۰ نفر

چگونه با یادگیری در کلاس‌های زبان می‌توان خود را برای شرکت در آزمون آیلتس آماده کرد؟

۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۰
کد خبر: 383844
چگونه با یادگیری در کلاس‌های زبان می‌توان خود را برای شرکت در آزمون آیلتس آماده کرد؟

آزمون بین المللی آیلتس که به منظور سنجش سطح زبان انگلیسی افرادی که زبان بومی آن ها انگلیسی نمی باشد طراحی شده است مخفف International English Language Testing System می باشد. با شرکت در این آزمون به هر کدام یک از مهارت های اصلی زبان انگلیسی آزمون دهندگان یعنی خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن امتیازدهی می شود تا سطح زبان آن ها مشخص گردد.

اگر که شما تصمیم گرفته اید در این آزمون بین المللی امتیاز خوبی کسب کنید، لازم است که از دانش و تجربه معلمین متخصص استفاده کنید تا بتوانید به بهترین شکل خود را آماده کنید. به همین منظور انتخاب کلاس آیلتس آموزش زبان دایلو در تهران و شهرستان موجب می شود بتوانید تا هر میزان که مطالعه داشته اید در این آزمون موفق شوید.

بسیاری از زبان آموزانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، برای اینکه بتوانند خود را به خوبی آماده کنند، سعی می کنند ساعت ها به مطالعه کتاب های آموزشی گوناگون بپردازند و در کنار آن برای ارزیابی عملکرد خود، زمانی را به انجام تست های آزمایشی آیلتس اختصاص دهند. اما در کنار مطالعات و آزمون هایی که انجام می گردد، زبان آموزان با سوالات و دشواری های گوناگون مواجه خواهند شد که لازم است با بهره گیری از آموزش معلمین بتوانند کیفیت یادگیری خود را بالا ببرند.

برای اینکه بتوانید در مهارت های اسپیکینگ (مکالمه) و رایتینگ (نوشتار) آیلتس عملکرد خوبی داشته باشید، لازم است بتوانید عبارت هایی که مطالعه و یاد گرفته اید را با استفاده از ساختار های مناسب در جملات قرار دهید. یکی از روش هایی که برای افزایش توان زبان آموزان در جمله سازی در کلاس های آموزشی استفاده می شود خواندن متون آکادمیک و علمی گوناگون می باشد. هر چه که شما خود را بیشتر با عبارت های گوناگون مرتبط با موضوعات مختلف آشنا کنید، دانش لغوی شما بیشتر می گردد و با انجام تمرینات مناسب می توانید به خوبی از آن استفاده کنید.

همانطور که مطالعه می کنید، سعی کنید توجه بیشتری به عبارت هایی که با آن آشنا نیستید کنید و زیر آن ها خط بکشید. از آن جایی که در مهارت ریدینگ یا درک مطلب شما با کلمات نا آشنا نیز مواجه می شوید، بهتر است سعی کنید معنی عبارت ها را با خواندن جملات متن حدس بزنید که انجام این کار در هنگام انجام تست های آزمایشی آیلتس توصیه می شود. سپس می توانید با استفاده از یک دیکشنری و پرسش به بررسی دقیق تر معانی بپردازید.

استفاده از عبارت های جدیدی که در تمرینات خود آموخته اید، موجب می شود بتوانید به صورت روان تر به زبان انگلیسی صحبت کنید. از آن جایی که در کلاس های آیلتس به تمرین و تکرار عبارت های متنوع پرداخته می شود، قادر خواهید بود که به خوبی آن ها را به خاطر بسپارید. برای اینکه بتوانید مکث های خود را در هنگام صحبت کردن کاهش دهید، سعی کنید اصطلاحات و عبارت های پر کاربرد را یادداشت کنید و در طول هفته آن ها را چند بار مرور کنید.

اگر چه استفاده از عبارت های سطح پیشرفته در جملات خود در جای مناسب موجب افزایش نمره شما می گردد، اما بهتر است سعی کنید عبارت های عادی را نیز به خوبی بیاموزید و آن ها را نیز در صحبت ها و نوشته های خود به کار ببرید. با یادگیری در کلاس های خوب آیلتس، می توانید یک برنامه مطالعاتی در منزل نیز داشته باشید تا با انجام تمرینات به موقع و مناسب بتوانید کیفیت عملکرد خود را در آزمون آیلتس ارتقا دهید. در صورتی که شما قصد شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک را دارید، بهتر است به مطالعه روزنامه ها و مجله ها که موضوع آن علمی، اجتماعی، فرهنگی و موضوعات مرتبط با مباحث آکادمیک است بپردازید.

بسیاری از زبان آموزانی که قصد شرکت در آزمون بین المللی آیلتس را دارند، تست مهارت اسپیکینگ یا مکالمه در این آزمون را امتحانی دشوار می دانند. در برخی از آزمون های سنجش سطح زبان انگلیسی، انجام این تست به صورت کامپیوتری می باشد، اما در آزمون آیلتس شما به صحبت کردن با یک ممتحن می پردازید و لازم است به سوال های مختلف درباره موضوعات گوناگون پاسخ دهید و بتوانید به صورت مستقل نیز بین 1 الی 2 دقیقه صحبت کنید.

امتحان اسپیکینگ آیلتس در 3 بخش انجام می شود که در ابتدا از شرکت کنندگان درباره موضوعات رایج و عمومی سوال پرسیده می شود. سپس در بخش دوم لازم است درباره موضوعی که ارائه می شود به مدت 1 الی 2 دقیقه صحبت کنید و در بخش سوم به سوالاتی پیشرفته تر پاسخ دهید. در دوره های آموزش آیلتس کلیه زبان آموزان به انجام تمرین های مختلف برای تقویت مهارت مکالمه می پردازند تا بتوانند در بخش های مختلف اسپیکینگ آیلتس امتیاز بالاتری کسب کنند.

امتحان لیسنینگ (شنیداری) در آزمون آیلتس به مدت 30 دقیقه می باشد و شامل 40 سوال است. اغلب زبان آموزان سعی می کنند برای اینکه مهارت لیسنینگ زبان انگلیسی خود را تقویت کنند، تنها به فایل های صوتی لیسنینگ و یا به تماشای فیلم و سریال های گوناگون بپردازند. با وجود اینکه انجام این کار ها در بهبود لیسنینگ به تدریج تاثیر گذار می باشد، اما برای موفقیت در تست مهارت لیسنینگ آزمون آیلتس کافی نیست و لازم است خود را با تکنیک های پاسخ دهی به سوالات به خوبی آشنا کنید و در تمرینات خود در منزل از آن ها استفاده کنید.

لیسنینگ آزمون آیلتس به شکلی طراحی شده است که سطح درک شنیداری آزمون دهندگانی که دارای اهداف مختلف هستند، برای مثال ادامه تحصیل در دانشگاه و یا اهداف شغلی به خوبی و به شکل مناسب ارزیابی گردد تا نمره آن ها نمایانگر میزان درک آن ها در محیط های مرتبط باشد. برای اینکه بتوانید امتیاز بالایی در امتحان این مهارت کسب کنید، یادگیری در کلاس های خوب آیلتس را به شما توصیه می کنیم.

به خاطر داشته باشید برای موفقیت یا کسب امتیاز خوب در این آزمون لازم است به انجام تمرینات موثر بپردازید که موجب افزایش نمره آیلتس شما در هر یک از مهارت ها شود و با انتخاب کلاس های خوب آیلتس و یادگیری به صورت پیوسته می توانید در چند ماه نمره مورد نظر خود را دریافت کنید.