۰ نفر

بدون تست این غذاها در آفریقای جنوبی به خانه برنگردید!

۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۵
کد خبر: 401808
بدون تست این غذاها در آفریقای جنوبی به خانه برنگردید!

هیچ سفری بدون تست غذاهای هیجان‌انگیز کامل نخواهد بود. پس در سفر به آفریقای جنوبی وسواس غذایی را کنار گذاشته و با تست طعم‌های عجیب‌وغریب لحظاتتان را خاطره‌انگیزتر کنید. غذاهای آفریقای جنوبی با ترکیبی خارق‌العاده از غذاهای بومی آفریقایی، هلندی، مالزیایی و هندی قطعاً ارزش امتحان کردن را دارند.

هرساله گردشگران زیادی برای دیدن حیات‌وحش استثنایی به آفریقای جنوبی سفر می‌کنند؛ اما جدای از طبیعت زیبا، غذاهای این کشور نیز از جاذبه‌های تور آفریقای جنوبی محسوب می‌شوند. غذاهایی که اصالت بومی آفریقا را حفظ کرده و با قرار گرفتن در کنار فرهنگ دوره استعمار طعمی لذیذ و متفاوت را به وجود آورده‌اند. در ادامه مطلب آژانس هواپیمایی ستاره ونک ما را با لذیذترین غذاهای آفریقای جنوبی آشنا می‌کند. پس اگر آفریقای جنوبی را برای تور نوروز خود انتخاب کرده‌اید این مطلب دغدغه‌هایتان را در مورد غذا به طور کامل از بین خواهد برد.

Potjikos

غذایی کاملاً سنتی که قرن‌ها قبل مهاجران آفریقایی طرز تهیه آن را کشف کرده و اکنون به پای ثابت سفره‌های این کشور تبدیل شده است.

پوتچیکوز از گوشت و سبزیجات تازه تهیه می‌شود؛ اما این روش پخت متفاوت غذا است که طعمی بسیار لذیذ به آن داده و باعث محبوبیت پوتچیکوز در رستوران‌های آفریقای جنوبی شده است. در گذشته این غذای لذیذ را در کوزه‌های گرد و بر روی آتش طبخ می‌کردند اما امروزه روش پخت آن تغییر کرده و برای تهیه آن از تابه‌های چدن و زغال سنگ استفاده می‌کنند. پوتچیکوز در بیشتر رستوران‌های ژوهانسبورگ و کیپ ‌تان به عنوان غذای اصلی سرو می‌شود.

Boerewors

بوئروس غذایی به شدت جذاب است که عاشقان غذاهای خیابانی به هیچ عنوان نمی‌توانند در مقابل آن مقاومت کنند. سوسیسی پر پیچ‌وخم که با انواع سبزیجات تزیین شده و بر روی چرخ‌های غذاهای خیابانی خود نمایی می‌کند. این غذای پرطرفدار از گوشت گاو یا گوسفند خرد شده و یا ترکیبی از این دو تهیه شده و با ادویه‌های محلی ترش و تند مانند فلفل سیاه، دانه‌های گشنیز و ادویه‌های هندی طعم دار می‌شود.

بوئروس به طور معمول بر روی کباب‌پزهای برقی پخته شده و به عنوان میان وعده همراه با ترشی، نان تست و سبزیجات تازه سرو می‌شود.

غغ

Chakalaka

چاکالاکا نوعی سوپ است که تقریباً در کنار اکثر وعده‌های اصلی غذا سرو می‌شود. این سوپ کاملاً گیاهی بوده و از هویج، گوجه‌فرنگی، لوبیای پخته شده، پیاز، سیر، نخودفرنگی و ادویه‌هایی مانند پودر کاری و انواع فلفل‌ها تهیه می‌شود. این غذای مقوی در اکثر رستوران‌های آفریقای جنوبی به عنوان پیش‌غذا یا میان وعده سرو شده و طرفداران زیادی دارد.

غذاهای آفریقای جنوبی علاوه بر داشتن طعمی عالی بسیار مقوی بوده و سرشار از ویتامین هستند. دستور پخت این غذاها ممکن است در مناطق مختلف متفاوت باشد اما بی‌تردید همگی آن‌ها بسیار لذیذ بوده و با بهترین کیفیت سرو می‌شوند.

Biltong

بیلوتنگ غذایی لذیذ بوده و احتمالاً محبوب‌ترین میان وعده‌ای ست که در سفر به آفریقای جنوبی با آن روبرو خواهید شد. این غذا گوشت گاو امریکایی است که به صورت ورقه‌های بسیار نازک بریده و سپس با ادویه‌های مخصوص آفریقای جنوبی طعم دار می‌شود. در برخی از مناطق نیز بیلوتنگ را با ورقه‌های نازک مرغ تهیه می‌کنند؛ اما در نهایت ادویه‌های استفاده شده در آن مشابه هستند. این خوراک لذیذ را می‌توانید در سفر به آفریقای جنوبی به عنوان میان وعده از اغذیه فروشی‌های خیابانی تهیه کنید.

غغغ

Bokkoms

وقت آن است که از یک غذای دریایی خوش‌‌طعم رونمایی کنیم. بوکومز، از غذاهای محبوبی است که با ماهی کوچک به صورت اسنک درست می‌شود. برای تهیه این اسنک ابتدا ماهی را در آفتاب خشک کرده، سپس نمک و ادویه‌های مخصوص بر روی آن ریخته و سرو می‌کنند. در بعضی از مناطق نیز برای تهیه پاستا یا سوپ دریایی از این ماهی کوچک خشک شده استفاده می‌کنند.

غغغغ

جهت خرید بلیط هواپیما و تور آفریقای جنوبی با شماره 88880000-021 تماس گرفته و یا به دفتر آژانس هواپیمایی ستاره ونک واقع در میدان ونک، نرسیده به چهارراه کودک پلاک 53 مراجعه کنید.