۰ نفر

توصیه‌هایی برای نگهداری چمن مصنوعی

راز ماندگاری رشته‌های سبز دوست داشتنی!

۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸
کد خبر: 392423
راز ماندگاری رشته‌های سبز دوست داشتنی!

هر مادّه ای در جهان نیاز به نگهداری دارد و این امر فقط محدود به موجودات زنده نیست. از مبل و صندلی اتاق گرفته تا ماده ای همچون چمن مصنوعی به نگهداری نیاز دارند. با اینکه نصب چمن مصنوعی مزایای فراوانی مانند صرفه جویی در هزینه کاشت تخم چمن، آب و کوتاه کردن چمن دارد، ولی باید برای آن هزینه های قابل توجّهی نیز صرف کرد و برای اینکه از هزینه های اضافی خودداری کنید باید مطمئن شوید که می توانید به خوبی از چمن مصنوعی نگهداری کنید. در نگهداری چمن مصنوعی، نظافت و تمیز کردن مداوم آن می تواند در طبیعی به نظر رسیدن آن سهم بسزایی داشته باشد. حال ببینیم برای نگهداری چمن مصنوعی چه کارهایی می توان انجام داد.

استفاده از تجهیزات مناسب

اینکه شما در محل مورد نظر، چمن مصنوعی نصب کرده اید اصلا به این معنی نیست که به هیچ ابزاری برای نگهداری چمن مصنوعی و شاداب نگاه داشتن آن نیاز ندارید. همیشه یک بُرس سفت همراه خود داشته باشید و چمن مصنوعی را مرتّب بُرس بکشید.

تمهیدات لازم پس از نصب چمن مصنوعی

دیگر عامل مهم در نگهداری چمن مصنوعی این است که روی سطح آن، شن بریزید. این کار کاملا عادی است و با توزیع مساوی شن روی چمن مصنوعی می توانید شرایطی را ایجاد کنید که شن به بافت های داخلی چمن مصنوعی راه پیدا کند.

تمیز نگاه داشتن چمن مصنوعی

کثیفی و گرد و غبار می تواند روی سطح چمن مصنوعی جمع شده و طی مرور زمان چشم انداز چمن مصنوعی را خراب کند. پس تمیز نگاه داشتن چمن مصنوعی به طور مرتّب مهم است. از جاروی برقی مخصوص باغ و باغچه، برای تمیز نگاه داشتن چمن مصنوعی استفاده کنید.

شستشوی چمن مصنوعی با آب

چمن مصنوعی تزئینی یا ورزشی را به طور مرتّب آبکشی کنید تا از کثیفی و گردوغبار و دیگر مواد زائد پاک شود. می توانید از پاک کننده های ملایم بویژه روی نقاط لکّه دار هم استفاده کنید و بعد هم روی آن را آب بپاشید یا آن را آبکشی کنید؛ این کار درست مثل شستن لکّه های روی لباس و در نگهداری چمن مصنوعی بسیار کارآمدست. همچنین از نوشیدنی های معدنی می توانید برای از بین بردن لکّه های بزرگ و عمیق مثل روغن خوراکی یا روغن موتور استفاده کنید.

22

حذف موّاد دارای بوی زننده

بو و رایحه نامطبوع و زننده تأثیر مخرّب بر چمن مصنوعی ندارد، ولی به هر ترتیب شما نمی خواهید از چمن مصنوعی، بوی بد و نامطبوع متصاعد شود. شوینده های آنزیم دار برای تمیز کردن محل ادرار حیوان خانگی بسیار خوب عمل می کنند. همچنین می توانید از ترکیب سرکه و آب برای تمیز کردن محل مورد نظر استفاده کنید. سرکه به خوبی بوی بد را از بین می برد.

عدم تأثیر گرما و حرارت بر چمن مصنوعی

اگر حرارت شدید نور خورشید به خصوص در روزهای گرم تابستان نگرانتان کرده، باید بگوییم حرارت، تأثیری بر کیفیت و نمای چمن مصنوعی ندارد. اگر در نگهداری چمن مصنوعی وسواس دارید و نگرانی شما همچنان پابرجاست، با شلنگ، ناحیه داغ چمن مصنوعی را آب بگیرید تا چمن مصنوعی خنک شود.

حرف آخر اینکه نصب چمن مصنوعی می تواند کمی برایتان هزینه بر باشد؛ بویژه اگر می خواهید چمن مصنوعی را در مساحت قابل توجّهی نصب کنید. با این وجود، در دراز مدّت چمن مصنوعی هزینه های اضافی و زمان لازم برای رسیدگی به کفپوش را کاهش می دهد چراکه نگهداری چمن مصنوعی آن قدرها هم زمان بر نیست و در مقایسه با چمن طبیعی مقرون به صرفه تر و از لحاظ زمانی نیز اقتصادی است ولی چون هزینه زیادی برای نصب چمن مصنوعی می کنید، نگهداری آن نیز اهمّیت پیدا می کند. با به کارگیری موارد فوق می توانید در نگهداری چمن موفّق عمل کنید. با به کارگیری این موارد، در سال های آتی، نمای چمن مصنوعی شما فوق العاده خواهد بود.

برای خرید چمن مصنوعی می‌توانید به وب‌سایت Chamanzar.com  مراجعه کنید یا با شماره 02157732 تماس بگیرید.