۰ نفر

ژل رویال، اکسیر جوانی و طول عمر

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۴
کد خبر: 437175
ژل رویال، اکسیر جوانی و طول عمر

شاید بسیاری از ما بدانیم که در کندوی زنبور عسل ملکه، زنبورکارگر و دیگر زنبورها سکونت دارند و از عسل تغذیه میکنند اما تعداد کمی از ما در خصوص ژل رویال آگاهی داریم. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا فقط ملکه در کندو طول عمر بسیار بیشتری دارد؟ تفاوت ملکه با دیگر زنبورها در چیست؟

پاسخ این سوال در نوع غذایی که زنبورها مصرف می کنند نهفته است. زنبورها در ابتدای تولد با ماده غذایی خاصی تغذیه می شوند. این ماده غذایی ژل رویال نام دارد. ژل رویال یکی از مهمترین و حیاتی ترین مواد تولید شده توسط زنبور عسل در کندو است. ژل رویال یا رویال ژلی تنها غذای اختصاصی برای تغذیه ملکه زنبور عسل بوده و ملکه بدون خوردن این ماده خیلی سریع می میرد. ملکه زنبور عسل به واسطه استفاده از این ماده مغذی حدود 5 تا 6 سال عمر می کند در حالی که زنبور های کارگر با تغذیه عسل در زمان فعالیت خود (بهار و تابستان) حدودا در کمتر از 14 تا 24 روز از فعالیت خود میمیرند. البته نباید این موضوع را فراموش کنیم که ملکه در فصل تخم ریزی بیش از 2000 تخم در روز میگذارد که بعضا حجم تخم های آن، از حجم بدن ملکه بیشتر می شود. با این حال این ملکه است که با این حجم از تخم ریزی، بیش از 50 برابر زنبور های کارگرعمر میکند.تنها و تنها بدلیل نوع تغذیه ای که دارد!

این موضوع زمانی شگفت انگیز خواهد شد که بدانید زمانی که ملکه تخم ریزی میکند هیچ تفاوتی بین آنها  نیست اما چرا بعضی از تخم ها ملکه می شوند و بعضی کارگر؟ پاسخ را باز هم باید در تغذیه ی نوزاد زنبور یافت. بعد از تولد نوزاد زنبور همه ی آنها تا 3 روز مجاز هستند تا از ژل رویال تغذیه کنند ولی بعد از 3 روز اگر تغذیه ی ژل رویال از آنها گرفته شود ومانند همه عسل بخورند، تبدیل به زنبور کارگرشده و اگر این تغذیه بعد از 3 روز ادامه دار باشد، همان زنبورعسل به ملکه ای مبدل خواهد شد که جثه ای بزرگ تر از بقیه با عمر بسیار بیشتر خواهد داشت وباز هم تنها بدلیل نوع تغذیه ای که دارد!

نام های دیگر رویال ژلی

نام های دیگری مانند شاه انگبین، شیر زنبورعسل، شهد شاهانه و غذای ملکه است. در واقع به عنوان غنی ترین ماده مغذی بیولوژیک شناخته شده و از گذشته های دور به عنوان اکسیر جوانی و مایه حیات در طب سنتی استفاده می شده و اکنون نیز در کشورهای پیشرفته جهان استفاده طبی از آن بر پایه تحقیقات دانشمندان در دانشگاه ها و موسسه های تحقیقاتی معتبر رایج است.

خواص ژل رویال به حدی متنوع است که بسیاری از افراد را در مورد این خواص به شک و تردید می اندازد. امروزه به لطف تحقیقات علمی بر روی ژل رویال، خواص ژل رویال بیشتر از گذشته برای انسان ها هویدا شده و می توانیم با اطمینان در مورد بسیاری از این خواص صحبت کنیم.

ساختار ژل رویال

کک

ژل رویال ماده ایست ژلاتینی سفید مایل به زرد روشن، کلوئیدی و چسبناک با بوی خاص که هنگام حل شدن در عسل کمی کف تولید می کند وPH   آن اسیدی می باشد.

ترکیب شیمیایی ژل رویال

  • آب
  • شکر
  • لیپیدها
  • پروتئین ها (قسمت عمده آن آلبومین و گلبولین است)
  • کلاژن
  • کربوهیدرات
  • اسید های آمینه ضروری که 8 نوع آن در این ژل موجود است.
  • از جمله اسید های چرب غیر اشباع موجود در آن می توان به هیدروکسی و دکنوئیک اسید (HAD10) اشاره نمود که تنها درطبیعت در ژل رویال دیده شده و خواص اعجاب انگیزی را در بر دارد.
  • استیل کولین
  • ویتامین های گروه A,C,D,E و انواع ویتامین های گروه B از جمله تیامین(B1)، ریبوفلاوین (B2)، پنتوتنیک اسید (B5)، پیریدوکسین(B6)، نیاسین(B3)، اسید فولیک(B9) ، اینوزیتول(B8)، بیوتین(B7)، قندها، استرول ها، تعدادی از اسیدهای چرب و آنتی بیوتیک
  • نمک ها و مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، سیلیسیوم، فسفر
  • هورمون های تستوسترون ، پرولاکتین و پروژسترون

امروزه محققان ژل رویال را به عنوان کاملترین غذا برای بشر معرفی میکنند که مصرف آن می تواند باعث افزایش سلامتی و طول عمر انسان گردد.

ژل رویال، غنی ترین عنصر طبیعی از نظر ویتامین B5 است که به آن اسید پانتوتنیک نیز می گویند. این اسید نقش کاملا اساسی در متابولیسم سلولی بر عهده دارد. این ماده به عناصر مختلفی در بطن سلول ها متصل شده و کوآنزیم A را تشکیل میدهد که عامل شماره یک تمام واکنش های بیولوژیکی و شیمیایی درون سلولی بوده و به عنوان صفحه گرداننده ای است که متابولیسم چربی ها، گلوسیدها و اسیدهای آمینه را مجاز می سازد.

بنابراین، اسید پانتوتنیک در سلول فرمان می دهد و مجموعه های پیچیده و حساس واکنش های شیمیایی را که تخریب متابولیک مواد غذایی را انجام می دهند، تنظیم می کند. بدون اسید پانتوتنیک، بدن قادر به جذب مواد هضم شده نخواهد بود. کمبود اسید پانتوتنیک باعث بوجود آمدن ناراحتی های زیر خواهد شد :

•       آسیب های شدید پوستی

•       ریزش مو و توقف رشد کودکان

•       خستگی شدید جسمی و فکری

•       بی خوابی و واکنش های عصبی

•       ناراحتی های شدید گوارشی و روده ای

خواص درمانی بی نظیر ژل رویال

  1. تقویت سیستم دفاعی بدن
  2. مبارزه با عفونت های ویروسی و باکتریایی
  3. تقویت نیرو و افزایش انرژی
  4. بهبود زخم های داخلی و خارجی
  5. افزایش میل جنسی
  6. رفع ناتوانی جنسی
  7. رفع چین و چروک پوست
  8. رفع لک و جوش پوست
  9. رفع خستگی مفرط
  10. رفع سوء تغذیه
  11. کاهش عارضه های مرتبط با یائسگی
  12. رفع نازایی و عدم باروری
  13. درمان دیابت
  14. تعادل هورمونی
  15. رفع انسداد شریان ها
  16. کاهش کلسترول
  17. کاهش فشار خون
  18. کاهش آسم
  19. کنترل وزن
  20. تقویت استخوان های ضعیف یا شکستگی
  21. رفع عفونت مثانه
  22. کاهش تورم
  23. درمان کم خونی
  24. رفع مشکلات کبدی
  25. درمان واریس با ژل رویال
  26. درمان سرطان های کولون، پستان، خون و بسیاری از انواع آن
  27. درمان انواع آرتریت
  28. ازدیاد حافظه
  29. رفع خستگی روحی
  30. رفع خستگی و یا ضعف چشم ها

افزایش میل جنسی و رفع ناتوانی جنسی

ککک

ضعف قوای جنسی و نازایی از مشکلات جنسی شایع می باشد که آمار زیادی از افراد درگیر آن می باشند . ژل رویال در افزایش میل جنسی و رفع مشکلات آن نقش موثری دارد. همچنین در رفع سرد مزاجی خانم ها و افزایش باروری در آقایان تاثیر فوق العاده ای را داراست. شاه انگبین سرشار از هورمون های آمیزشی و ویتامین E است که فعالیت های آمیزشی را تحریک می کند.

مبارزه با عفونت های ویروسی و باکتریایی

ژل رویال به دلیل داشتن اسید چرب غیر اشباع (HAD10) ضد باکتری های استافیلوکوکوس اورئوس، اشرشیاکلی، سالمونلا تیفی (عامل حصبه) عمل میکند. همچنین در درمان عفونت های ویروسی که مجاری تنفسی را درگیر می کند موثر است. در ژل رویال پروتئین قوی میکروب کشی بنام (Riyalisin) وجود دارد که اثر قوی بر ضد باکتری های گرم مثبت دارد.

درمان نازایی و ناباروری

یکی از مهمترین و شناخته شده ترین خواص ژل رویال را درمان ناباروری می دانند. این ماده به صورت فوق العاده ای می تواند بر روی برطرف کردن مشکلاتی که منجر به ایجاد ناباروری در بانوان می شود، اثر بگذارد. به همین علت است که امروزه بسیاری از متخصصان زنان و زایمان برای درمان نازایی در بانوان از ژل رویال یا مکمل های حاوی این ماده استفاده می کنند. خوشبختانه این یک کاربرد شناخته شده و پرطرفدار از ژل رویال است تا جایی که پزشکان طب نوین نیز در برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان، خرید ژل رویال اصل را به عنوان یک ماده دارویی شناخته شده بطور مستقیم تجویز می کنند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با ژل رویال

ضعف سیستم ایمنی بدن موجب ایجاد اختلال می شود که پیامد این اختلالات، عدم توانایی بدن در جلوگیری از ورود ویروس ها، باکتری ها و سایر میکرو‌ارگانیسم ها می باشد که باعث بروز بیماری شوند، بنابراین با تقویت سیستم ایمنی بدن می توان از بروز بسیاری از بیماری های با منشا میکروارگانیسم ها جلوگیری کرد. به طور کلی ژل رویال یک ماده افزایش دهنده سیستم ایمنی بدن است و به همین علت می تواند با انواع ویروس و عفونت مبارزه کند.

ژل رویال منشا جوانی پوست

ژلاتین، یکی از اجداد کلاژن می باشد که به وفور در رویال ژل یافت می شود. کلاژن یکی از عناصر بسیار قوی ضد پیری می باشد که در حفظ قوای جوانی بدن به ویژه در ناحیه ی پوست نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. ژل رویال به دلیل دارا بودن کلاژن، که یکی از پروتئین های مهم پوست است، هم چنین دارا بودن استیل کولین، که باعث افزایش خون رسانی به پوست می شود، یک ماده معجزه آسا در افزایش طراوت پوست و جلوگیری از پیری زودرس پوست می باشد. ژل رویال علاوه بر اینکه خود دارای کلاژن است، باعث ساخت کلاژن پوست نیز می شود و راز جوانی پوست با ژل رویال همین نکته است.