۰ نفر

عیب یابی و تعمیر ماکروفرهای معروف

۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷
کد خبر: 464689
عیب یابی و تعمیر ماکروفرهای معروف

تغییر سبک زندگی امروز و حتی فرهنگ غذایی افراد باعث شده است تا ماکروفر جز وسایل محبوب اغلب افراد باشد. لذا خرابی این دستگاه و دغدغه تعمیر ماکروفر نیز از تبعات این این تغییر رویه زندگی است.

نحوه پخت غذا در ماکروفر بدین صورت است که مواد غذایی اشعه تولید شده توسط ماکروفر را به خود جذب می کنند. در کسری از ثانیه مولکول های آب موجود در مواد غذایی شروع به لرزش کرده و در اثر اصطکاک ایجاد شده گرما تولید می شود. در واقع مواد غذایی بر اثر همین گرمای تولید شده است که پخته می شوند.

امروزه در بین خانواده های ایرانی نیز مایکروفر جای خود را باز کرده است و به یکی از وسایل بسیار کاربردی و لازم در هر آشپزخانه ای تبدیل شده است. استفاده از این وسیله به خصوص جهت گرم نمودن و پختن غذا در میان افراد شاغل بسیار رایج شده است.

به همین دلیل تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله به شرح رایج ترین مشکلات ماکروفر از برندهای مختلف بپردازیم و بهترین مرکز تخصصی تعمیر این وسیله را به شما معرفی کنیم.

تعمیر ماکروفر سامسونگ

تعمیر ماکروفر

در رابطه با ماکروفر برند سامسونگ باید بگوییم که طراحی داخلی آن به صورتی است که با داغ شدن قطعات داخلی، ترموستات آن به صورت خودکار قطع می کند و تا زمانی که خنک شود دستگاه خاموش باقی می ماند. برای روشن شدن مجدد آن نیاز به تعمیر آن نیست تنها بایستی مدتی صبر کنید تا دستگاه خنک شود. اگر پس از مدتی دستگاه روشن نشد برای عیب یابی و تعمیر ماکروفر سامسونگ بایستی اقدام کنید.

مورد شایع بعدی در مورد ماکروفر این برند کار نکردن صفحه کلید دستگاه است که در این صورت می‌توانید آن را به مدت دو دقیقه از برق بکشید، سپس مجددا آن را به برق متصل کنید. اگر که صفحه کلید کار کرد مشکل از قفل کودک بوده است و در صورت عدم کارکرد باید از تعمیرکاران آشنا به برند سامسونگ کمک بگیرید.

ماکروفر پاناسونیک

تعمیر ماکروفر

جرقه زدن ماکروفر پاناسونیک از جمله مشکلاتی است که برای این دستگاه اتفاق می‌افتد. تعمیرکاران برای عیب یابی آن از یک روش استفاده می کنند. این آزمایش بدین صورت است که یک لیوان آب را درون دستگاه قرار داده و آن را روشن می کنند. لیوان آب باید کاملا سالم بوده و لب پر یا حاوی فلز نباشد. در صورتی که دستگاه هیچ عکس العملی نداشت و به درستی کار کرد ماکروفر پاناسونیک شما سالم است و هیچ گونه ایرادی ندارد. اما اگر که دستگاه جرقه زد بایستی جهت عیب یابی به نمایندگی های معتبر ماکروفر پاناسونیک مراجعه شود.

تعمیر ماکروفر ال جی

تعمیر ماکروفر

موارد زیادی از سوی مصرف کنندگان گزارش شده است که ماکروفر ال جی روشن نمی‌شود. برای این اتفاق دلایل مختلفی وجود دارد که خرابی میکروسوئیچ درب و قفل دستگاه دو مورد از آنهاست.

میکرو سوئیچ درب یکی از قطعات مهم ماکروفر است و در صورت قفل شدن درب دستگاه، میکرو سوئیچ متوجه شده و اجازه شروع کار به دستگاه را خواهد داد.

در صورتی خراب شدن میکروسوئیچ، حتی اگر درب ماکروفر ال جی بسته شود هم شروع به کار نمی‌کند چرا که میکرو سوئیچ خراب شده است.

همچنین حتی در صورتی که قفل درب ماکروفر خراب شده باشد اما میکروسوئیچ سالم باشد، باز هم میکروسوئیچ اجازه روشن شدن نمی‌دهد چرا که درب ماکروفرخراب شده است. برای تعمیر این دو قسمت بهتر است از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.

تعمیر ماکروفر اسنوا

مشکلات رایج این دستگاه نیز مشابه برندهای قبلی است. اما در کنار آن روشن نشدن لامپ ماکروفر اسنوا نیز یکی دیگر از نشانه های خرابی این دستگاه است. اما این اتفاق مشکل زیاد حادی نیست و تنها نشان دهنده سوختن لامپ می‌باشد که باید تعویض شود. در صورتی که لامپ را عوض کردید و باز هم روشن نشد مشکل از سیم‌های آن است که بهتر است از یک استادکار ماهر کمک بگیرید.

تعمیر ماکروفر کنوود

تعمیر ماکروفر

ماکروفر های کنوود یکی از بهترین بردهای این دستگاه در بازار داخلی است که مانند سایر برندهای نیز ممکن است با مشکل مواجه شود. در مورد تعمیر این دستگاه نیز مراجعه به مراکز خدماتی معتبر ضروری است.

از مشکلات شایع این دستگاه عدم چرخش صحیح سینی آن است. شکستگی پایه‌های سینی به دلیل قرار دادن مواد غذایی و یا ظروف سنگین روی آن می تواند از علل بروز این مشکل باشد که در این صورت بایستی پایه‌های آن تعویض شوند. در مواردی که نیاز به تعویض قطعات جانبی دستگاه است حتما دقت کنید که تعمیرکار حاضر در محل از لوازم یدکی اصلی و اورجینال شرکتی استفاده کند.

تعمیر ماکروفر بوش

تعمیر ماکروفر

گرم نکردن غذا توسط ماکروفر از مشکلات شایع ماکروفر بوش است. حقیقت آن است که ماکروفر برای کارکرد خود به ولتاژ بالا نیاز دارد. به دلیل افت ولتاژ در ساعات اوج مصرف ممکن است این اتفاق بیفتد. همچنین ممکن است که کثیف بودن فضای داخلی دستگاه و زیاد بودن حجم غذا دلیل دیگر گرم نکردن ماکروفر بوش باشد. اما اگر با وجود رعایت موارد بالا ماکروفر در گرم کردن غذا مشکل داشت، خرابی قسمت های درب، دیود، خازن، ترانس های ولتاژ، برد الکترونیکی، محافظ حرارتی، فیوز حرارتی و مگنترون می تواند دلایل اصلی گرم نکردن ماکروفر باشند که نیاز به بررسی دارند.

تعمیر ماکروفر دوو

یکی از مشکلات شایع ماکروفر دوو صدا دادن آن است. اگر صدای جیر جیر از ماکروفر شما به گوش می رسد، ممکن است که صدا مربوط به قسمت مگنترون دستگاه باشد که مولد موج است. اگر به غیر این صدا، صدای بلند یا عجیب دیگر به گوش میرسد مرتبط با موتور فن دستگاه است. در هر صورت به دلیل وجود خطر تشعشع و برق گرفتگی لازم است تا دستگاه ماکروفر دوو شما توسط سرویسکار مجرب و آشنا به برند دوو انجام شود.

بهترین مرجع تخصصی تعمیر ماکروفر در تهران از برندهای معروف

باید بگوییم که دستگاه ماکروفر از هر برندی که باشد دارای ساز و کار تقریبا یکسانی بوده و تنها تفاوت مجهز بودن به جدیدترین تکنولوژی های اختصاصی هر برند است. به همین دلیل اغلب ماکروفر های عل خرابی یکسانی دارند و روش تعمیر آنها نیز مشابه است.

اگر ماکروفر شما دچار نقصی فنی شده است و یکی از علائم ذکر شده را نشان می دهد حتما برای امر عیب یابی و تعمیر از مراکز خدماتی معتبر کمک بگیرید. زیرا ماکروفر دستگاه حساسی است که در ساخت آن از تکنولوژی های پیشرفته استفاده شده است و در عین حال دستکاری آن با خطر برق گرفتگی و تشعشع همراه است. لذا اکیدا توصیه می شود تا از باز کردن دستگاه توسط خود و افراد غیر حرفه ای خودداری کنید.

تعمیر ماکروفر

آریابهکار مرکز تخصصی تعمیر ماکروفر از برندهای معروفی چون بوش، سامسونگ، دوو، پاناسونیک، ال جی، هیتاچی، اسنوا و غیره است. کلیه خدمات عیب یابی و تعمیر توسط استادکاران مجرب و حرفه ای انجام می شود. تحویل دستگاه تعمیر شده در کوتاهترین زمان ممکن انجام می گیرد و امکان تعمیر در محل شما نیز وجود دارد. قیمت های مناسب و سرویس ویژه تعمیر ۴۸ ساعته، ضمانت ۹۰ روزه خدمات تعمیر و استفاده از قطعات فابریک و اصل از دیگر مزایای آریابهکار است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

دفتر مرکزی: ۷۷۹۰۲۲۲۰-۰۲۱

شماره همراه: ۰۹۱۹۰۱۱۱۲۱۴