۰ نفر

دبی دیگر نیازی به فروش نفت ندارد!

۳۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۲۶
کد خبر: 418187
دبی دیگر نیازی به فروش نفت ندارد!

گردشگری در دبی

بی شک دبی یکی از مهم ترین شهر های امارات متحده عربی است. دبی یکی از مجموع هفت امارت امیر نشینان امارات متحده عربی است که میتوان گفت بیشترین جمعیت را در بین این امارت ها دارد و عنوان دومین امارت بزرگ بعد از ابوظبی را را به خود اختصاص داده است . شهر دبی از دیگر شهر های امارات متحده متمایز میباشد از این لحاظ که در آمد نفت آن تنها سهم 6 درصدی از تولید ناخالص داخلی را تشکیل میدهد و اکثر درآمد امارت دبی از مناطق جبل علی یا JAFZ و همچنین از صنعت گردشگری و دیگر خدمات تجاری میباشد. تاسیسات و پیشرفت های بسیار زیاد در صنایع و فعالیت های گوناگون در این شهر باعث شده تا توجهات جهانی را هم در تمام زمینه ها و پروژه ها به خود جلب کند و افزایش چشم گیر خرید تور دبی  از سایت لحظه آخر را در ایران رقم بزند. اگر به جاذبه های گردشگری دبی اشاره کنیم میتوان بزرگترین آن یعنی برج خلیفه را نام برد که برجسته ترین ساختمان دبی میباشد. این ساختمان با 829 متر ارتفاع بلندترین ساختمان جهان محسوب میشود. برای خیلی از گردشگران جهان رفتن به این برج و مشاهده 360 درجه کل شهر دبی در طبقه 124 این برج میتواند یکی از جذاب ترین جاذبه ها برای عکاسی هر گردشگری باشد . 

دد

درآمد دبی از گردشگری

اگر بخواهیم درآمد دبی را به تفکیک بررسی کنیم میتوان گفت که این شهر از نظر تجارت دریایی 20 میلیارد دلار و 15میلیون جهانگرد با درآمد 30 میلیارد دلار و همچنین درآمدی 27 میلیارد دلاری از فرودگاه بین المللی دوبی که جمعا به عدد 77 میلیارد دلار میرسد را به ثبت رسانده است. دبی با داشتن حدود 600 هتل و بیش ار 80 هزار اتاق در سال 2012 میزبان بیش از 10 میلیون گردشگر بود که این امر سبب شد صنعت گردشگری را در این شهر به یکی از ارکان اقتصاد این امیر نشین تبدیل کند و بخش قابل توجهی از تولیدات ناخالص داخلی دبی را به این صنعت اختصاص دهد. بر اساس تمام آمار های جهانی دبی در زمینه صنعت گردشگری همواره در مسیر رشد بوده که این میتواند گسترش دامنه شهر و همچنین اجرای راهبرد های مدیریتی نوین و جهانی باشد . امروزه دبی با پیشرفتی بسیار سریع و جدیت تمام در دیده شدن در دنیا به طور باور نکردنی مورد توجه مسافران عزیز قرار گرفته است به طوریکه در سال 2007 میلادی امارات متحده عربی پر بازدید ترین کشور جهان نام برده شده است. با توجه نظر سنجی های انجام شده از گردشگران تور دبی lahzeakhar  اغلب این گردشگران به دلیل تنوع بسیار زیاد مراکز تفریحی مدرن به این کشور سفر میکنند. دولت امارات در راستای برنامه های توسعه دبی به عنوان یکی از قطب های گردشگری با شرکت های بزرگی دست به همکاری زده است تا بتواند دبی را به قطب گردشگری جهان تبدیل کند یکی از این پروژه ها پروژه مجموعه آل مازار است که در نمایشگاه بین المللی دبی از آن رونمایی خواهد شد.

ددد

مقایسه در آمد دبی از گردشگری با درآمد نفتی ایران

طبق پیش بینی های سازمان جهانی گردشگری UNWTO تجارت بین المللی دنیا تا انتهای سال 2020 در اختیار صنعت گردشگری قرار خواهد گرفت که سهم کشور های در حال توسعه از این صنعت به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. صنعت گردشگری در ایران یکی از بزرگترین منابع سرمایه ایی و امکانات کسب و کار است که زمینه رشد اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی است. این صنعت میتواند با توجه به تحریم های ایران مسیری درست در فرآیند حل مشکلات اقتصادی،فقر و بیکاری باشد . کشور ایران جزء 10 کشور گردشگری جهان است بی شک میتوان با تامین زیر ساخت های گردشگری و همینطور نیاز های مسافرین عزیز آمار ورود گردشگران را افزایش داد. از هر نظر که بخواهید به دبی نگاه کنید، تمامی جاذبه های این شهر ، از دیگر مناطق دنیا وارد آن شده است. ساختمان ها و خودرو های سوپر لوکس و هر چیزی که فکرش را بکنید همه و همه متعلق به جایی غیر از شهر دبی است که به مرور وارد شده است . دبی با عنوان پدیده ای نوظهور یاد می شود اما این شهر همان شهر قدیمی با ظاهری جدید است. همانطور که خطوط راه آهن موجب پیشرفت شهر شیکاگو شد شرکت های هواپیمایی نیز در توسعه دبی نقش مهمی ایفا کردند. در سال 1974 شیخ رشید از شیخ محمد درخواست کرد تا توسعه ی فرودگاه بین المللی دبی را در اولویت کارهای خود قرار دهد. هواپیمایی امارات شرکتی دولتی بود که توسط کارشناسان خبره ی غربی اداره میشد و توانست در عرصه های بین المللی یکه تازی کند. قیمت تور های مختلف هر ساله رو به افزایش هستند در ایران هم اگر به عنوان مثال به تور دبی نوروز ۹۹ سایت لحظه آخر دقت کرده باشید، افزایش قیمت ها کاملا به نسبت سال های قبل محسوس هستند و همین افزایش قیمت ها در کشور های مختلف باعث بیشتر شدن درآمد گردشگری دبی خواهد شد .