۰ نفر

رتبه اول گوگل چه مزایایی دارد و چرا باید رتبه اول گوگل باشیم؟

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۳۴
کد خبر: 432616
رتبه اول گوگل چه مزایایی دارد و چرا باید رتبه اول گوگل باشیم؟

برای اینکه مخاطبان‌تان بتوانند شما را پیدا کنند، باید در صفحه اول گوگل و ترجیحا رتبه اول گوگل حضور داشته باشید. برای این کار شما دو راهکار کلی در اختیار دارید. تبلیغ در گوگل و سئو.

رتبه اول گوگل چه مزایایی دارد و چرا باید رتبه اول گوگل باشیم؟

تجارت در دنیای اینترنت با تمام اعجاب هایی که دارد از چند قانون بسیار ساده تشکیل شده است. اولین و مهمترین قانون این است که مخاطب اساسی ترین موضوع را در دنیای اینترنت تشکیل می دهد. البته این موضوع تنها مربوط به کسب و کارهای اینترنتی نمی‌شود.

در اصل دنیای اینترنت برای برقراری ارتباط بین انسان های مختلف ایجاد شده است. اما وقتی قرار باشد در جایی یک نفر گوینده و بقیه شنونده باشند این موضوع باعث می‌شود که اهمیت شنوندگان یا همان کاربران بالا برود.

وب‌سایت‌ها نماینده ای از یک فرد، شرکت، فروشگاه یا سازمانی هستند. سایت‌هایی مانند الکسا وجود دارند که سایت‌های دیگر را رتبه‌بندی می‌کنند. این رتبه بیشتر مناسب زمانی است که فرد بخواهد امتیاز سایت را واگذار کند یا بخواهد در سایت‌اش تبلیغات کسب و کارهای دیگر را نمایش دهد. اصلی ترین عامل افزایش رتبه یک سایت در سایت‌هایی مانند الکسا افزایش بازدید آن سایت است.

امروزه هرجایی که مردم حضور داشته باشند، اقتصاد تبلیغاتی در آن جا به شکل کاملا واضحی خود را نشان می دهد. یعنی هر جا تجمع انسانی چه به شکل حقیقی و چه به شکل مجازی وجود داشته باشد، احتمال این که تیر تبلیغات (تبلیغات بنری، تبلیغات متنی، تبلیغات ویدیویی و ...) به هدف بنشیند بسیار بالا می‌رود. به نظرتان مخاطبان سایت (کسب و کار) شما بیشتر کجا هستند؟

مخاطبان شما در گوگل هستند!

افزایش مخاطب از اهداف کلی و عمومی بین همه سایت های شرکتی، فروشگاهی، شخصی و ... است. بنابراین با هر هدفی که سایتی را افتتاح کرده باشید، ناخودآگاه به دنبال مخاطب نیز خواهید بود.

مخاطبان شما معمولا نیازهای خود را در گوگل جستجو می‌کند. فرقی نمی‌کند مخاطب به دنبال خرید باشد یا به دنبال برنامه‌ریزی برای شروع یک سفر یا به دنبال آموزش یا دیدن ویدیوی سرگرم‌کننده. گوگل اولین جایی‌است که مخاطبان خواسته‌های خود را در آن جستجو می‌کنند.

نتایج جستجوی گوگل به دو بخش اصلی تقسیم می‌شوند. نتایج ارگانیک و نتایج تبلیغاتی. برای قرار گرفتن در صفحه نخست گوگل بایستی در یکی از نتایج ارگانیک یا تبلیغاتی قرار بگیرید. قرار گرفتن در هر یک از این نتایج راهکار خاص خود را دارد.

برای قرار گرفتن در لیست نتایج ارگانیک بایستی روی سئوی سایت خود کار کنید. که شامل بهبود سایت‌تان بر اساس معیارهای مورد نظر گوگل می‌شود. برای قرار گرفتن در لیست تبلیغات در گوگل نیز می‌توانید از پلتفرم گوگل ادز استفاده کنید که در آن به ازای هر کلیک مخاطبان خود بر روی نتایج تبلیغاتی گوگل هزینه پرداخت می‌کنید.

نتایج تبلیغاتی معمولا بالای نتایج ارگانیک قرار می‌گیرند. یعنی اگر شما رتبه اول نتایج ارگانیک باشید، رقبایتان از طریق نتایج تبلیغاتی می‌توانند از شما پیشی بگیرند. خبر خوب اینکه شما هم‌زمان می‌توانید در هر دو لیست حضور قدرتمندی داشته باشید.

گگ

مزیت رتبه اول در سرچ گوگل

رتبه‌بندی نتایج گوگل توسط هوش مصنوعی قدرتمند گوگل با قابلیت یادگیری ماشین انجام می‌شود که معیارهای مختلفی مانند سرعت لود سایت، کیفیت محتوا و میزان ارتباط با عبارت جستجو را شامل می‌شود.

بر اساس آمار بیش از 36% کاربران بر روی رتبه اول نتایج گوگل کلیک می‌کنند. این آمار برای رتبه دوم 12 %و برای رتبه سوم 9% است و به همین ترتیب برای رتبه‌های دیگر کاهش می‌یابد. کمتر از 2% کاربران صفحات دیگر نتایج جستجوی گوگل را بررسی می‌کنند.

بنابراین اگر می‌خواهید در رقابت با سایر سایت‌های رقیب مخاطبان بیشتری را بدست آورید، حتما باید در صفحه اول گوگل حضور داشته باشید. پس از همین امروز کار روی سئوی سایت‌تان را شروع کنید و تبلیغات صفحه اول گوگل را شروع کنید. قبل از تعیین بودجه برای تبلیغ در گوگل بهتر است از مشاوره کارشناسان این حوزه بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تبلیغات گوگل پیشنهاد می‌کنیم با آژانس تبلیغاتی پارس ادوردز تماس بگیرید.