوعی: تست کردن لوازم آرایشی زیر نور مصنوعی مثل چراغ های LED فروشگاه روش درستی برای میزان براقی و مناسب بودن آن برای پوست نیست پس توصیه می شود که اگر حضوری خرید می کنید موقع روز خرید کنید و زیر نور طبیعی خورشید تست کنید. اکثر خانم ها موقع خرید لوازم آرایشی از این مورد اطلاعی ندارند و زیر نور چراغ های با نور مصنوعی زیاد آنها را تست می کنند و چون میزان نور زیاد است حتی رنگ های تیره لوازم آرایشی را هم روشن نشان می دهد.
  5. نوع پوست: یکی از مهمترین و بدترین اشتباهاتی که برخی خانم ها موقع خرید لوازم آرایشی مرتکب می شوند این است که حدس می زنند پوست آنها خشک یا معمولی است و سپس لوازم آرایشی متناسب با این شرایط خریداری می کنند در صورتی که یا باید پیش متخصص پوست بروید و کاملا دقیق مشخص کنید یا اینکه لوازم آرایشی خریداری کنید که مناسب تمامی پوست ها (پوست خشک، چرب، معمولی، مختلط، پیرنما) باشد.

یی

در خرید لوازم آرایشی حتما به نوع پوست خود توجه کنید

  1. مشخص نکردن تون رنگ پوست: در خرید کرم پودر حتما لازم است که از آن را تست کنید تا کاملا با پوست شما از لحاظ رنگ و مواد شیمیایی سازگار باشد در غیر این صورت قطعا پشیمان خواهید شد.
  2. خرید محصولی که دوستان و آشنایان خریده اند: حتی اگر رنگ یا تون پوست و حتی نوع آن مشابه هم  باشند باز هم دلیل نمی شود که لوازم آرایشی دوستان و آشنایان با پوست شما هم سازگار باشد چون ممکن است ترکیبات شیمیایی لوازم آرایشی در افراد مختلف واکنش متفاوتی با پوست نشان دهد.
  3. توجه نکردن به فصل خرید: یکی از اشتباهات خرید لوازم آرایشی این است که به فصل خرید توجهی نمی شود مثلا در فصل زمستان که پوست سریعتر خشک می شود، باید مرطوب کننده هم در این لوازم باشد و برای فصل های گرم باید حالت خنک آنها را خریداری کرد.
  4. توجه نکردن به SPF و ملاک قرار دادن قیمت: SPF نشان دهنده میزان محافظت کرم در برابر نور خورشید است که در مناطق با تابش مستقیم خورشید باید عدد بالاتری خرید شود پس علاوه بر معیارهای گفته شده باید SPF را هم معیار خرید لوازم آرایشی قرار داد و قیمت بالا نشان دهنده مرغوب بودن نیست.

لزوم طراحی حرفه ای جعبه آرایشی و بهداشتی

در خرید لوازم آرایشی عامل بسیار مهمی که تأثیرگذار می باشد، نوع بسته بندی و طراحی جعبه آرایشی و بهداشتی است به طوری که طبق نظر مشتریان اگر بسته بندی محصول طوری نباشد که بتوانند به طور کامل از آن استفاده کنند یا نام محصول و مشخصات (مواد تشکیل دهنده) و نحوه مصرف جامع، کامل و واضح نباشند از آن خرید نخواهند کرد.

شرکت های تولید کننده ای که به دنبال افزایش خرید لوازم آرایشی توسط مشتریان خود هستند باید با شرکت های حرفه ای در زمینه طراحی جعبه و بسته بندی و تیوپ ها همکاری داشته باشند در غیر این صورت خانم ها موقع خرید لوازم آرایشی به آنها توجهی نخواهند کرد.

شرکت چاپ و بسته بندی آریا هنر با بیش از 10 سال سابقه درخشان و رضایت بالای مشتریان، به کمک کادر حرفه ای و متخصص خود توانسته بهترین بسته بندی ها را طراحی کند. تنها کافیست برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

ییی

در خرید لوازم آرایشی به SPF و فصل خرید دقت کنید، شرکت های تولیدی نیز باید با شرکت های طراحی حرفه ای همکاری کنند.